Anbefalte innlegg

Jeg ser på det som er problem at alt vannet samler seg på bilen, og blir liggende..renner aldri av viss bilen står i ro, og når jeg ser på andre biler på parkeringsplassen så har disse nesten ikke en vann dråpe på seg mens min ligner en innsjø.

Polerte bilen forrige måned med Meguiars gold ett eller anna..

 

er det noe mer en polering som må til for å få vannet til å renne fint av bilen? noe spesielt stoff?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Voksing funker veldig bra! Og da mener jeg ikke den man får på vaskeautomatene ;)

Hvis bilen er sliten i lakken er det mange små riper som vannet legger seg i. Polering hjelper ikke alltid like bra da... Du kan prøve å rubbe bilen for å få bort småripene og polere etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eh.. Din er polert og de andre gir beng? Vann renner tilsynelatende rett av på en upolert bil, dvs. det blir en tynn hinne over hele greia, og lakken er konstant våt.

Det var en stund et 'vidundermiddel' som skulle sørge for at vannet ikke dråpet seg, men svjv blir det store fine perler av all polish/voks, (for de som er pirkete..) pga. at overflaten da frastøter seg vannet. Det renner jo av når du kjører avgårde, så why bother?

Fine riper kan nok ha litt å si, men har du brukt Meguiars spørs det om du får så mye bedre finish med noe annet. Et tips kan jo være å prøve et lite sted med AutoGlym extra gloss protection, den skal i hvertfall fylle mikroriper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stikk på møller å kjøp sonax hardvoks.

garanterer bra resultat :)

 

vannet dråper seg og renner av..blir ikke noen "innsjøer" regner med du mente at det ikke dråper seg på din....?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det BLIR innsjø på en nypolert bil, kommer ikke unna det hvis ikke bilen er fri for flater da.. Regner ikke med det ligger så himla mye vann langs siden. Men Exstra Gloss til Autoglym blir det mindre dråper men mye tettere enn med feks vanlig Super Resin polish. Min Røde 80 blir ser nesten grå ut i regnvær etter Exstra Gloss, men ved første igangsetting eller brems renner det som en foss på rutene..

 

Uten polish blir det slik som de andre bilene, blank og fin mens det regner, men matt og fæl når det tørker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kjetil Guldhaug

stikk på møller å kjøp sonax hardvoks.

garanterer bra resultat :)

 

vannet dråper seg og renner av..blir ikke noen "innsjøer" regner med du mente at det ikke dråper seg på din....?

 

Helt enig med deg ang. Sonax.

Dette produktet er absolutt det likeste du kan polere bilen din med.

Det blir MEGET blank og den hardvoxen tåler også mye mere avfetting/såpe en mange andre produkt.:ja:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir sikkert blank og fin, men det renner nok ikke av der heller hvis bilen står i ro, hvis ikke man har en Beatle da:D , ikke mange flate flater der nei..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min renner det mer av enn en svensk teen på språkreise.

Autoglym 4 ever.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Mattis Wang

Min renner det mer av enn en svensk teen på språkreise.

Autoglym 4 ever.

 

ORD! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Mattis Wang

Min renner det mer av enn en svensk teen på språkreise.

Autoglym 4 ever.

: ja :

 

så om jeg forstod det rett så er det Sonax som lager den beste glansen på bilen? :)

 

med innsjø mener jeg har det er MYE store dråper på tak og panser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg rubbet bilen min med AcrylPasta (ukjent merke på grønn flaske, men kjøpt hos lakkspesialist i tr.heim for ca 300 kr for en halvliter). Brukte først gul Autoglym/3M "svamp" (altså ganske grov svamp). Deretter brukte jeg en litt mykere svamp (koksgrå 3M). Brukte polergarn til å "polere" bort de områdene med overflødig acrylpasta. Videre la jeg polering (turtle wax) med koksgrå svamp. Polerte med polergarn til både gammel pasta og poleringswax var en saga blott (i alle fall ikke synlig). Til slutt la jeg Hardglans (samme merke som acrylpasta'en). Hardglansen ble "polert" inn med hvit hard svamp. Brukte ei proffmaskin til jobben, men litt handgefül måtte til innimellom :) Lakken ble ekstremt blank, og vannet renner fortsatt av to måneder etter, til tross for litt slapphet på vaskefronten i det siste :)

 

brukte ca 2 dager, 2 flasker acrylpasta og ei flaske hardglans på jobben før jeg ble fornøyd...

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.