Anbefalte innlegg

Når jeg var ute og kjørte og bilen var varm, så ga jeg full gass til ca 120 eller.no, bremser og gir full pinne igjen til ca 120, så stoppa jeg bare for og sjekke turbo og da ser man gjennom turboen omtrent, pluss at eksos manifolden også er helt lys lys rød.. Ser på en måte gjennom den nesten..

 

Hvordan blir dette med chip, når man over dobbler turbotrykket og den skal jobbe enda hardere, smelter den da eller?

 

Helt sprøtt dette:)

 

Tenk da med chip og litt banekjøring, tipper at hele området renner bort :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ganske normalt at turbo og manifold blir noget rød av heftig kjøring. Har sett det på mange biler og er vel ikke noe farlig i utgangspunktet. Når det gjelder om problemet blir verre med chip kan jeg desverre ikke svare på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det hørtes litt ut som et problem har oppståt jeg men,

 

Har forsåvidt kjørt min lille a4 rimelig hardt med god belastning nedover e6 (full bagasje og 3pers i bil)

og kan ikke si at hverken turbo eller grenrør lyste noe serlig når vi stoppet.

 

Kansje andre som kan svare bedre og mer korrekt men jeg synes ikke det hørtes bra ut etter bare to akselerasjoner opp til 120

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt normalt. Min blir rød bare jeg siger sakte opp bakkene hjem, og kjører med ladetrykk på -0,5 til -0,1.

 

Har forsåvidt kjørt min lille a4 rimelig hardt med god belastning nedover e6 (full bagasje og 3pers i bil)

og kan ikke si at hverken turbo eller grenrør lyste noe serlig når vi stoppet.

 

Full bagasje og jevnt driv er ikke så hard belastning på turboen, dessuten har du masse fartsvind som kjøler. Var det lyst når du gjorde dette? I så fall så ser man ikke om turboen gløder, har sjekket på min etter banekjøring, og klarer ikke å se om den er rød, men i mørket er det noe helt annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg kjørte var det helt mørkt og hørt at dette er veldig vanlig, MEN hvordan skal det bli med chip, hva skjer når turboen blir mye varmere en rødglødende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg kjørte var det helt mørkt og hørt at dette er veldig vanlig, MEN hvordan skal det bli med chip, hva skjer når turboen blir mye varmere en rødglødende?

 

Den blir ikke varmere, det er nemlig en av oppgavene til motorstyringen å sørge for at eksostemp ikke overstiger et visst nivå. Gjør den det, så ja, da har du en rast turbo.

 

Turboen blir etter det jeg har hørt helt hvit hvis den presses. Har ikke sett dette selv ennå, men tviler ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett av problemene som forårsaker dette er at katalisatoren er montert rett på utløpet av turboen samt at orginalt eksosanlegg har bra med motstand.

Har byttet eksos med racekat fra turbo og hele veien ut og det hjalp mye på dette, type Feritta.

Turbon blir fortsatt rød etter banekjøring osv men mye mindre en tidligere pluss at ladetrykk og moment kommer vesentlig tidligere. Er nesten som å chipe en gang til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan og være pga du har får mager blanding, men ikke uvanlig at turbo blir fort rødglødende. Men om den blir sånn ved normal kjøring med litt gassbruk så er det nok noe enten noe med bensin eller at eksos er tett. På gamle bilen min hadde jeg problem med at det ble for varmt, tok fyr i en gummi pakning, etter fjerning av katalysator ble problemet borte, men den var noe tett og, får ladetrykket skjøt i været etter den ble borte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte skikkelig svin engang, kjørte vel i 10-15 min, hadde høyt turtall, når jeg da stoppet for å se, det var midt på natten var den litt glødende

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stål gløder vel på rundt 4-500 grader, og eksos blir jo fort varmere enn det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får seie frå vist du he tenkt å få ferrita anlegg da Torkjell, så slår vi oss ilag og teke ein roadtrip : rock :

 

Eg sjekka pris på min da .... 17 høvdinga med racekat frå turbo og ut, ferdig montert på bilen. + 17-20 hesta....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.