#1 Skrevet Oktober 17, 2007 Har en 97 A4 TDI. Har siste tiden fått varselblink i instrumentpanelet nå jeg ligger på motorvei og holder stødig hastiget 110+ på seedometeret.. Det som skjer er at det kommer tre varsel pip og ABS lape lyser sammen med Parkbrems lampe som blinker. Det går bort når bilen stanses og kommer tilbake når man kommer opp i samme hastighet igjen... Hva kan dette skyldes? Takker for svar! Mvh Henrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 17, 2007 En sjekk med vagcom vil kanskje fortelle om f.eks en abs sensor har problemer eller annet problem relatert med bremser. Slike varsler er jo relatert til bremsene, eventuelt kan det være en kortslutning noe sted, uansett ville jeg fått tatt en diagnose for å finne feilen snarest sålenge det er snakk om bremser.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 17, 2007 En sjekk med vagcom vil kanskje fortelle om f.eks en abs sensor har problemer eller annet problem relatert med bremser.Slike varsler er jo relatert til bremsene, eventuelt kan det være en kortslutning noe sted, uansett ville jeg fått tatt en diagnose for å finne feilen snarest sålenge det er snakk om bremser.. Ja høres ut som er noe i den duren.. Hadde abs risting og har bytte en sensor, men problem forsvant ikke av den gunn... Får høre med noen som har vag com. Takker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 17, 2007 Høres ut som en grei sak når maks farsgrense de fleste steder i Norge er 80 km/t. Kan spare deg for noen lapper der Men sikkert ganske irriterende ja.... Jeg bor ett sted hvor det ikke er veldig langt til motorvei og 100km/t grense... tipper aller her har 110+ på seedometeret da..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 17, 2007 Kanskje du og skal mede deg inn i denne klubben? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 17, 2007 Kanskje du og skal mede deg inn i denne klubben? Huff og fy... Ja får sjekke ut dette... håper det ikke blir uhyggelig.... Takk for tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 17, 2007 Sikker på at du ikke har fått satt på den maks-hastighets-varsleren da bare? Jeg har en sånn funksjon på min, tror den aktiveres når man drar i den venstre knappen på instrumentpanelet i fart. Da lagrer den farten du kjørte i, og gir deg varsel hvis du kjører fortere. Klarte hvertfall å få gjort dette på min, og det tok meg nesten 1 mnd å finne ut av, siden lyset i autocheck'en hadde gått. Da jeg fikk inn igjen lyspærer i den, så jeg jo at det blinket en sirkel som det sto "km/h" inni. Men skal innrømme at det høres litt fishy ut at det er akkurat de to lampene du beskriver som blinker da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 17, 2007 Som Ole Gunnar sier her så kan det godt være maks-fart varsleren er aktivert . Har vært bort idet samme selv. Arter seg på akkurat samme måte. . . jeg klarte å sette min på 40km/t .. holdt på å rable for meg før jeg fant ut hva det var. Står greit forklart i instruksjonsboka til min bil hvertfall .. men hvem er det som leser bruksanvisninger da ? hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...