Trøbbel med vindusheis etter batteribytte

Anbefalte innlegg

Etter at jeg byttet batteri på poloen så fungerer ikke de elektriske vindusheisene som de skal. Som kjent har knappen to trinn opp og to ned. Før skiftet fungerte de slik de skal, men nå går hverken passasjer eller fører vindu automatisk opp eller ned ved fullt utslag på "knappen". Hva skyldes dette? Kan vel kanskje fortelle at jeg byttet også sikring (kupélys) siden jeg mistet den gamle ned bak kickpanelet i samme, men det skal da ikke noe å si vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min gamle A4 98 mod da jeg byttet batteri!

Fikk beskjed av møller å åpne/lukke førerdøren 3 ganger med nøkkel slik at den nullstilte seg.

Etterpå var alt OK!

Verd å prøve?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette står det gjerne noe om i instruksjonsboka. Prosedyren varierer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette står det gjerne noe om i instruksjonsboka. Prosedyren varierer.

Da er det bare å finne frem tyskkunnskapene fra videregående :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør vinduet helt ned og opp igjen så skal det fungere. Elektronikken må på en måte lære seg start og stopp punktene på nytt når strømmen har vært borte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får se om det ikke ordner seg. Mange gode forslag i alle fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du trenger bare ta knappen for den siden du skal kode og trekke den helt opp to ganger for hvert vindu så har du nullstilt og kodet på nytt..er helt vanlig med alle batt skift på nyere vw med el vindu

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trinn 1: Tenning på

trinn 2: vinduene lukkes ( hvis de kke er det allerede )

trinn 3: Betjen knappene for hvert vindu som om du skulle lukke igjen enda en gang, men denne gangen holder du knappen oppe i to-tre sekunder. Gjør dette på alle vinduer som ikke fungerer som de skal.

Dette er en form for grunninnstilling som lærer motoren/styreenheten vinduets posisjoner.

evt. gjør du dette også i vinduenes nedre posisjon. Da trykker og holder du derimot en ekstra gang for å åpne vinduene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trinn 1: Tenning på

trinn 2: vinduene lukkes ( hvis de kke er det allerede )

trinn 3: Betjen knappene for hvert vindu som om du skulle lukke igjen enda en gang, men denne gangen holder du knappen oppe i to-tre sekunder. Gjør dette på alle vinduer som ikke fungerer som de skal.

Dette er en form for grunninnstilling som lærer motoren/styreenheten vinduets posisjoner.

Da prøver jeg dette siden ingen av de andre forslagene ga noen effekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder dette soltak og? Plutselig ville ikke tilt-funksjonen på min fungere. Må holde inne knappen. Var ute med batteriet her en dag, så det kan jo være. Får prøve å holde knappen nede (lukke) i noen sekunder i morgen tidlig. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.