Noen som har erfaring med 16" vinterdekk på småbil? (Polo, Golf II/III etc)

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaringer med bruk av 16" vinterdekk på småbil. Er skeptisk til dekkdimensjoner som 195/50 16 etc på vinterdekk. Eller bør jeg ikke velge større en 15" og mer gummi. Anyone?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker 185\55-15 og selv det syns jeg blir i minste laget, det ser hvertfall veldig smått ut på golf 3, men på 16toms så får man vel høyere rulleomkrets på 195\50. itilleg så er det vel litt begrenset hva man får av vinterdekk i lavprofil til 16toms? Neste gang kommer jeg til å gå for 185\60-15 eller 65, eventuelt 195\60-15. Syns også framkommeligheten er dårlig med denne dimensjonen, golf2 med 155\80-13 kom man jo nesten fram med overalt :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestilt 15" til min cordoba (polo stasjonsvogn). Mener det var 195/55 dekk som ble anbefalt. Har ikke fått dem enda, så vet ikke hvordan det blir. Org dim er 175/65/14 på den bilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satte på en Polo Cross 16" felger m/ 205/50-16 Continental Vikingcontact 3 i dag, og så bra ut!

Skal funke bra dette på en slik småbil, selv om det er 2% opp fra orginalhøyde.

Fins jo selvfølgelig conti 195/50-16 også.. men ikke i VikingContact 3

Legger ved bilde av hvordan det blir seende ut.

polocross.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører selv 185/55-15 på golf 3,det funker bra og ser bedre ut enn 13/14"

Skulle gjerne kjørt 50 profil men da får man ikke "skikkelige" vinterdekk (kun autobahnvinterdekk) og derfor ble det 185/55

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører selv 185/55-15 på golf 3,det funker bra og ser bedre ut enn 13/14"

Skulle gjerne kjørt 50 profil men da får man ikke "skikkelige" vinterdekk (kun autobahnvinterdekk) og derfor ble det 185/55

Du kjører vel piggfritt ja?

Har mer eller mindre kjøpt meg et sett 15" med 185/55, er litt spent på hvordan disse oppfører seg i snø: klø :

Greit nok å kjøre rundt på saltede veier, litt is her og der, men vis dem bare flyter oppå snøen så blir det fort litt uvant: eek :

Ser at prisene er ikke så avskrekkende på denne dimensjonen heller..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kjører vel piggfritt ja?

Har mer eller mindre kjøpt meg et sett 15" med 185/55, er litt spent på hvordan disse oppfører seg i snø: klø :

Greit nok å kjøre rundt på saltede veier, litt is her og der, men vis dem bare flyter oppå snøen så blir det fort litt uvant: eek :

Ser at prisene er ikke så avskrekkende på denne dimensjonen heller..

Er piggfritt ja conti viking contact 3.... er mye gummi og litt vinglete i forhold til sommer gummi men sånn er det jo alltids med vinterdekk i "ballonggummi"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte med 205-55/16 på golf 1 og det var suverent. Verst når sørpa var dyp. ellers bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er piggfritt ja conti viking contact 3.... er mye gummi og litt vinglete i forhold til sommer gummi men sånn er det jo alltids med vinterdekk i "ballonggummi"

Blir litt ballongdekk ja, i forhold til 195/50 blir det bitte litt større rulleomkrets, men blir uansett ikke verre enn 175/70-13 som jeg bruker nå, for det faktisk helt Jæ**** å kjøre med i hastigheter høyere enn 60: faint :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.