Advarsel vedr. ettermontert xenon.

Anbefalte innlegg

Hmm,du vet ikke om de som har fått problemer ikke har hatt overledning i fra ballast -> chassiet på bilen Bent Owe?

 

Hadde noen forstyrrelser på min radio når jeg festet mine ballaster til bilen via ballast holderen + skrue i chassiet på bilen.Med en gang jeg brukte en 5mm gummimatte i mellom ballast -> chassiet på bilen ble jeg kvitt forstyrrelse/ evt overledning. Stripset bare ballasten fast til noe med en gummimatte i mellom,så anbefaler ALLE og gjøre dette hvis de har forstyrrelser. :)

 

Når jeg leste denne tråden første gang tenkte jeg ikke så mye over den, men i dag sto jeg parkert med motoren i gang og parklys på mens jeg hørte på radioen. Når jeg begynnte å kjøre slo jeg på nærlysene igjen (med ettermonterings xenon), da fikk jeg plutselig mye dårligere radioforbindelse. Testa det ut noen ganger og det samme skjer hver gang.

 

Aldri tenkt over at ballasten til xenonlysene kunne ha innvirkning på radioforbindelsen og var helt tilfeldig at jeg oppdaget det. Er ikke ofte jeg står parkert med parklys og hører på radio med andre ord:) Mine ballaster er også festet i chassi uten noe form for isolering imellom. Må vel finne et eller annet å kle inn ballastene med så jeg slipper dette.

 

Noen som har noe forslag til hvor man får kjøpt nå gummigreier?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei.

Søkte på tåden ang feil på viskerpusser,da jeg så denne linken.

Har montert xenon på kona sin a3 2005 mod for noen dager siden.

Skulle bruke vinduspusseren i dag,men den ville ikke starte.

Pusseren virker bak og spylerne virker.

Ingen sikringer er ødelagt og det er strømm til pusseren.

Er årsaken xenonen?????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bissarre greier altså!

Jeg har kina-xenon fra vvme.com, og disse tenner ikke alltid skikkelig. Pluss det kommer en konstant summelyd fra den ene boksen.. hm. Må teste det med radiosignalet i morgen.

Har forøvrig alle mulige slags elektriske problemer i bilen for tiden da, men vet ikke om det er relatert. Bl.a. vindusheiser osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket med vag com i dag.

Styreenheten fikk ikke kontakt med pusseren.

IKKE BILLIG!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har montert xenon på ein 2003 mod saab 93 no. problemet er at i grøftelysene flimrer begge lysene når motor går. begynne å flimre etter ca 20 sek.. men når kun tenning er på lyser dei fint. nåken som har ein ide om ka det kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har montert xenon på ein 2003 mod saab 93 no. problemet er at i grøftelysene flimrer begge lysene når motor går. begynne å flimre etter ca 20 sek.. men når kun tenning er på lyser dei fint. nåken som har ein ide om ka det kan være?

 

Har samme problemet på min a3, + at det er forstyrrelser på radioen når jeg "starter" xenon, men ikke etterpå.. har xenon i tåkelysene..

 

Kim, hvor mye kom det på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp kasta xenon-kittet av bilen å montert Höen pærer.

Dritt lei ustabile lys!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet tips er jo oxo å skaffe seg slimballast slik at du kan få montert den under og i plasten til selvelyskasteren. Dette gjorde jeg og har ingen problemer med noe. Skal Snart montere i grøftelysene så da får jeg se hvor jeg skal sette de nye ballastene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mine er montert på beskyttelsesplata i plast til motoren.. men har fortsatt "problemer" har montert på mange biler, og har aldri vært noe slikt før nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og ja jeg klarer meg med "xenon look" : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

burde det ikke gå å fysisk isolere ballasten fra bilen å koble hele kittet separat fra bilens el-nett? via nytt rele osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

burde det ikke gå å fysisk isolere ballasten fra bilen å koble hele kittet separat fra bilens el-nett? via nytt rele osv

 

Jo,men du må ta styrestrøm i fra org ledningsnett uansett. Men det er mange som legger opp ett eget ledningsnett m/relè rett i fra batteriet med stort hell. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noe sier meg meg med det samme at møller har funnet enda en laterig grunn til å bortforklare at tingene deres ikke holder.

 

LMM skal dekkes ved chip OM orginalt filter er montert.. det er den ene tingen.. såliten komentar til det du har skrevet over her.. tror du virkelig at audi og vw lages hos møller? siden du sier deres ting ikke holder... Når det gjelder uttalelser som denne fra teknisk avdeling så har de diekte dialog med fabrikk og samarbeider med de om hva som dekkes og ikke dekkes. når de har funet utnoe slikt som dette så er det god bakgrunn i det, med godkjenning fra fabrikken på at det stemmer. så det gjør nok det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Chris.

Pris på nytt styreenhet kr 3200.-

Skiftet dette selv.

Har nå prøvd å isolere balastene med blymatter.disse fikk jeg tak i til min lokale blikkenslager.

Håper dette funker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke et hus vi snakker om her ;)

Bilen har ikke "jord", den har felles minus.. Vi kaller det bare jording..

 

Det burde gå å få tak i noe slags frekvensfilter til dette vel? evnt en skilletrafo...

 

Vi nå egentlig påstå at det allerde er en skilletrafo i xenon kit'ene. Spenningen blir forsåvidt transformert opp til høyspenning. Tanken vil vel være å eliminere magnetfeltene som blir indusert ved strømgjennomgang i spolen.

 

Rett meg visst jeg har feil her, men pleier ikke kondesatorer stabilisere både spenning og lekkstrømmer? Da det som det blir sagt tidligere, at varierende spenning(i høyspenningstilfellet) som genererer forstyrrelse, kunne lett blitt eliminert med mer stabil strømtilførsel samt bedre transformering?

 

Som sagt blir jeg en av synserene, da jeg ikke har enorm kompetanse innen bilelektronikk. Men i følge generelle lover ang frekvens, spenning og strøm, så burde dette la seg gjøres.

 

Men å isolere ballastene høres jo ut til å være MYE mer forsvarlig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg som mange andre har fått samme problemet..

Etter en god runde med feilsøking måtte jeg bare gi opp, sendte den til Audi-senter Bergen.

De fant ikke ut noe.

På forhånd avtalte jeg med dem at en diagnose skulle koste 500 kroner.

Kommer tilbake senere og skal hente bilen.

7212 inkl mva skulle de ha!

Nektet å betale ettersom vi hadde en skriftlig avtale.

Og de visste enda ikke hva som var feilen, etter 7 (!) timer feilsøking..

 

Etter mange telefoner med møller konsernet ordnet dette seg.

 

Men:

Har etter mange timer med hudekløing og bekjentskaper byttet viskermotor og viskerhendel funnet ut at problemet ligger på styreenheten.

 

Er det noe snille sjeler som kan hjelpe meg?

Trenger ett delenummer.

 

Kim?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er til en A3 (8p) 2007..

 

På forhånd takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem med min 04 A3. Monterte xenon i fjernlys da det var originalt i nærlys. Vindusviskerene tok kveld 3 ganger, men alt ble byttet på garanti/reklamasjon. Når de ettermonterte xenonlysene ble fjernet ble det ikke noe problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar..

Det er det jeg også har blitt rådet til, men desverre skaden er skjedd :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant dette på ross tech sidene i forbindelse med feilsøking..

 

00153 - Windshield Wiper Motor; Driver Side (V216)

00153 - Windshield Wiper Motor; Driver Side (V216): No Signal/Communication

Possible Symptoms

Front Wiper not functioning

Possible Causes

Engine Hood Contact Switch faulty

Wiring/Connectors from/to Windshield Wiper Motor Driver Side (V216) faulty

Windshield Wiper Motor Driver Side (V216) faulty

Possible Solutions

Check/Replace Engine Hood Contact Switch

See Measuring Value Blocks (MVB)

Check/Repair Wiring/Connectors from/to Windshield Wiper Motor Driver Side (V216)

Check/Replace Windshield Wiper Motor Driver Side (V216)

Special Notes

When found in VW Golf (1K): Central Electronics (in Combination with 02071), check for Aftermarket Xenon installation.

Aftermarket Xenon installations may destroy the Wiper Electronics, installations like this are usually illegal and use H7 Bulb mounts for the Xenon bulbs.

Example: http://autos.groups.yahoo.com/group/VAG-COM/message/25048

 

 

les spes det med rød tekst

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.