Felgtips Jetta II, -88 modell. 8x15 m/KANT..??

Anbefalte innlegg

Hei

Driver og fikser litt på en bruksbil. Syns den er greit senket og nå sitter det noen Enzo Cup-felger i 7,5x16 med 195/45x16 på den.

Lurer på en felg i 8x15 el kanskje 9x16 for å få mer kant. Vil helst ikke gjøre noe særlig med skjermkanter, men vet at det kreves ved 9x16 hvertfall.

 

Fint hvis dere kan legge ut bilder av kantfelger som passer denne bilen bra. Kanskje photoshoppe også:

 

JettaGrillfix001.jpg

 

Skal ta et bedre bilde i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror Schmidt Modern Line hadde gjort seg bra.

Meg bekjent lages den i 8X15"

Modern line.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den var tøff ja Anders. Hva fins av innpress...og forhandler i Norge da tro..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

100678X.jpg

 

Synes nesten du burde gå for skrudde ML jeg, da det begynner å bli noen med helstøpte Ml her til lands. Koster mer, men ser mye bedre ut. Quality Autoimport er en norsk forhandler som fører Schmidt, ellers har du også Daekimporten i Danmark som fører Schmidt og andre felger til veldig bra priser i forhold til Norge. Finner mer informasjon og bilder inne på Felge.de for de som kan tysk (meg selv ikke inkludert). Schmidt er jo også skikkelige kvalitetsfelger til en relativt billig penge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

100678X.jpg

 

Synes nesten du burde gå for skrudde ML jeg, da det begynner å bli noen med helstøpte Ml her til lands. Koster mer, men ser mye bedre ut. Quality Autoimport er en norsk forhandler som fører Schmidt, ellers har du også Daekimporten i Danmark som fører Schmidt og andre felger til veldig bra priser i forhold til Norge. Finner mer informasjon og bilder inne på Felge.de for de som kan tysk (meg selv ikke inkludert). Schmidt er jo også skikkelige kvalitetsfelger til en relativt billig penge.

 

På skrudde må du over på 16"...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det, men så han også vurderte 9x16, noe som ikke er noe stress å bruke bare man har stivt nok understell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8x15" ATS Cup

HHGKSATCP80X15.jpg

Men noe sier meg dette er bildet av 9x15" utgaven som en gang fantes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mads Kristian: Takk for tipset om Danmark.

Stein Ove: Ja den ATS`n der er helt rett den:) Knalltøff.

 

Hmm, saftig prisforskjell på den ML i uskrudd og skrudd variant i Danmark gitt...ca1375 og 2900 dkr pr.stk ca...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9-14 da om du har lyst til å skru skikkelig lavt! :D

 

SSL11557.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thomas: Tror det blir litt smått med 14"..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er en rød toer med identiske felger som mine (dvs han hadde det for en tid tilbake om jeg ikke husker feil) her i klubben...skamfett spør du meg! heh..men noget lavt kanskje, ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

axxis hjula? de som er i linken, de er jo knall til jettaen, kanskje ta svart og sølv, eller bare sølv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thomas: Tror det blir litt smått med 14"..:)

14" er konge: rock :

 

Men jeg hadde ikke tvilt en gang om jeg skulle ha kjøpt ML, da hadde jeg lett valgt 3-delte. Kjekt med å kunne demontere felgene ved eventuelle skader og/eller breiere kant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

axxis hjula? de som er i linken, de er jo knall til jettaen, kanskje ta svart og sølv, eller bare sølv

 

Åja...hehe, trøtt...Joda det er jeg enig i..De var tøffe de...litt "åpne". Men blir vel dyrt å få de sendt osv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

14" er konge: rock :

 

Men jeg hadde ikke tvilt en gang om jeg skulle ha kjøpt ML, da hadde jeg lett valgt 3-delte. Kjekt med å kunne demontere felgene ved eventuelle skader og/eller breiere kant.

 

skader på kant? det er vel letter sagt en gjort med de felgen der;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja...hehe, trøtt...Joda det er jeg enig i..De var tøffe de...litt "åpne". Men blir vel dyrt å få de sendt osv..

 

dyrt å sende? vill tippe en 1000kr alt i alt frakt:p får 5 felger derfra nå, de ligger hos jetcarrier å kommer vel snart over med båt=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skader på kant? det er vel letter sagt en gjort med de felgen der;)

Hehe. Glemte helt at det er Radinox-kant på de nye Schmidtsa: rolleyes Er verre med meg som har gamle typen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

14" er konge: rock :

 

Men jeg hadde ikke tvilt en gang om jeg skulle ha kjøpt ML, da hadde jeg lett valgt 3-delte. Kjekt med å kunne demontere felgene ved eventuelle skader og/eller breiere kant.

 

Eller bare kjøpe helstøpte... sikkert billigere med ny felg enn å bytte kant på skrudde ML

 

14" er tøft men smått og det blir nesten ubrukelig lavt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Glemte helt at det er Radinox-kant på de nye Schmidtsa: rolleyes Er verre med meg som har gamle typen.

 

Er vel bare størrelser over 15" som har radinox?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med 8,5-15 RSL?

 

Jaa..hvor fins de..bilde..??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.rsl-motorsport.de

 

8X15 er tøft, men ser med en gang stusseligere ut på bilen etter at man har hatt 8,5X15 - tro meg!

 

RSL er den eneste produsenten som tilbyr denne dimensjonen for betalbare summer. Alle andre er gamle/produksjonen stoppet (type OZ-Turbo, BBS RS001) eller i produksjon og svinedyre (type Image, Dyna-Tech, Wintech osv).

 

RSL-felgene leveres i 7,5 og 8,5X15. Sistnevnte med ET 25 og 15. For ditt vedkommende er det ET 15 som gjelder (for å ha tilstrekkelig klaring til fjærbeina foran). Og så er det fram med hammer, mothold og valse:D.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller bare kjøpe helstøpte... sikkert billigere med ny felg enn å bytte kant på skrudde ML

 

14" er tøft men smått og det blir nesten ubrukelig lavt

Kan så være. Men er uansett penere med skrudde felger kontra helstøpte, etter min mening.

 

Ubrukelig kommer helt an på bruken det. Jeg som har 500m med grusvei (type dårlig og hullete) ned til meg, har ikke nevneverdige problemer med å komme meg fram bare jeg plasserer meg riktig. Å kjøre lav bil er teknikk, tenking og plassering. Liker du det lavt, får du leve med eventuelle konsekvenser. Skal nevnes at min er senka 90mm, så med 14" er det lavt nok.

 

Resized_IMG_5125.jpg

 

Se på leppa:

Resized_IMG_5194.jpg

Er vel bare størrelser over 15" som har radinox?

Kan se sånn ut når jeg ser etter, ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.