Hva er best? understell behandling.

Anbefalte innlegg

Hei.

Holder på med "restaurering" av en golf rallye. Har demontert alt av forstilling og bakstilling. Planen min var å sandblåse dette og dermed pulverlakkere, men noen sier det er bedre å sandblåse for å så zink grunne og hive på hammerite e.l

Så lurer på om det er noen her som har erfaringer om hva som er best å gjøre og vil dele det med meg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pulverlakk, ingen ting du klarer å gjøre hjemme i garagen slår dette !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg gjorde med mitt var å blåse, sinke og male med industrimaling. Det kommer ikke til å ruste så lenge bilen lever. Så det er jo en mulighet å gjøre. Fordelen med det jeg fikk gjort var at vi kunne maskere det som ikke skulle ha maling på seg, slik som abs sensorer, splines, manskjetter, anleggsflater og gjengehull. Hvordan det blir med maskering ved pulverlakkering aner jeg ikke. Tviler på det brenner opp i en slik ovn siden det ikke er så voldsom temp. Største grunnen til at jeg valgte det jeg gjorde var at det var VELDIG mye billigere for meg og mer enn godt nok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg gjorde med mitt var å blåse, sinke og male med industrimaling. Det kommer ikke til å ruste så lenge bilen lever. Så det er jo en mulighet å gjøre. Fordelen med det jeg fikk gjort var at vi kunne maskere det som ikke skulle ha maling på seg, slik som abs sensorer, splines, manskjetter, anleggsflater og gjengehull. Hvordan det blir med maskering ved pulverlakkering aner jeg ikke. Tviler på det brenner opp i en slik ovn siden det ikke er så voldsom temp. Største grunnen til at jeg valgte det jeg gjorde var at det var VELDIG mye billigere for meg og mer enn godt nok.

Takker for svar. Det jeg har tenkt å pulverlakere er ting om e kunn reint stål. ikke spindler med lagre osv. Pulver lakk får eg så og si gratis så da går eg sikkert for det på reine metall komponenter og heller sink grunner og lakker/maler spindler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Det jeg har tenkt å pulverlakere er ting om e kunn reint stål. ikke spindler med lagre osv. Pulver lakk får eg så og si gratis så da går eg sikkert for det på reine metall komponenter og heller sink grunner og lakker/maler spindler.

Ja, det høres ut som en god plan det der Trond. Håper du er hjemme når eg kommer til Stavanger, så eg får tatt en titt på prosjektet:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.