Anbefalte innlegg

Visste ikke hvor jeg skulle legge dette så det endte opp her.

Har en 95' golf med noen sliiiiitne fangere(altså øvre del av fangerene),de er blitt helt hvite med åra.Har prøvd 'vidundermidler' som Autoglum sin Bumper Care men denne sitter jo ikke på i mer enn ett par dager:(

Noen idéer...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varmepistol fungerer vel greit som Ronny sier. Har også hørt noen anbefale skokrem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan går jeg fram ved bruk av varmepistol da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan går jeg fram ved bruk av varmepistol da?

Skrur den på og retter den varme enden mot fangeren....: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og hvor lenge holder plasten seg svart??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder ikke å smøre på bumper shine 1 gang, du må mette fangeren!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og hvor lenge holder plasten seg svart??

Etter oppvarming holder den seg noen år!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter oppvarming holder den seg noen år!

hmm... må nedom når dere er på vaerste og høre hva dere mener : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm...Hvilken temperatur kan jeg ha før det smelter da?(til dere som har gjort dette før)å bør jeg rengjøre de først?Siden jeg har hatt Bumper Care på,hvis ja,med hva?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du bruker plastfornyer husk å "polere" det godt inn, og legge på flere lag. Siste utvei er jo varmepistolen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er på tide med siste utvei:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

varm opp til punktet rett før det smelter og forflytt deg videre. sånn må du sitte over hele fangern. holder godt over et års tid. i hvertfall gjorde det på mine grå fangere. Bumpershine osv må påføres i maaaange lag når fangerne har blitt helt hvite for at det skal holde.

Enkleste er å maskere opp fangern og spraylakke den matt svart. bare pass på å få på plasticprimer først så lakken sitter.

Silkemattsvart er fint å ha på fangere. og det blir ikke grått på lenge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm det hørtes ut som noe jeg må prøve:) takker for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv spraylakkert nedre del av bakfanger matt sort med veldig godt resultat! Var så lei av mørk bil og lysegrå i rumpa :)

Brukte ikke plastgrunning jeg da, lakken festet seg utrolig godt på overflaten som er ganske ru i utgangspunktet. Har holdt siden sommer uten problemer, selv etter flere omgang med høytrykkspyler :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv spraylakkert nedre del av bakfanger matt sort med veldig godt resultat! Var så lei av mørk bil og lysegrå i rumpa :)

Brukte ikke plastgrunning jeg da, lakken festet seg utrolig godt på overflaten som er ganske ru i utgangspunktet. Har holdt siden sommer uten problemer, selv etter flere omgang med høytrykkspyler :)

Plastgrunninga er kjekk å ha på fangere som er fulle av skit og gamle rester av bumpershine produkter.

Har selv lakkert plastdetaljer på bruksbilen med bra resultat uten plastprimer. så det lar seg gjøre. men bedre føre var er det noe som heter :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endte opp å leke meg med varmepistol..Blei helt greit resultat.Var vanskelig å få det jevnt rundtom synes jeg men er nå bedre enn falma:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også hørt noen anbefale skokrem?

Jeg har brukt skokrem. Kjøpte et par pakker med tyktflytende Kiwi i applikator-forpakning og hadde en runde på støtfangere og sidelister på min gamle 80. Der var støtfangerne grå, men nå, flere måneder etter, er de fremdeles sorte og fine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt skokrem. Kjøpte et par pakker med tyktflytende Kiwi i applikator-forpakning og hadde en runde på støtfangere og sidelister på min gamle 80. Der var støtfangerne grå, men nå, flere måneder etter, er de fremdeles sorte og fine.

hvordan er dette i forhold til vask da? tenker på svamper osv når du vasker over de svarte flatene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la på og lot det tørke, og "polerte" av det overflødige med en frotte-fille. Det var ikke noe problem med svamper og lignende etter dette.

Bare vær forsiktig med å ikke søle på lakken, for det må vaskes vekk med løsemiddel som avfetting, white spirit etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.