Produkter til å justere camber, caster etc..

Anbefalte innlegg

Hvor og hvem selger dette?

Priser?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har prøvd denne typen?

Hvor pålitelig kan den være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gasolin.no selger en cambermåler, Klikk meg

:)

Takker :)

 

Er det ikke og produkter som man skrur på bilen(og står fast på bilen), slik man kan justere disse vinklene?

Tenker spesielt camber vinkelen.

 

Noe alla dette(har vært i kontakt med D2 Norge, men vet ikke om han har noe)

3-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, slike camberplater kan man bruke. Men det er ikke å anbefale til hverdagsbruk da det øker støynivået BETRAKTELIG i og med at alle støt o.l. dermed forplanter seg direkte i karosseriet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok du sliter litt med å få på noe sånt på Audi's multilink. Camber får du i utgangspunktet ikke justert, da denne er fast. Det er to posisjoner på innfestingen til de nedre bærearmene, men disse står sikkert i ytterste stilling allerede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok fullt mulig, men når jeg tenker meg om må det nok endel modifiseringer til ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok fullt mulig, men når jeg tenker meg om må det nok endel modifiseringer til ja.

 

Tenker du på å bruke sånne camberplater, vil jeg nok si at det ikke er mulig, selv med modifiseringer. Hvordan har du tenkt å kunne justere camber med disse på multilink? Alternativet jeg kan tenke meg er bolter til de nedre bærearmene som har forskjøvet senter, slik at man kan flytte disse i hullene sine, om du skjønner hva jeg mener.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener. Men de øvre bærearmene er jo festet til samme "toppfeste" som støtdemperen er festet til. Så ved å montere en slik camberplate på selve "toppfestet og deretter igjen i karosseriet så kan man bevege camberen fra oversiden istedenfor undersiden slik du mener. Vanskelig å forklare uten å kunne tegne hva jeg mener.

 

Det er fullt mulig, men det krever kutting, sveising og herjing, det vil bli mye mer ustabilt feste av toppfestet enn originalt, og er neppe noe som er aktuelt for Raymond uansett. Da jeg svarte ham i første omgang tenkte jeg ikke over multilinkoppsettet som jo er på disse bilene, tenkte på hvordan oppsettet er på 240Z'en jeg holder på med. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett det finnes noe justerbare øvre bærearmer, av strekkfisk prinsippet. Ble nevnt i en post her at en fikk slike fra usa, men var dyrt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest at camber er ett problem foran ved senking, også ved så lite som 40mm, siden camber kommer ut av posisjon.

Var ikke på katalogen til Mekonomen nå, og så på forstillingsdelene de har der, og det er forskjellige øvre bærearmer avhengig av om det er med sportchassis eller ikke. Ser ut på bildene som iallefall ikke den bakre armen er lik heller. Kan dette har noe med camber-problematikken å gjøre? At sportchassis-armene er litt kortere f.eks, for å unngå problemene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å være helt erlig så er det nok best å la proffesjonelle folk ta seg av hjulstillings justering...du får det ALDRI 100% om du ikke veit hva du driver med!..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å være helt erlig så er det nok best å la proffesjonelle folk ta seg av hjulstillings justering...du får det ALDRI 100% om du ikke veit hva du driver med!..
Har ikke tenkt å gjøre dette sjøl, men dem greier ikke å rett dette inn uten lignende utstyr, da det ligger utenfor just.område som er orginalt på bilen : mad :

 

Hva gjør dere andre som har senket RS4 deres? Har dere samme problem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel SÅNNE du er på utkikk etter?! ;)
Det kan vel hjelpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du på å bruke sånne camberplater, vil jeg nok si at det ikke er mulig, selv med modifiseringer. Hvordan har du tenkt å kunne justere camber med disse på multilink? Alternativet jeg kan tenke meg er bolter til de nedre bærearmene som har forskjøvet senter, slik at man kan flytte disse i hullene sine, om du skjønner hva jeg mener.
Så det er multilink jeg har, og kan ikke bruke slik utstyr?

 

Alternativet jeg kan tenke meg er bolter til de nedre bærearmene som har forskjøvet senter, slik at man kan flytte disse i hullene sine, om du skjønner hva jeg mener.
Jeg er ikke så god til å sjønne hva du mener med dette : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel SÅNNE du er på utkikk etter?! ;)
Jepp, denne skal visst gjøre jobbeb.

Koster ca 7800SEk i sverige. MEN dem har dem ikke inne, og leverandøren ifra USA har stukket hode under jorden...

 

SÅ er det andre produkter/butikker å anbefalle av samme type del?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På a8'n(med multilink) med 60 mm (ca) senk så har jeg -1,45 i camber og den sliter fint lite skevt, så vel bare en bitteliten antydning etter 7000 km på 20" seommerdekk. Det er til å leve med!

 

Kompenserte for den negative camberen ved å sette spissing til +30 (er vel 0/10 originalt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På a8'n(med multilink) med 60 mm (ca) senk så har jeg -1,45 i camber og den sliter fint lite skevt, så vel bare en bitteliten antydning etter 7000 km på 20" seommerdekk. Det er til å leve med!

 

Kompenserte for den negative camberen ved å sette spissing til +30 (er vel 0/10 originalt)

Jeg har KW sitt Coildover sett, og dem er vel satt til maks senking. Vet ikke hvor mye det er, men min bil sliter ut dekkene ganske fort.

MEN 60mm er vel ganske mye senking da, men vet ikke hva jeg da. Jeg kjøpte bilen slik med det på : bh :

 

Får høre hva andre som har KW sitt coildovers sett, hva dem har gjordt, og hvor mye dem har senket bilene sine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har KW variant 2 på A6-en og Variant 3 på A4-en. Disse er begge senket ca 60-70 mm. A4-en sliter ikke skjevt av de jeg har sett, men A6-en har slitt litt mer på innsiden i år. Dette skyldes nok heller at jeg hadde noe feil spissing, så tok akkurat en firhjulskontroll. Da sa de på Audisentrum at camber får de ikke justert innenfor kravene, men det var bare 0,1 grad utenfor. Dette utgjorde så lite at det ikke skulle ha betydning for dekkslitasjen, noe som også er min erfaring fra de siste tre årene med bilen. Har slitt ut et sett 235/40-18-dekk med KW-settet montert, og disse var jevnt slitt når jeg byttet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, denne skal visst gjøre jobbeb.

Koster ca 7800SEk i sverige. MEN dem har dem ikke inne, og leverandøren ifra USA har stukket hode under jorden...

 

SÅ er det andre produkter/butikker å anbefalle av samme type del?

 

Kom over denne siden nå: Adjustable Upper Control Arms

Disse er jo "billige" iforhold til de ifra sverige!!

De har også til bak, sånn at man får justert der også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet av slike stag til D2A8 ? STERN sier at deres til A6 ikke passer, dog jeg trodde bare A8'ens var litt lengre så man bare må bruke lengre gjengestag...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.