#1 Skrevet Oktober 18, 2007 Hei! Har prøvd endel søk her på forumet men ikke funnet noe ennå, Det jeg er ute etter er tips ev. linker til motorkonvertering på Transporter 90-98mod med den "kjempefine" 78hk 2,4L dieselen, Er det mulig / praktisk gjennomførbart å bytte til en 2,5TD (ACU) fra transporter eller helst (AEL) R5 140hk ev. ( AAT)115hk fra A6 95-97mod ??? Vil noe av disse alternativene være gjennomførbare? Noen som har sett slike prosjekter gjennomført? Slik jeg ser det er det en fordel å bytte til A6 motor siden de er litt mere tilgjengelige og muligens litt rimeligere (og self. more power) ulempen er at det ikke nødvendigvi er plug and play. (er klar over at mesteparten av braketter insug eksos mm. må flyttes over fra den gamle motoren (og self all motorstyring) Takker for innspill 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 18, 2007 Ja. Det er mulig. Er som du selv sier best med ALT fra en tilsvarende bil. Største klundringa er i grunnen ledningsnettet. Har aldri gjort dette selv, men har sett noen ombygde. Motorer har jeg derimot skrudd ut og inn en del av og det er egentlig en grei jobb da fronten er plukket vekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 18, 2007 Nice.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 18, 2007 Tja,hvorfor ikke en 2,2 20v turbomotor ?? Har vært gjort i flere Transportere/Caraveller det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 18, 2007 Hadde store planer om dette da jeg kjøpte Transportern jeg har i dag. Det er en 2 liter bensin. Problemet var at Møller ikke ga ut papirer på å godkjenne ombyggingen. Kan hende det blir noe annet fra 2.4D til 2.5TDI. Det vet jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 19, 2007 Har sjekka med Møller og de har dessverre ikke noen godkjenningspapirer på et slikt bygge, neste blir vel å kontakte tuv.de hmmmm..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 19, 2007 Tja,hvorfor ikke en 2,2 20v turbomotor ?? Har vært gjort i flere Transportere/Caraveller det I T4? er ikke det typisk mod i T2 og T3 a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 19, 2007 Jeg har faktisk tenkt samme tanken, eller i hvert fall nesten. Jeg tenkte da i baner som VW Taro. Er ikke det også samme 2,4 D? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 19, 2007 Hør med GIK de hadde Turbosett til 2,4 tidligere og den ga 110 hk og gikk bedre enn tdi'en 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 20, 2007 Hør med GIK de hadde Turbosett til 2,4 tidligere og den ga 110 hk og gikk bedre enn tdi'en Ja mener at det skulle finnes et kit til 2,4d inbiller meg at det var omtrent 10K for det? at det skulle gå bedre enn tdi sjønner jeg ikke helt tdi en er tross alt direkte-innspruter mens 2,4 er forkammer (IDI) motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 20, 2007 Hatt inne en 2.4 konvertert til turbo fra GIK på jobben noen ganger. Syns den går skuffende dårlig jeg men. Personlig hadde jeg ikke giddi å brukt penger på det, men heller satt inn 2.5 TDI 102 HK. De er greit spreke syns jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...