Anbefalte innlegg

Nå som mitt 16v turbo prosjekt er ferdig og bilen er kjørbar så driver den å koker lett som bare det.. eller den koker hele j**** tiden.

Har byttet termostat 2 ganger men det viser seg at den koker uanset så lenge jeg har en termostat i. Kjører rundt uten termostat nå og da er tempen fin men tar jo lang tid å bil varm.

Vannpumpen er helt ny.

Noen som har noen tips?

Toppen var ikke sprukket da den ble montert...

Motoren står i en Corrado og jeg har den store 70 cm radiatoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er tenningen?

Feiljustert (sen) tenning kan føre til overopphetning av motor (høye eksostemp er en indikator).

Sikker på topppakningen er ok?

Ingen pulsing i vannsystemet eller fra oljepåfyllingen (gjennomslag i motoren)??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannet sirkulere fint slik jeg kan se og det er ikke noe vann i oljen.. Er G60 pakkning på og tror den er fin.

Har ikke fått justert tenningen men det er jo en mulighet ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du trykk på systemet, er slangene knall harde ? Dersom ikke sjekk at lokket på ekspansjons tanken holder tett. Har vertborti at det mangler en pakning der sånn at en ikke får trykk på systemet, da ser det ut som om bilen koker....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.