Anbefalte innlegg

Har en 1,9 TDI 90hk som plutselig uten forvarsel dør ut, kommer av og til et lite glimt av glødelampen lyser i det den dør ut, det hender av og til blinker det i glødelampen og motoren dør ut en liten stund og starter igjen med en gang. Enkelte ganger må jeg vente en stund før det nytter å prøve å starte den igjen. har kjørt vag-com men finner ingen feilkoder i motoren. Er det noen glupe hoder her inne som har vært borti et slikt tilfelle og kan komme med gode råd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et rele som kalles spenningsforsyningsrele kan ha sprukne loddepunkter/dårlig kontakt. Husker ikke benevnelse og plassering på releet, men mener det sitter under dashboardet et sted.

Dårlig kontakt på ledningsforbindelser i sikringsboksen på batteriet ( om bilen har slik boks oppå batteriet ) 10mm muttere her som innimellom løsner/brenner opp.

Slitt tenningsbakstykke ( el-delen av tenningslåsen ). Kan hende det hjelper å rikke på nøkkelen.

Lite sansynlig at det er dette hvis resten av bilen/el-utstyr virker normalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et rele som kalles spenningsforsyningsrele kan ha sprukne loddepunkter/dårlig kontakt. Husker ikke benevnelse og plassering på releet, men mener det sitter under dashboardet et sted.

Dårlig kontakt på ledningsforbindelser i sikringsboksen på batteriet ( om bilen har slik boks oppå batteriet ) 10mm muttere her som innimellom løsner/brenner opp.

Slitt tenningsbakstykke ( el-delen av tenningslåsen ). Kan hende det hjelper å rikke på nøkkelen.

Lite sansynlig at det er dette hvis resten av bilen/el-utstyr virker normalt.

Nå har alt fungert bra helt til nå, så begynte bilen å tulle igjen, tok da for meg de ting som ble beskrevet her og kom tilslutt fram til at det var spenningsforsyningsrelet som var defekt. kostet 150,-

Så takker masse for svaret, sparte masse penger på dette en å måtte levere bilen inn til verksted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor fant du dette releet? Under dasjbordet i lag med sikringene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor fant du dette releet? Under dasjbordet i lag med sikringene?

Jepp, Det var under dasjbordet i lag med sikringene. på min bil var det releplass nr 12 tror jeg, og releet var merket 109.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.