#1 Skrevet Oktober 19, 2007 Har en 1,9 TDI 90hk som plutselig uten forvarsel dør ut, kommer av og til et lite glimt av glødelampen lyser i det den dør ut, det hender av og til blinker det i glødelampen og motoren dør ut en liten stund og starter igjen med en gang. Enkelte ganger må jeg vente en stund før det nytter å prøve å starte den igjen. har kjørt vag-com men finner ingen feilkoder i motoren. Er det noen glupe hoder her inne som har vært borti et slikt tilfelle og kan komme med gode råd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 19, 2007 Et rele som kalles spenningsforsyningsrele kan ha sprukne loddepunkter/dårlig kontakt. Husker ikke benevnelse og plassering på releet, men mener det sitter under dashboardet et sted. Dårlig kontakt på ledningsforbindelser i sikringsboksen på batteriet ( om bilen har slik boks oppå batteriet ) 10mm muttere her som innimellom løsner/brenner opp. Slitt tenningsbakstykke ( el-delen av tenningslåsen ). Kan hende det hjelper å rikke på nøkkelen. Lite sansynlig at det er dette hvis resten av bilen/el-utstyr virker normalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 15, 2008 Et rele som kalles spenningsforsyningsrele kan ha sprukne loddepunkter/dårlig kontakt. Husker ikke benevnelse og plassering på releet, men mener det sitter under dashboardet et sted. Dårlig kontakt på ledningsforbindelser i sikringsboksen på batteriet ( om bilen har slik boks oppå batteriet ) 10mm muttere her som innimellom løsner/brenner opp. Slitt tenningsbakstykke ( el-delen av tenningslåsen ). Kan hende det hjelper å rikke på nøkkelen. Lite sansynlig at det er dette hvis resten av bilen/el-utstyr virker normalt. Nå har alt fungert bra helt til nå, så begynte bilen å tulle igjen, tok da for meg de ting som ble beskrevet her og kom tilslutt fram til at det var spenningsforsyningsrelet som var defekt. kostet 150,- Så takker masse for svaret, sparte masse penger på dette en å måtte levere bilen inn til verksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 15, 2008 hvor fant du dette releet? Under dasjbordet i lag med sikringene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 15, 2008 hvor fant du dette releet? Under dasjbordet i lag med sikringene? Jepp, Det var under dasjbordet i lag med sikringene. på min bil var det releplass nr 12 tror jeg, og releet var merket 109. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...