#1 Skrevet Oktober 19, 2007 Jeg har en 1993 mod S4 2.2T med automat. når jeg gir litt hard gass så får jeg noe som minner om bensin kutt eller fusking. er dette et kjent problem på disse bilene? Noen som vet hva som er feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 19, 2007 også fint hvis noen vet hvor stor silikon slange jeg trenger mellom LMM og åpent filter. ( omkrets ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 19, 2007 Vil påstå at dette er et ganske kjent problem på disse bilene ja. Sjekk plugger, coilrekka og LMM. Vet ikke om du har bytta til et annet luftfilter, men hvis du har det og det er et filter tilsatt olje så tar det knekken på LMM mye kjappere enn ellers. Den motoren liker "best" org. bosch plugger forresten. BTW: Søk på fusking så finner du nok mye tips om dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 19, 2007 Når skjer dette? Noe spesifikt rpm-område, eller bare med en gang du den litt gass? Edit: What Martin said. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 19, 2007 Skjer ved harde pådrag som regel ( Ikke så langt som kick down ), akkurat som den hoster litt. Vil det hjelpe å bytte plugger og filter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 19, 2007 plugger vil jo være det enkleste og billigste å bytte. filter kan du jo bare sjekke ved å se etter hvor tett det er, bensinfilter er noe annet du kan tenke på. Men du kan visstnok se mye utifra tilstanden på pluggene. Sjekk der først, det koster ingenting eller lite. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 19, 2007 Da er det å sjekke pluggene, filter blir byttet uansett. da dette er slitent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 19, 2007 Ta opp pluggene og se på dem. Er de helt nye og fine(og bosch) så er det mer sansynligvis coilrekka som det har skjedd noe med(ikke lest så mye om det da det ikke er det på min motor) eller at LMM er ødelagt. Hvis du bruker oljefilter på LMM så legger olja seg på følerne som LMM har. Dermed vil LMM få feil verdier. Et tips jeg har lest er å kjøpe noe LMM rens fra CRC som man kan sprøyte på de følerne. En enkel ting du kan gjøre før du gjør går inn til noe innkjøp av deler er altså sjekk plugger og ta en VAGCOM-test. EDIT: Det finnes selfølgelig flere ting som kan være årsaken enn de jeg har listet opp! Disse tingene er etter det jeg har skjønt de mer vanlige feilene derimot. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 19, 2007 Om en eller annen klodrian har montert en åpen dumpventil kan det også gi mange rare symptomer. Disse motorene skal *kun* ha resirkulerende ventil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 22, 2007 er ikke dump på den, kun åpent filter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 22, 2007 ladetrykk når den kutter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 22, 2007 mellom 1-6-1.8, men den kutter ikke helt, fusker seg oppover på turtall.... rister no helt jævlig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 22, 2007 høres ut som noe jeg hadde problem med på min,prøv å vask pluggene i bensin å tørk/blås dem helt reine,å se om det blir bedre...kan være plugg"ledninger" og.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...