#1 Skrevet September 2, 2004 Æsj.. Har over litt tid hatt nøkking i bremsene, som har kommet og gått litt. (Har lest, og ofte diskutert i alle tråder ang. UFO-bremser, så ikke henvis til disse..) Men nå var det 'ille', og jeg trodde at kanskej kattepiss eller annet hadde laget rustområder på skivene. Prøvde å varmkjøre dem, men det ble nesten bare værre! Tok av en skive, og hva skuer mine uskyldsblå? Jo, små og litt større groper i hele baksiden av skiva! De dypeste var godt synlige, på størrelse med en halv lillefingernegl, og hadde tydelige kanter. Er dette en produksjonsfeil, tro? Utsiden (den innenfor 'skjoldet' så mye penere ut, og var igrunn uskadet. Samme problem på begge sider. Caliperglidepinnene gikk 'greit', men jeg smurte dem allikevel. Skivene er 1 år gamle, og bør tåle mer enn dette!!! 3600,- ut av vinduet på ett år?? I don't think so.. Hva skal jeg gjøre? Klage eller rekalmere, selv om jeg har montert dem selv? Kommer jeg noen vei? ...Noen som skal selge etpar G60/HP2-fjærbein?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 2, 2004 Jeg vurderer å montere caliptere fra S6/A8 og tilhørende skiver og belegg, tror det kommer seg på belegg: 1375,- skiver: 1750,- og caliptere 2600,- totalt: 5725,- evnt. bytte til S6-nav i tillegg. Dette er priser på nye deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 2, 2004 Opprinnelig postet av Bjørn Eirik Ødegård Æsj.. Har over litt tid hatt nøkking i bremsene, som har kommet og gått litt. (Har lest, og ofte diskutert i alle tråder ang. UFO-bremser, så ikke henvis til disse..) Men nå var det 'ille', og jeg trodde at kanskej kattepiss eller annet hadde laget rustområder på skivene. Prøvde å varmkjøre dem, men det ble nesten bare værre! Tok av en skive, og hva skuer mine uskyldsblå? Jo, små og litt større groper i hele baksiden av skiva! De dypeste var godt synlige, på størrelse med en halv lillefingernegl, og hadde tydelige kanter. Er dette en produksjonsfeil, tro? Utsiden (den innenfor 'skjoldet' så mye penere ut, og var igrunn uskadet. Samme problem på begge sider. Caliperglidepinnene gikk 'greit', men jeg smurte dem allikevel. Skivene er 1 år gamle, og bør tåle mer enn dette!!! 3600,- ut av vinduet på ett år?? I don't think so.. Hva skal jeg gjøre? Klage eller rekalmere, selv om jeg har montert dem selv? Kommer jeg noen vei? ...Noen som skal selge etpar G60/HP2-fjærbein?? henge meg litt på denne tråden med tilsvarende problem. Bremseskivene bak på cabben blei slik som du beskriver. Store områder på "kasiden" av skiva som ligsom har falt av. Mindre av dette på framsiden. Mine var også nye for 1 år siden. Lurer på hva dette kan være. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 3, 2004 Opprinnelig postet av Roy Antonsen Jeg vurderer å montere caliptere fra S6/A8 og tilhørende skiver og belegg, tror det kommer seg på belegg: 1375,- skiver: 1750,- og caliptere 2600,- totalt: 5725,- evnt. bytte til S6-nav i tillegg. Dette er priser på nye deler. Skal du bytte disse delene må du ha nye fjærbein, (hvis du ikke kjenner noen som kan modde det) og sånn ellers hadde jeg vel kastet meg på Porsche 996-calipere til rundt 3 lapper i stedet!! Mye tøffere og myyyye sprekere.. (prisen pr. stk, da..) Jobber med saken.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 4, 2004 Trenger så vidt jeg vet ikke nye fjærbein, kun skjære bort et av de gamle festene og gjenge opp de to gjenværende til større diameter. Og self. enten kutte inn på diameter på navet eller øke diameter i bremseskive-hullet. Eller bytte til S6-nav. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...