#1 Skrevet Oktober 19, 2007 Bilen starter med fint turtal når motoren (vr6) er kald. Når motoren er varm så dauer motoren på hvert eneste forsøk. Dette skjer ikke om jeg gir litt gass for å sørge for at turtallet ikke synker, men da kan jeg risikere at bilen dauer senere. F.eks. kjører ned en svak nedoverbakke til et kryss, holder klutsjen inne og bremser før jeg stopper, så kan motoren daue, enten i det bilen stopper eller rett før jeg skal kjøre ut. Utrolig irriterende! Tomgangsregulatoren (den har blitt justert av et verksted, fordi motoren tidligere også dauet når den var kald) burde det jo ikke være, siden motoren starter fint når den er kald. Hva annet kan det være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 21, 2007 .... går det ann å justere tomgangsmotoren? trudde den måtte skiftes..... Hadde akkurat samme på en passat, skiftet tomgangsmotor (brukt) hjalp "litt". Så kom resten med fetere blanding Den bruker vel ikkje vann?..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...