Anbefalte innlegg

Var så heldig og bli stoppa av Biltilsynet på Os idag, alt på bilen er helt knall i orden.. Men det de skulle pirke på var den svake solfilmen i fremdørene...weeheee... På tide Norge får seg nye lover!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig, de er for strenge på filleting!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig, de er for strenge på filleting!!!

 

Ja, og soting på rutene er ikke noen uting akkurat, spesielt ikke nå med den lave høstsola midt i tryne i kryss o.l. De var drithappy fordi jeg hadde senkesettet og 18" felgene i vognkortet, men filmen i vinduene måtte vekk og inn på visning igjen: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så de stod der så jeg hadde en brå oppbremsing og kjørte innom essoen og forbi de....

de finner alltid noe å pirke på.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant det! Jævla tvilstilsynet! Kom fra bergen så hadde ikke sjangs...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du ikke revers på bilen? hehe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe:Pvar mest frista til og gi flat pedal mot de:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, helt enig med dere. biltilsynet er noe jævla dass.

 

Da jeg krasja i august så var bilen inne til demm til undersøkelse. det var ingenting galt med bilen fikk jeg til svar.

 

Menn jeg såg 4 feil med det blotte øye. Senking(ikkje godkjent).. Skeiv forstilling. Høyre fordekk var på kordene på inn siden. og ene foringen til bære broen var ødelagt(slarket mye) Menn ingen ting av dette hadde noen betydning i saken vist nokk.

 

PÅ ulykkes stedet såg jeg og alle rundt her at det har vert noe galt! høyre bremse spor er så vidt tydeligt.

 

bad om at dem testa bremsene. joda bremsene hadde dem testa. MEN bare venstre forrhjul!

 

klagde til demm og da hadde dem ikkje lov og komentere saken. sku jeg vite noe måtte jeg snakke med bt på voss for demm skrev raporten vist nokk.

 

Men det er bt i Odda som har sett over bilen og alt slikt.

 

så det dem egentligt sier er at uansett om jeg har utslitte forhjul og skeiv forstilling så har ikkje det noe med veigrepet og gjøre.

 

Er dem bare ute etter og gjøre livet for trafikantene til et hælvette?

 

 

MVH Alf Arnwe Hauso

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltilsynet i odda er rett og slett ubrukelig! Var inne med s4n min for godkjenning av senkesettet og felgene, midtveis i godkjenningen så så de stålomspunne slangene til hi-spec bremsene, og da fikk jeg bare lov og kjøre bilen hjem bytte til orginale slanger fordi disse slangene som er ti ganger så bra som orginale ikke var godkjente i norge, men sverige er de helt lovlige. så fikk jeg ikke godkjent felgene pga venstre innerskjerm hadde skade etter at et dekk hadde skrapt borti, hjalp ikke at det var god klaring på dekket nå og at høyre side ikke tok borti..så jeg fikk kjøreforbud og måtte hjem og bytte slangene på godkjent verksted. når det var gjort så gikk det bra igjen,men før jeg fikk godkjent senkesettet og hjulene så måtte jeg bytte til alternative hjul eller noe sånt som idioten sa, få innstilt lysene på audi møller verksted og ny hjulkontroll. så idiotene lagte ekstra mye styr for ingenting. Men når eg hadde fiksa alt så for eg te haugesund og der fekk eg hjul og senkesett godkjent på 20 minutta. uten og løfte bilen opp på bukken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, biltilsynet her inne er blåste. demm skall gjøre alt så forbanna vanskeligt for oss motor intreserte. Var det knut aslak seljestad eller ein Hol som såg på bilen din?.

 

Dem gjør kodkjenninger av biler vanskeligt menn kontroll om det er noen grunn til ulykken gir demm bare en blank faen i!

 

skall i retten pga ulykken. skall dra med meg dekket sov var utslitt og vise det fremm og fortelle demm at arbeidet som har vært gjort er totalt ubrukeligt og ikkje gjort riktigt.

 

10 meter av mine bremsespor kann demm heller ikkje bevise at har eksistert. og heller ikkje friksjons testing av veibanen har demm tatt. så får håpe rets vesenet fårstår at her har det ikkje vert gjort nøye arbeid og slikt. bilen stå parker i tunet så demm kann bare hente denn i gjenn og kontrolere denn. menn skall kreve time betaling for at demm låner bilen minn. og det skall jammen ikkje bli billigt. !hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, fårstår jeg deg rett nå?: du har kræsjet og har dårlig dekk, og en del mangler med bilen som du nevner. Og du er sur på biltilsynet fordi dem ikke tar dette i betraktning etter din kræsj. Ergo du er sur fordi dei ikke straffer deg? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var olav lindvik som kontrollerte min, hadde en g60 inne til kontroll hos han, ingen problem, men audien skulle han pirke og gjøre alt mulig mest mulig jævlig for meg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på biltilsynet på Billingstad i Asker med gammle bilen min. Skulle ha senkesettet mitt i vognkortet. Hadde med en firehjulskontroll som var over 2 år gammel, men det gjorde ikke noe. Senkesettet hadde sittet på bilen i over 2 år og var ganske møkkete, men han bare vasket de for å finne nummret på settet. Han smilte hele tiden og var ganske fornøy, han førte også inn felgene i vognkortet også. Men han sa ingen ting på at jeg hadde sotet siderutene foran.

Så jeg var ganske fornøyd med den turen ditt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en storkontroll jeg ble stoppet i, men tar av filmen jeg men det bærer rett til et profft firma for og få tatt fremrutene opp igjen, får så mye bedre look på det og slipper og få vintersola midt i trynet når jeg er i kryss eller den kommer fra siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

olav lindvik ja. huff, hann er også en dust. Skall jeg godkjenne noen biler drar jeg vertfall til Haugesund, mye bedre det tror eg.

 

Blir i dårligt humør av og komme inn dørene der jeg. hu dere gamle sure heksa i kassa der og liker og lage mye arbeid for unge folk! var der på fredag. så vidt jeg fikk tatt ut prøve skilt til baboen pga kl var 10 over 3. hissa meg opp og bad henne gjøre jobben sin. da førs gjorde hun det. ! biltilsynet og politit her inne er så blåste som det går ant. Purken hjelper deg ikkje vis man trenger hjelp. da har dem det for travelt med og ta mopediste og biler meg senk og soting.

 

Kompis hadde inn brudd i bilen. hann ringte demm nesten 10 ganger før demm gadd og komme.. og når demm kom klagde dem på at bilen var styla. og så bad dem hann snakke med gjensidige og så stakk demm. fant aldigt ut hvem som stjal anlegget til 20 000 :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, fårstår jeg deg rett nå?: du har kræsjet og har dårlig dekk, og en del mangler med bilen som du nevner. Og du er sur på biltilsynet fordi dem ikke tar dette i betraktning etter din kræsj. Ergo du er sur fordi dei ikke straffer deg? : klø :
Skremmende logisk argumentasjon i denne tråden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, fårstår jeg deg rett nå?: du har kræsjet og har dårlig dekk, og en del mangler med bilen som du nevner. Og du er sur på biltilsynet fordi dem ikke tar dette i betraktning etter din kræsj. Ergo du er sur fordi dei ikke straffer deg? : klø :

 

 

er sur pga demm dømmer meg pga av en fart på minst 120km.h.

 

og hadde demm tatt høyde for feilene hadde demm funnet ut at jeg har fult farts grensa. var på vei hjemm fra et verksted pga demm ikkje hadde tid til og fikse dette da ulykken skjedde. og til og med purken og BT kjører bilene sine til værkstedet for og fikse feil! det er ikkje til og legge skjul på!

 

skall i rettn 3 desember

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noe problem den ene gangen jeg har godkjent senkesett.. Var supersport, på gamlegolfen... Hadde stilt på øyemål første gang jeg var oppe, så da var det 4 cm for lavt :P Men etterkontrollen gikk knall den! De gikk nøye gjennom og så at alt var forsvarlig montert osv, noe jeg syns bare var positivt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bra at de sjekker at det er forsvarlig montert. Men jeg ble straffa av biltilsynet fordi jeg hadde kraftigere bremser og slanger enn orginalt. Det er som og tørke seg sjøl i ræva før du driter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, klart er det er rett at demm sjekker at det skikkeligt motert slik at ikkje det detter av i første hupen du kommeri. Det er jo bare bra :) menn at demm henger seg opp i ting som bremser som er bedre enn orginalt er jo helt på tryne slik som du crhis sier!

 

Menn dem bør også gjøre jobben sin skikkeligt når det gjelder arbeid etter en trafikk ulykke. du kann jo tenke hvor mangen unge som er blitt lurt pga at dem har stolt blindt på politiet og biltilsyn. demm jobber i lag for at hvertfall jeg skall miste denn. dem komm til og med på stander som bare har gått på bygda her.

 

menn når jeg fortalte hva som hadde skjedd så hadde det vist ikkje betydning i saken alikevell! slik skall det ikkje være. Har ingenting i mot at dem GJØR det som er JOBBEN sin. Menn mener dem kann gjøre denn riktig. Menn slik som i min sak kunne jeg ikkje hatt denn farten i svingen jeg komm gjennom. da hadde jeg gått rett frem slik denn forstillingen var.

 

Der for føler jeg meg uretferdig behandlet. Menn hadde det vert muligt og kjørt slik på dette stedet og at de hadde vært muligt at jeg hadde gjort det så hadde jeg godtatt denn straffen jeg fikk uten og krangle på det. Men mener det at retferdigheten skall seire og ikkje de teoretiske demm kommer med.

 

MVH Alf Arne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, klart er det er rett at demm sjekker at det skikkeligt motert slik at ikkje det detter av i første hupen du kommeri. Det er jo bare bra :) menn at demm henger seg opp i ting som bremser som er bedre enn orginalt er jo helt på tryne slik som du crhis sier!

 

Menn dem bør også gjøre jobben sin skikkeligt når det gjelder arbeid etter en trafikk ulykke. du kann jo tenke hvor mangen unge som er blitt lurt pga at dem har stolt blindt på politiet og biltilsyn. demm jobber i lag for at hvertfall jeg skall miste denn. dem komm til og med på stander som bare har gått på bygda her.

 

menn når jeg fortalte hva som hadde skjedd så hadde det vist ikkje betydning i saken alikevell! slik skall det ikkje være. Har ingenting i mot at dem GJØR det som er JOBBEN sin. Menn mener dem kann gjøre denn riktig. Menn slik som i min sak kunne jeg ikkje hatt denn farten i svingen jeg komm gjennom. da hadde jeg gått rett frem slik denn forstillingen var.

 

Der for føler jeg meg uretferdig behandlet. Menn hadde det vert muligt og kjørt slik på dette stedet og at de hadde vært muligt at jeg hadde gjort det så hadde jeg godtatt denn straffen jeg fikk uten og krangle på det. Men mener det at retferdigheten skall seire og ikkje de teoretiske demm kommer med.

 

MVH Alf Arne

 

Helt enig med Alf Arne der!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for støtten chris;)hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for støtten chris;)hehe

 

Bare hyggelig;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.