#1 Skrevet Oktober 19, 2007 Touranen var fullstendig død da jeg skulle starte den i dag. Var jo litt kaldere i dag, men ikke frost. Den var helt tom for strøm. Forstår ikke hvorfor. Rngte Viking, har gratis veihjelp:) De kom med starthjelp, og bilen startet da. Bilen har vel da stått rundt 10 timer siden den sist ble brukt. Har ikke tidligere merket noe unormalt. Vikingfyren mente batteriet var ok, han koplet tester på det. Kan ikke se at jeg har glemt noe påslått heller: klø : Bilen starter nå, og har batteriet på lading i natt. Synes det hele er merkelig. Han målte på bilen, rett etter at jeg hadde kjørt bilen rundt 7-8km etter at vi fikk start på den. Han mente at bilen da tappet 0,3Ampere når han målte. Er det normalt, eller trekker diverse elektronikk etc. noe strøm en stund etter at tenningen er avslått. Kjørte de kilometerne uten klimaen på osv. for å spare strøm. Er vel allikevel for lite strømtap til at det skulle kvele batteriet helt etter 10timer? Teoretisk skulle jeg vel miste 3Ampere da..... Vet ikke om han koplet riktig heller. Usikker på om han hadde peiling. Tenker meg lærling eller noe. Får jo se om det skjer igjen. Bilen lader i allefall. Noen som har gode tips? Lokale verkstedet skal jo ha en formue for småtteri. Men uansett er det vel best å gå der, de har vel mest erfaring med slikt. Programmerte om til automatiske kjørelys der i går. De kan vel ikke ha fått klusset til noe med det tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 19, 2007 Programmerte om til automatiske kjørelys der i går. De kan vel ikke ha fått klusset til noe med det tro? Hva tror du selv da egentlig? Lukter muffins av det der ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 19, 2007 Nja, si det.... De innrømmer vel ikkeno uansett.... Men skal vel litt til da, at de da kan få laget en slik feil, men man vet jo aldri. Merkelig hele greia. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 19, 2007 Ser på dansk Touran forum, at mange danske Touran eiere opplever det samme, bilen lader seg helt plutselig ut i perioder. Flere som hadde problemer med det. Er dette kjent problem her i landet tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 20, 2007 Kan vel nesten garantere deg at det ikke har noe med lysprogrameringa å gjøre. det er kun programmering, ingen kobling osv på touran 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 20, 2007 Kan vel nesten garantere deg at det ikke har noe med lysprogrameringa å gjøre. det er kun programmering, ingen kobling osv på touran Ja, jeg tror egentlig ikke heller at de kan få til noe slikt ved programmering. Uansett merkelig. Rett hjem fra programmering, neste dag død bil: klø : MEN: Er vel bare tilfeldig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 20, 2007 var samme problem med min fars touran..skiftet batteriet og problemet var løst. men kan vel tenkest at om du har hatt bilen på verksted, og bilen har ståt der med lys og tenning på så batteriet har blitt ned tappet så vil det hjelpe og bare ladde igjen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 20, 2007 Ja, jeg ladet batteriet i natt med skikkelig lader. Verkstedet brukte bare 5-10 minutt totalt inne i hallen. Lysene stod vel på i et par minutter der:) Hvis den lader seg ut igjen, får jeg sjekke nærmere med batteriet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...