Er en defekt girkasse til Golf 4 GTI noe verdt?

Anbefalte innlegg

Har en girkasse liggende fra Golf 4 GTI'en som jeg hadde.. Det som skjedde var att de ble hull i girkassen inn mot chlutsjen(vanlig problem vistnokk). Dette ble sveiset så det skal vere tett, men under monteringen av girkassen har noe satt seg slik at den ikke går i første gir. Gadd ikke spekulere mer på det og heiv inn en annen girkasse jeg hadde liggende.

Spørsmålet er da: Er denne girkassen verdt noe eller er den bare å kaste? Skal fungere om en åpner den igjenn og monterer på nytt vil jeg tro. Virket helt fint før den ble demontert...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva som er defekt da? Er jo ikke allverdens kunnskaper som skal til for og overhale girkassa...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva som er defekt da? Er jo ikke allverdens kunnskaper som skal til for og overhale girkassa...

er noe som har kjilt seg når vi satte den ihop.. har ikke peiling på slikt, men hadde en ekstra liggende, og siden vi skulle reise på ferie den dagen så ble det til at vi hev i den andre.. så er vel ingen ting som er defekt sånn sett.. er bare å montere den riktig:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt innvendig må sikkert byttes...ikkeno verdt...kansje huset om det ikke er sprekt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ma alt byttest siden det er feilmontert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tviler eg på. ganske enkle og montere de kassene der. skaff deg monteringspapir og sett ting ihop på nytt. pass på og ver nøye med og sjekke etter sprekker rundt lagerhus og slikt. om feilmontering kan det fort ta skade og bli sprekker rundt div lager og slikt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke jeg skal prøve på det.. Vil egentlig bare selge den som den er da den kun ligger å tar opp plass.. hvor mye kan jeg ta for en den da? Noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke jeg skal prøve på det.. Vil egentlig bare selge den som den er da den kun ligger å tar opp plass.. hvor mye kan jeg ta for en den da? Noen som vet?

Så lenge du ikkje har gjort noe med problemet som gjorde at det blei hol i kassa er den ubrukelig.

Det som skjer er at akslingene som holder de små hjula i diffen (tror de heter planethjul) løsner og skjærer seg igjennom huset fra innsida. Det kan repareres visst du demonterer diffen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du ikkje har gjort noe med problemet som gjorde at det blei hol i kassa er den ubrukelig.

Det som skjer er at akslingene som holder de små hjula i diffen (tror de heter planethjul) løsner og skjærer seg igjennom huset fra innsida. Det kan repareres visst du demonterer diffen.

Det er reparert:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.