Anbefalte innlegg

Hvem har bra utvalg i banjoskruer? Har sjekket TESS, men hadde ingen som var lange nok. Trenger et par lange skruer (~30-35mm) med 12x1.5mm gjenger. Skal brukes til å koble sammen 2 x 044 pumper vha et 20mm firkantrør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd din lokale Brødrene Dahl-butikk? I industrikatalogen bør du finne varer fra GH-fittings. Det skulle forundre meg mye om du ikke finner det du trenger der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset :) Har en BD butikk/lager ikke langt unna så skal sjekke på mandag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av rein nyskjerrighet; hva er en banjoskrue??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av rein nyskjerrighet; hva er en banjoskrue??

Det er disse to, en slangekobling for væsker. Brukes til drivstoff, bremser og hydraulikk, som oftest.

HayesBanjoBolt.jpg

banjo_bolt1.jpg

som da blir seende f.eks. slik ut:

pic21.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

banjoboblinger er jo stort sett ganske trange da, som gir deg litt ekstra mot-trykk,

hvorfor ikke koble sammnen pumpene med t-kobling slik som på bilde(her hadde jeg riktignok bare på den ene pumpa, men står 2 stk vs hverandre der nå

deler%20013.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er disse to, en slangekobling for væsker. Brukes til drivstoff, bremser og hydraulikk, som oftest.

Takk for info :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tingstad har mye bolter og skruer, usikker på om dem har slikt, men går jo ann å sjekke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endel motorsykler har to slanger ned til calipper framme! Da er det ekstra lange banjoskruer der !

.....men er nå usikker på om de kan vere 1.25- virker litt grovt, men sjekk ditt lokale mc-verksted, har sikkert liggende fra en huggesykkel:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til info så kan du kjøpe GH stuff fra TESS.

Tingstad har ikke banjokoblinger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

banjoboblinger er jo stort sett ganske trange da, som gir deg litt ekstra mot-trykk,

hvorfor ikke koble sammnen pumpene med t-kobling slik som på bilde(her hadde jeg riktignok bare på den ene pumpa, men står 2 stk vs hverandre der nå

Har kjørt med den orginale banjokoblingen til nå og oppdaget at den har en innebygd kuleventil med en diameter på bare 3.5mm : eek : Holdt til mye effekt det også faktisk :)

Pumpene mine sitter i tanken så det er litt trangt. Derfor blir det banjoskruer og 20mm firkantrør som også fungerer som feste for pumpene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det blir litt vanskelig å finne noe i den dimensjonen. Vanlige standard 12mm doble banjoskruer er 38 mm.Den delen som ikke er gjenget er 24 mm. med kobberskiver over og under er du vel nede på 21-22 mm. Har du mulighet til å lage i 25 mm er det straks enklere.

Si fra hvis du trenger av denne typen. Tror jeg har noen liggende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10.9 bolt med glatt flens og et bor gjør susen.. mye enklere hvis du har dreibenk eller søyleboremaskin, naturligvis. Aluskiver tetter bra lenge før du nærmer deg bruddstyrken uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10.9 bolt med glatt flens og et bor gjør susen.. mye enklere hvis du har dreibenk eller søyleboremaskin, naturligvis. Aluskiver tetter bra lenge før du nærmer deg bruddstyrken uansett.

Har tenkt den tanken jeg også ja :) Må bare finne en passende 12x1.5mm bolt i så fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det blir litt vanskelig å finne noe i den dimensjonen. Vanlige standard 12mm doble banjoskruer er 38 mm.Den delen som ikke er gjenget er 24 mm. med kobberskiver over og under er du vel nede på 21-22 mm. Har du mulighet til å lage i 25 mm er det straks enklere.

Si fra hvis du trenger av denne typen. Tror jeg har noen liggende.

I hvilke "høyder", målt fra undersiden av bolthodet, er hullene på disse doble boltene? Ikke noe problem å bruke f.eks doble skiver, men redd hullene kommer i kanten på firkantrøret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det øvre hullet er ikke mer en 2,5 mm fra underkant av hodet til overkant av hullet,og det nedre er 23,5 mm målt i underkant. Så det vil nok bli problem ja. Hullene er 3,5 mm i diameter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke 034 motorsport ett slikt kit for parallell kobling av 2 pumper...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke 034 motorsport ett slikt kit for parallell kobling av 2 pumper...?

Jo, men må ha eksakt hullavstand for å få det til å passe nede i tanken. Alternativet er å evt bruke mindre rør, men lager heller skruer hvis ferdige ikke finnes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.