Reparere/bytte FIS-display i A6en?

Anbefalte innlegg

Som så mange andre A6'er så er FIS-displayet i min A6 også kaputt. Det vanlige symptomet er at det fungerer fint når det er kaldt, men det blir dårligere jo varmere det blir inne i bilen. Mange av punktene i displayet forsvinner, slik at det blir delvis eller helt uleselig.

Jeg har sett at det er firmaer i Tyskland som tilbyr reparasjon av dette for ca 175-200 Euro, men jeg er litt skeptisk til å ta ut instrumentet og sende det på utenlandstur, og dermed være uten bilen i flere uker. Er det noen som vet om det er noen som reparerer slike her i Norge? Evt selger deler så jeg kan reparere selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo evnt. snakke med firmaene som tilbyr å reparere det om du får kjøpt kun displayet av de. Så kan du reparere det selv, eller få noen som kan lodde og har litt elektronikk kunnskaper til å reparere det.

Kanskje møller tilogmed har slike display i sortimanget sitt? Men koster jo helt sikkert MYE å bestille et.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller har ikke nei, de selger bare komplett instrumenthus til ca 10 lapper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om Kim Pedersen har litt greie på det her...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant et tips på Nordic Audi, en fyr der monterte en kjølevifte (CPU-vifte) og sa at dette funket fint. trengte litt tid for å kjøle ned i sommervarmen, men det ble bra etter en liten stund. Det er vel en mulighet tipper jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får jo komplette instrumenter på ebay til den prisen du nevner for reperasjon..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket med BIlomsetningen i dag, de kunne faktisk levere nytt bytteinstrument fra Audi til ca 4000-4500 kr. Får tenke litt på saken...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket med BIlomsetningen i dag, de kunne faktisk levere nytt bytteinstrument fra Audi til ca 4000-4500 kr. Får tenke litt på saken...

Jeg har ikke vært borti å reparere FIS-display, men enkelte mercedes/bmw display med pixelfeil lar seg ofte reparere. Dersom en ikke gjør dette selv så blir det i de aller fleste tilfeller en dyr fornøyelse.

Jeg ville gjort som nevnt ovenfor her, nemlig å finne seg et tilsvarende instrument som er pent brukt enten på ebay eller hos høggern, for å tilpasse dette til din bil er ikke noe problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ligger et på ebay.de nå, til 195 euro... legg inn et søk på audi kombiintrument så får du titt og ofte mailer inn. det er jo greit hvis du kommer over et scoop...

det er veldig greit hvis selger har resatt km til 0, men det er også ikke umulig å få dette til uten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen i Norge som tar en slik reperasjon? Eller må jeg bestille skjermen og få noen som kansje kan fikse det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må være litt stødig med lodde bolten tenker jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde de brukt korrekt utstyr hadde den loddinga der vært gjort på 1 minutt! Egentlig bruker man ultralyd-loddebolt her. Da smører man bare ei stripe loddepasta over flata på kretskortet, legger ribbonkabelen over, og bare fører ultralydbolten over. Vips, tinnet smelter og loddinga blir perfekt i en fei :)

Kan lønne seg å ta kontakt med eletronikk-linja på videregående rundtom, for de har ofte sånt utstyr og hjelper deg sikkert for en hundrings i cola-kassa til klassen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt tachopix i tyskland, upåklagelig service, og instrumentet har fungert i 4mnd nå.... kjøper man brukt, vet man ikke kor lenge det vil virke da. Her får man ihvertfall garanti på jobben. Og slipper å begynne styre med koding av startsperre etc....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lett å ødelegge printbanene, med for mye varme. De er tynne, og mange, og løsner ganske så lett. Snakker av erfaring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte på om det var noen firma el noen personer i Norges rike som kan gjør denne jobben. Lite lyst og være uten bil i to uker. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det er et firma som heter Speedometer service, eller noe lignende... du kan j sjekke med dem.

Fordelen med tachopix, er at de har test utstyr, for å teste at alt er ok, og de leverer ikke fra seg noe som ikke er 100% :-)

Er et firma i sverige også. Husker ikke navnet, men eg tok ontakt med dem, og har enda ikke fått svar fra dem. Og det er ca 6mnd siden.

Så mitt vag ble tyskland, etter anbefaling fra andre her på forumet. Men eg har no 2 biler da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontaktinformasjon, Norsk Speedometer Service A/S

Telefonnummer: 22 37 74 68

Telefaks: 22 37 79 99

Mobiltelefon: Ukjent

Besøksadresse: Vogts Gate 26

0474, Oslo

Hjemmeside: Klikk her

Epost: Benytt kontaktskjema under

Kontaktperson: Kjell Erik Åmold

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikser instrumentet for 2800 + frakt

innosund.com/content/view/17/52/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg jo så enkelt ut dette da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skiftet i dag. Fin jobb..........

201020122111.jpg

201020122108.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler ACTRONICS.

Full renovering av instrument inkl. LCD erstatning kommer på 1550 eks mva. Helt suverene og kjapp.

Som de reklamerer med så er det mye dårlig elektronikk og loddinger i instrumenter. De gå over, bytter, lodder samt bytter LCD.

Tror du ska lete lenge for å finne en fin pris som de har.

http://www.actronics.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.