Audi A6 1,8T Quattro, Flaut øyeblikk...

Anbefalte innlegg

Kom over en film jeg tok på en båtslipp i oslo, familien min tok en siste tur med båten i oslofjorden dagen etter vi tok den med hjem fra hytta. Da fattern skulle dra opp båten, gadd ikke clutchen å bite,: haha :

Kansje et kjent fenomen på enkelte Audi`er??: klø :

Da måtte vi få hjelp av en Toyota Landcruiser, noe flaut spør du meg...:P Morsomt i ettertid da.

Beklager dårlig kvalitet og støy.

http://s144.photobucket.com/albums/r184/volvo_pwr/?action=view&current=Dritclutch.flv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt flaut øyeblikk der ja...

Likte vel situasjonen godt han med `yota'n da tenker jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det flaueste var vel alle tilskuerne på stedet? : smil :

En fyr som min søster var sammen med for mange år siden pleide å gjøre gode penger på akkurat dette her. Mange rygget sin fwd bil ned båtrampen, lastet opp båten på hengeren, og ble stående og spinne... Han bodde like ved siden og hadde en gammel Suzuki SJ413, så han tok godt betalt for å trekke opp båtfolket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt flaut øyeblikk der ja...

Likte vel situasjonen godt han med `yota'n da tenker jeg :)

Ja, han var jo storfonøyd, men prøvde å late som om han gjorde det hver dag.:P

Det flaueste var vel alle tilskuerne på stedet? : smil :

Ja, en del folk, hele "prosessen" med kjøring inn på hengeren osv gikk strålende, i motsetning til de andre folka der:p De var jo nesten imponert: rolleyes

Men tok en brå vending må jeg si!

Kunne tjent bra på dette ja!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk min til å slurre i revers opp en bakke, svake greier...

Var vel den og dysene som var veldig svake på min A6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk min til å slurre i revers opp en bakke, svake greier...

Var vel den og dysene som var veldig svake på min A6.

Er ikke bare fattern sin nei...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi har etter min mening en utveksling på revers som er "helt på trynet...", hvem pokker har behov for å rygge i 50km/h ? Hadde vært mye bedre om de kune gearet de ned litt.

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi har etter min mening en utveksling på revers som er "helt på trynet...", hvem pokker har behov for å rygge i 50km/h ? Hadde vært mye bedre om de kune gearet de ned litt.

Jan Brede

helt enig i det der, har problemer når jeg skal rygge opp bilen hjemme er en 90* knekk og opp en bratt bakke kjenenr det gjør vontd inni meg når jeg merker hvordan clutchen sliter rundt der. kunne gått halvparten så fort. skal jo ikke rygge fort uansett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med revers har ikke jeg merka med min ennå, men vil nok skje om jeg prøver med i en bratt bakke...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kunne gått mye værre for dere da! : haha :

LauchPWC.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAHA, Fy faen så kjett ass!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom over noen som sto å øste ut av en bil etter en misslykket båt opptakning en gang - må si jeg flirte godt da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo egentlig et mareritt for oss båteiere... Men det er ganske liten sansynlighet for at det skjer så legne du veit bittelitt hva du driver på med... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå båt selv og har tatt opp og satt utpå en del ganger - men aldri vert borti noe i nærheten av å ha problemer en gang.

I jobb sammenheng var det snakk om en tung 21 fot rib med 110 hk. Men der brukte vi en stor picup med 4wd og full sperre.

( jeg tok ingen sjanser der da )

Var 2 båter som vi rulerte på å ha på sjøen ( for å få vasket dem under ) ble dreven nok til å kjøre båten 2/3 opp på trallen med påhengsen til slutt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble dreven nok til å kjøre båten 2/3 opp på trallen med påhengsen til slutt :)

Det er det jeg pleier å gjøre også, hehe.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hva slags motor har denne audien? Har selv samme bilen, en 2003 modell med 1,8T motor, og selvfølgelig quattro. Har båt og henger som til sammen veier ca. 700 kg, og har faktisk problemer med å dra opp båten når jeg skal ha den opp fra sjøen. Motoren kveles i det clutchen får tak. Noen som har samme erfaring? Har jeg for lite slagvolum i motoren? Hadde tidligere en Camry 2.2 ltr og med den var det ikke noe problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er utvekslinga mer enn kløtsjen som er problemet på audiene.

Første og revers er helt uegna til å ta løs med tung henger. MÅ jo bare voldta kløtsjen når det er litt oppoverbakke.

Noe HELT annet på transporteren min som gjør maks 15km/t i første. Kan bare luske ut kløtsjen i første i bratteste oppoverbakke, umulig å kvele :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er utvekslinga mer enn kløtsjen som er problemet på audiene.

Første og revers er helt uegna til å ta løs med tung henger. MÅ jo bare voldta kløtsjen når det er litt oppoverbakke.

Noe HELT annet på transporteren min som gjør maks 15km/t i første. Kan bare luske ut kløtsjen i første i bratteste oppoverbakke, umulig å kvele :)

Men prøv å ta igang i motbakke på revers med henger du.. hehe..

Jan Brede (Har hatt sine timer i transporter med henger)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men prøv å ta igang i motbakke på revers med henger du.. hehe..

Jan Brede (Har hatt sine timer i transporter med henger)

da var du sikkert så heldig å ha en transporter uten syncro og med fornuftig girutveksling...

Jeg sliter jo med at jeg har 3000rpm i 90km/t i femte.

Klarte ikke finne reversutvekslinga i etka, men førstegir har 34/9 utveksling, og med sluttveksel på 86/16, og 2meter rulleomkrets på hjula, så ender man opp med 4.7km/t på 800rpm, eller 11.8km/t på 2000rpm. Kan lempe kløtsjen ut uten gass med 1tonn henger...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hva slags motor har denne audien? Har selv samme bilen, en 2003 modell med 1,8T motor, og selvfølgelig quattro. Har båt og henger som til sammen veier ca. 700 kg, og har faktisk problemer med å dra opp båten når jeg skal ha den opp fra sjøen. Motoren kveles i det clutchen får tak. Noen som har samme erfaring? Har jeg for lite slagvolum i motoren? Hadde tidligere en Camry 2.2 ltr og med den var det ikke noe problem.

Veit ikke motorkoden på den, men er ihvertfall 1,8 t:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi skal dra opp båten senere i dag, da bruker vi en 05 Transporter r5 2.5 tdi 4-motion med 130 hk. Nydelig bil å dra tungt med!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hadde en Ford Galaxy før, med den samma motoren som sitter i de fleste vw, 115hk 1,9TDI. den dro båten vår lett over alt.

Aldrig problem i båtslippen selv om det var en fwd..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.