#1 Skrevet Oktober 20, 2007 Har en 2006 modell Touran 1,9tdi manuell, hvor den innimellom slurer ved fullt pådrag i 3-6 gir ved omtrent 1800-1900 omdreininger. Dette merkes spesielt ved bruk av henger. I tillegg så rasler/skrangler det i bilen (utenfor) når den går på tomgang, men dette blir borte når clutchen blir trykket inn. Dette er ikke bestandig, og de 2 gangene jeg har vært for å vise det for verkstedet så har det så klart ikke vært der. Det høres best når bilen er kald. Noen som har tips på hva dette kan være? Bilen har gått ca 17000 km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 20, 2007 Hmm,hvis du hører rasling når bilen står i fri med håndbrekket på og blir borte når du tar inn clucthen tror jeg utløselageret til clutchen er gåent! Vil nok tro clutchen er slitt også siden den slurer,men det er jo litt rart hvis bilen bare er gått 17000km,men vil tro dette er en garantisak! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 20, 2007 Hmm,hvis du hører rasling når bilen står i fri med håndbrekket på og blir borte når du tar inn clucthen tror jeg utløselageret til clutchen er gåent! Vil nok tro clutchen er slitt også siden den slurer,men det er jo litt rart hvis bilen bare er gått 17000km,men vil tro dette er en garantisak! Har vært sånn nesten fra bilen var ny, men er jo ikke sånn som merkes på hver kjøretur, og da er det vanskelig å få dem på verkstedet til å skjønne det:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 20, 2007 90% sikkert defekt svinghjul. Bilen er utstyrt med såkalt dobbelmassesvinghjul og disse er svake. Ville fått verkstedet ditt til å garantere for at det ikke er svinghjulet. Ellers hadde jeg krevd at de skiftet det. Svake svinghjul er et kjent problem på touran, transporter T5, Octavia 2 og golf 5. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 20, 2007 vil også tippe på svinghjulet.. som sagt av bent owe her, t5, octavia, golf 5 og caddy har problemer med det.. vi bytter endel svinghjul på jobben.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 22, 2007 Da skal jeg få sjekket dette litt mere. Takk for hjelpen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 24, 2008 Har da vært på verksted på garanti rep. Bytta svinghjul og clutch og bilen var mye bedre å kjøre etterpå Takk for hjelpen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 20, 2008 Da var dommen min klar også. Touran registrert i oktober 2003 - 1,9 TDI. Svinghul er defekt og clutch må byttes som en konsekvens av svinghjulsproblemet. Ca regning kr. 21000. Bilen er kjørt 66000 km, alle servicer tatt hos Møller. Når man leser om alle svinghjulsproblemen som har vært og hvor mange biler som har fått byttet dette på garanti er det rimelig irriterende om Møller ikke tar ansvar for dette. Er det noen som har hatt samme type feil og fått dekket dette hos Møller? Eller er det noen som har fått byttet svinghjul som en aksjon på service? Beste måten å få dekket dette for meg er om det er tydelig at Møller BURDE visst at dette kunne skje slik at det enten skulle vært gitt utvidet garanti eller at delene burde vært skiftet i forbindelse med en service. Er spent på hvordan Møller takler dette - i verste fall blir det siste VW her i huset.... Stig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 20, 2008 I slike situasjoner er Møller ofte som italienske fotballspillere etter en grisetakling: løfter på skuldre og armer og "skjønner ingenting" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 20, 2008 Er det noen som har noen kontaktpersoner hos Møller det kan være greit å snakke med om denne saken? Stig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 21, 2008 Da var dommen min klar også. Touran registrert i oktober 2003 - 1,9 TDI. Svinghul er defekt og clutch må byttes som en konsekvens av svinghjulsproblemet. Ca regning kr. 21000. Bilen er kjørt 66000 km, alle servicer tatt hos Møller. Når man leser om alle svinghjulsproblemen som har vært og hvor mange biler som har fått byttet dette på garanti er det rimelig irriterende om Møller ikke tar ansvar for dette. Er det noen som har hatt samme type feil og fått dekket dette hos Møller? Eller er det noen som har fått byttet svinghjul som en aksjon på service? Beste måten å få dekket dette for meg er om det er tydelig at Møller BURDE visst at dette kunne skje slik at det enten skulle vært gitt utvidet garanti eller at delene burde vært skiftet i forbindelse med en service. Er spent på hvordan Møller takler dette - i verste fall blir det siste VW her i huset.... Stig 5år reklamasjonsrett gjelder her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 21, 2008 Tror det er utvidet reklamasjonstid på svinghjulene på vw.. vet ikke hvor mye mer, men det er bare å prate med møller om.. kanskje et annet sted enn der du var først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 22, 2008 For jæ*elig at de svarer noe annet, hvis dette er 5 år reklamasjonsrett! De er sleipe som faen inni mellom.. Jeg har byttet svinghjul på min og, er det 5 år fra byttet da og eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...