#1 Skrevet Oktober 20, 2007 problemet gjelder en s6 aan gått 175k. clutch pedalen har etter hvert sakte men sikkert begynt å sige lenger og lenger mot gulvet. til slutt var det kunn i gjen ca. 5cm vandring og har i tillegg begynt og slure. tenkte derfor at clutchen var gåen, så jeg bestilte ent spec sett fra krb. når alt var demontert så jeg tein etter varme på svinghjul(så her har det vert sluring), pussa litt på svinghjulet og monterte den nye clutchen og fikk alt på plass. etter og ha lufta kassa testa jeg gira før jeg starta opp. da merka jeg at clutch pedalen ikke hadde fått noen bedre vandring og faktisk var lettere og trykke inn, og det var nermest et strev å få den i gjennom gira. så når jeg starta bilen var det forsatt vanskelig å få den i gir, men ingen skraping før jeg kom til revers. jeg fikk ikke bilen i revers mens billen gikk. nå vet jeg ikke hva som er galt: klø :, clutchen er montert riktig, men jeg merka at jeg kunne bevege litt på bakre del av svinghjul uten at tannhjula til startmotoren bevegde på sei. (Dårlig forklart men...) Har jeg et clutch problem, svinghjul problem, eller het hydreulisk problem( pompe på kassse eller pedal)??????? og hvorfor vandrer bare pedalen ca. 5cm?? det må vere noen på forumet som har peil eller har opplevd noe lignende, HJELP!!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 21, 2007 hvordan har du lufta?du har fått ut ALL luft? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 21, 2007 Det står forklart noe om dette i en annen tråd.. da er det snakk om slavesylinderen, eller clutchpumpa.. om pedalen plutselig blir værende i gulvet under giring, så er det vell en av dem! Feks CLUTCH HYDRAULIC SYSTEM The Clutch Hydraulic system on the Audis is often overlooked during preventative maintenance. The fluid in the clutch hydraulic system comes from the brake master cylinder reservoir and should be replaced (flushed) on an annual basis. This "brake" fluid is hygroscopic and will absorb moisture over time. Flushing the brake system fluid will not get the fluid flushed out from the clutch master and slave cylinder. Over time this old fluid absorbs moisture which can cause failure of the master cylinder and slave cylinder due to corrosion and pitting of the internal cylinder surface. This pitting will cause the rubber cups on the piston to get cut and fail to hold pressure when pushing the clutch pedal in. This failure of the hydraulic system will cause the clutch pedal to go all the way to the floor and stay there. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 21, 2007 ser ut som jeg kan ha funnet en potensiell kilde til problemet. dette kan kanskje vere en av grunnene til at clutchen ikke frigir ordentlig og at vandringen på pedalen er så kort: kan vel vere et stag oppider som har blitt bøyd. bytta denne delen for 1 1/2 år siden på merke verksted. skrua på ene siden er borte og feste på den andre siden er knekt!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 22, 2007 hmm...trur du har det der...men trør du så hardt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 22, 2007 hmm...trur du har det der...men trør du så hardt? nei:) ... skrua må ha løsna uten at jeg har mrka det og så har det blitt sånn over tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 22, 2007 forresten.. finst det ikke noen slags form for garanti på originale deler?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 24, 2007 da var ny pompe på plass og alt ser ut til å vere i orden:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...