#1 Skrevet Oktober 21, 2007 Siden jeg var 10 år (i 1990) har jeg hatt en drømmebil. Det var W124 500E. V8 med 326 hester. En skikkelig M5 killer.. men dog med automatgir. Begynte i 2006 å forske på tanken på en slik motor i 190.. med manuell. Det hadde jo vært den ultimate drømmebilen.. Hvertfall for meg som har hatt 500E som drømme bil i over 10 år.. Men her en dag dukka bilen opp.. Bilen med stor B for meg.. Dette var nytt.. revolusjonerende.. og satte de aller fleste BMWer langt bort i krabbefeltet. Når jeg var ung ble jeg fort forelska.. Etterhvert som jeg ble eldre, roet lidenskapen seg.... for jenter jah... 500E var fortsatt drømmebilen.. Selv om jeg hadde en mye dyrere Audi som familiebil. (Vanskelig å finne stjerne med 200 dieselhk,4x4, tv,dvd til 250k) Nå har drømmen endelig gått i oppfyllelse. En 500E motor står i garasja... Og venter på sitt nye hjem.. en W201 med manuell gir.. V8 og kompressor!! Kan det bli bedre? 500kg lettere bil.. og tvangsforing av luft på denne?! Trodde dette var toppen av himmelen.... 2 uker etter jeg kjøpte den nye motoren... kommer Brabus med denne doningen... Är detta världens snabbaste fyrdörrarsbil? Vi får nog snart veta, Brabus brukar testa sina bilar på hösten på Nardo-banan. Notera de typiska ljusen i tröskeln som tänds när man öppnar dörren. Vi har tidigare skrivit om de rykten som omgärdat Mercedes-tunern Brabus. Någonting var på gång, baserat på nya C-klass, men vad skulle Brabus göra som inte redan AMG gjort? Jo, Brabus gjorde det vi trodde var omöjligt - tryckte ner den stora V12-motorn med dubbelturbo! Namnet på bilen är "Bullit" och det är väl ingen tvekan om att Steve McQueen stått längst fram i kön om inte cancern ändat hans liv i förtid. 730 hk, vridet begränsat till 1.100 Nm. Respekt! Brabus SV12 S Biturbo är en motor som handbyggs i Bottrop, det lilla sömniga samhälle där några av världens snabbaste Mercedes-bilar tillverkas. Motorn utgår förstås från Mercedes-tolvan men är förändrad och modifierad på så många punkter att man nästan kan kalla det för en ny motor. Volymen är upptagen till 6.233 kubikcentimeter genom både större borr och längre slag. Topplocken är modifierade och turboaggregaten utbytta. Effekten anges till 730 hk vid måttliga 5.100 rpm och maxvridet är 1.320 Nm vid låga 2.100 rpm - men för att skona transmissionen är vridmomentet elektroniskt reglerat till 1.100 Nm. Relativt diskreta modifieringar exteriört, men det är väl så som Brabus-kunderna vill ha det. För att hejda bilen har Brabus monterat 380 millimeter stora skivor fram med tolvkolvsok och 360 millimeter bak med sexkolvsok. Däcken mäter 265/30ZR19 fram och 285/30ZR19 bak. Däcken man valt är Yokohama Advan. Accelerationen 0 - 100 km/h anges till 3,9 sekunder men då har man förmodligen mycket problem med fästet. Titta istället på tiden för 0 - 200 km/h - 10,49 sekunder! Brabus har egen verkstad för inredningar, så det går att få precis som kunden vill. Mycket alcantara. Transmissionen är en femstegad automatlåda där slutväxeln har en differentialbroms som låser 40 procent som mest. Kunden kan välja mellan två utväxlingar, antingen 2,65:1 då toppfarten blir 315 km/h. Eller så väljer kunden 2.24:1 och då regleras toppfarten elektroniskt till 350 km/h, eftersom det inte finns däck som klarar högre hastighet. Hur fort går då Brabus Bullit? De anger själva toppfarten till "över 360 km/h" och mellan raderna förstår vi att man just nu bara går och väntar på en ledig tid i Italien för att kunna sätta ett nytt rekord på Nardo-banan. Brabus håller sedan förra hösten världsrekordet för fyrdörrars sedanbilar med "Rocket", baserad på Mercedes CLS. Motorn är samma i de båda bilarna och för Rocket blev den officiella rekordhastigheten 365,6 km/h. Den lättare Bullit (1.850 kilo) med bättre aerodynamik borde kunna putsa Rocket-rekordet. Dyker den här upp i backspegeln är det bäst att hålla till höger. Omkörningsprestige, som tyskarna kallar det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 21, 2007 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 21, 2007 Satan og fet!!! A.J. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 21, 2007 Fy faen Den var grisefeit!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 21, 2007 Heftig Mercedes!!! Men blir vel ikke langt etter din egen heller da 500E motor med kompressor blir nok rått på lille lette Mercen din 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 21, 2007 Brabus vet nøyaktig hvordan de skal gjøre det ultimate med en Mercedes, det er rett og slett helt fantastisk... Som Pål sier, en 190E med matet V8er blir ikke feil det heller! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 21, 2007 Steika ta....Grom Brabus Merce.... Høres bra ut de planene dine og... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 21, 2007 Brabus vet nøyaktig hvordan de skal gjøre det ultimate med en Mercedes, det er rett og slett helt fantastisk... Som Pål sier, en 190E med matet V8er blir ikke feil det heller! Ikke akkurat feil med 300 E 24v turbomotor slik stod i bilen før heller Skal bli rått å se resultatet Bjørn Olav. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 21, 2007 Snasent interiør på den! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 21, 2007 : rock :Nye MB C-Klasse syns jeg er en utrolig pen bil! Å den ble desto bedre når Brabus fikk satt sitt preg på den! Personlig syns jeg den ser best ut i hvit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 21, 2007 en kompis av meg var i Estland i sommer på på ferie.. stakk innom en mercedes butikk å spurte om prisen på Brabusen.. fikk i svar at den i norske krone så kom den på 450000kr.- prisen på den i norge er da??? http://www.youtube.com/watch?v=OYLR-UnhrGU.. prøves på top gear.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 21, 2007 Herrejøsses for en bil... Har herved fått ny drømmebil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 21, 2007 den var hårete! Må sikkert barberes en gang i uka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 22, 2007 Sinnsykt rå Bullit`en, kan ikke si Rocket heller er feil da:) Så en ny T65S i spania, råeste jeg har sett:) bare 10hk mindre enn rocket`en og bullit, skal legge inn bildene jeg tok av den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 22, 2007 Bra feit taxi det der Rå bil med en sinnsyk motor værtfall ! btw: post nr. 1000 ( tegn på postwhore tendenser eller lite liv må være ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 22, 2007 http://www.mobile.de/SIDWuS1LGK9zK7OG3aL3qjQ.A-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1193079122A1LsearchPublicD1100CCarW-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A7%81V-t-vCaMkMoQuSeUnVb_X_Y_x_yposO~BSRA6D1100E17200FbrabusBGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0C333A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=7&id=11111111281987494& 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 23, 2007 Snakker vi med Sylte Racing her nå eller? Har et klipp av deg sladdene på en gocartbane en plass... konge! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 23, 2007 Snakker vi med Sylte Racing her nå eller? Har et klipp av deg sladdene på en gocartbane en plass... konge! Jeppjepp.. Jøsses, det er lenge siden du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 1, 2007 Det kunne du illefall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 1, 2007 har du bilder av din da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...