#1 Skrevet Oktober 21, 2007 Fikk et lite problem med bilen i dag.. Klarer ikke å dra den over 2000 omr for da bare stopper det helt opp. Ingen slanger er poppet av eller no.. Kan det være lmm..?? Skal svar på godt eg.. Håper svar.. Mvh Ole 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 21, 2007 Kobl fra lmm prøv, trykkteste osv osv. Hvordan stopper den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 22, 2007 Samme problem på min S6 nylig. Sprekk i slange inn på IC.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 22, 2007 plugger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 22, 2007 Kobl fra lmm prøv, trykkteste osv osv. Hvordan stopper den? virker ut som den blir druknet i bensin når turboen skal begynne å jobbe vist du skjønner.. Vist det er rift i en slange skal vel eg klare å få turtalle opp + eg hører ikke noe susing heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 22, 2007 Nja, ville nok testa NØYE for lekasjer her først. Som regel det som skjer med disse motorne. Lim på en ventil i en 0.5 liters flaske kapp av bunn. Så skrur du den på slangen ut fra turbo. Fyll til over 1 bar og begynn å let. Sitter en o-ring mellom ic og røret ut fra ic. Den blir morken. Slangen mellom rør og innsug kan også være syndren. Farris flaska passer ypperlig med noen runder sølvteip på std rs2 slange fra turbo.. Får du rusa den opp på tomgang? eller skjer dette bare ved belasting. Finne lekarsje ved bare og lytte er nesten håpløst. Mye annet som bråker der nede. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 22, 2007 Nja, ville nok testa NØYE for lekasjer her først. Som regel det som skjer med disse motorne. Lim på en ventil i en 0.5 liters flaske kapp av bunn. Så skrur du den på slangen ut fra turbo. Fyll til over 1 bar og begynn å let. Sitter en o-ring mellom ic og røret ut fra ic. Den blir morken. Slangen mellom rør og innsug kan også være syndren. Farris flaska passer ypperlig med noen runder sølvteip på std rs2 slange fra turbo.. Får du rusa den opp på tomgang? eller skjer dette bare ved belasting. Finne lekarsje ved bare og lytte er nesten håpløst. Mye annet som bråker der nede. Klarer å få rust den opp på tomgang, men det fusker litt da.. Får den ikke over 2000 med belasting(kjøring) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 22, 2007 Lukter lekasje på trykksia av dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 22, 2007 Når eg kjører får eg ikke trykk pga da sier det bare stopp når eg kommer på 2000.. Snakket med en og han mente kansje det kunne være en lmm eller en føler pga det stopper så brått når eg ka gass.. Ikke vet eg ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 22, 2007 Sjekk trykkslanger.. Det er nok en så stor lekkasje at du ser den når det er så ille.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 22, 2007 Eller lmm, har ryki 3stk nå på forskjellige biler og det er akkurat som å ha en trykklekkasje. Men da bør du merke litt forskjell når du napper av kontakten, men den går fortsatt som en dass. Evt kan du ta diagnose, er lmm gåen skal det komme frem der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 22, 2007 for se vist eg klarer å rote meg til å finne feilen.. Kanon at det var så mange som svarte.. Føler eg har mer å gå etter da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 22, 2007 Ta av kontakten på lmm... Se om ikke bilen er noe mer kjørbar..Hører sikkert turbo spooler opp rundt 2500 o/min uten at du får trykk.Da den sannsynligvis er det, sjekker du slanger fra turbo inn til IC... Var borti dette senest på lørdag. Fikset idag. Er 99% sikker på lekkasje da feilen du beskriver er identisk med min. Lykke til. Hold oss oppdatet:) PS, om du kjører diagnose med lekkasje så vil lmm få feil verdier, og du vil få feilkode. Sjekk lekkasje før du tar ut feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 23, 2007 skal gå over alle slanger å se vist der er no sprekk eller no .. Vist ikke må vel eg bite i det sure eple å kjøpe ny lmm.. hehehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 23, 2007 Ta av kontakten på lmm... Se om ikke bilen er noe mer kjørbar..Hører sikkert turbo spooler opp rundt 2500 o/min uten at du får trykk.Da den sannsynligvis er det, sjekker du slanger fra turbo inn til IC... Var borti dette senest på lørdag. Fikset idag.Er 99% sikker på lekkasje da feilen du beskriver er identisk med min. Lykke til. Hold oss oppdatet:) PS, om du kjører diagnose med lekkasje så vil lmm få feil verdier, og du vil få feilkode. Sjekk lekkasje før du tar ut feilkoder. Du mener det er lekasje på en av slangene, ikke lmm som har tatt kveld ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 23, 2007 Ja viss dette skjedde plutselig så er jeg rimelig sikker på det... Men ta av kontakten på lmm og ta deg ein tur.. Min ble noe mer kjørbar da, men 0 ladetrykk.. Hørte turbo spoolet opp men ikke utslag på trykkmåler. Hos meg hadde slangen på er rør fra turbo inn til ic hoppet av. 100% igjen nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 24, 2007 For prøve å koble av lmm og ta meg en tur som du sier å se vist det går ann å kjøre med den.. vist det gjør det satser eg på at det er lmm som er fuckt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 24, 2007 Skal få ladetrykk da... Om du ikke får ladetrykk med lmm av, er det mest sannsynlig lekkasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 28, 2007 Funnet ut av problemet??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 30, 2007 Har ikke hatt tid å sett på det no.. Mye overtid på meg no :( men det blir en opptatering når eg har funne ut av drite hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 3, 2007 Så litt på probleme i dag.. Starter bilen så kubber den med en gang igjen.. Koblet av Lmm og koblet på igjen og starte så gikk den fint bare sek så kubbet den.. Prøvde ikke en test tur og så vist det var lekasje.. Tror nok det kan være lmm , men er ikke sikker.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 6, 2007 Tror eg fant probleme i dag.. Tok av Lmm å tittet inne den . Etter det eg har lært skal ikke trådene være løse.. Så no er det bare å få tak i en ny Lmm å prøve.. Uansett trenger eg en nye.. Er det andre audi Lmm som er samme som Rs2 Lmm..??? Mvh Ole 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 6, 2007 Nei du må ha spesifik til rs2. Du får den for rundt 2300 på mekonomen. En erstatnigs lmm fra porsche. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 6, 2007 Oki.. Bare lurte pga eg så på meca sinn side da sto det lmm til VAG eller porsche.. Og nr på lmm var lik nr prosche, men ikke vet eg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 6, 2007 Har en brukt til salgs hvis du er intr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...