Haster!!Fastbrennt pære i hovedlys 06' A4

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed i displayet mitt i går at det manglet lys i høyre parklys.

Ved nermere undersøkelse så fant jeg ut at det var pæren som hadde brennt seg fast i reflektoren.

Lurer på om noen har vært borti dette før, eller om noen har noen tips for hvordan jeg skal gripe fatt på situasjonen.

Tenkte kansje at jeg skulle prøve å ta ut hele lykta for å få fjernet restene etter pæren.

Men vet ikke hvor mye jobb dette er.

Og om det blir noe tull i forhold til xenon lysene mine??

Hadde vært supert om noen kunne hjelpe meg med dette ganske fort, da jeg skal ut i garasjen straks nå...:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2006 mod? Da er det jo reklamasjonssak :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2006 mod? Da er det jo reklamasjonssak :)

 

Problemet er bare at pærene har jeg bytte til noen jeg kjøpte av Dybvik-Trading.

Og etter noen uker så har den ene pære gjort livet mitt surt!!

Klarer neppe å lure Møller når pæren er blå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er bare at pærene har jeg bytte til noen jeg kjøpte av Dybvik-Trading.

Og etter noen uker så har den ene pære gjort livet mitt surt!!

Klarer neppe å lure Møller når pæren er blå...

 

Hmmm... Knus den ved ett "uhell" fjern alt det blåe glasset å si det skjedde når du skulle ta den ut:P hehe...

Eller så kan du evt. bytte insatsen? Vis ikke pæra vil ut, vet ikke hvordan insats du har, men hende vi må gjøre det på jobben med tåkelys...

 

Håper det var litt til hjelp i alle fall!!

 

MVH

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... Knus den ved ett "uhell" fjern alt det blåe glasset å si det skjedde når du skulle ta den ut:P hehe...

Eller så kan du evt. bytte insatsen? Vis ikke pæra vil ut, vet ikke hvordan insats du har, men hende vi må gjøre det på jobben med tåkelys...

 

Håper det var litt til hjelp i alle fall!!

 

MVH

 

Det var jo faktisk et ganske bra tips det jo.

Kan fjerne alt av blått glass og si at det var orginal pæren som sto i.

Tror jeg må prøve den til Møller i morgen.

Men har jo fortsatt det problemet med at jeg må ut med hele lykta for å fjerne restene av glasset.

Sokkelen til pæra har jeg fått ut.

Vært fint om noen hadde tips om det å ta ut hele lykta, da jeg står ute i garasje med laptopen og skriver dette...: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg konkluderte med at jeg måtte av med fangeren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knus den det er et godt tips! Send meg en PM! Vi er flere med B7 på forumet som har hatt problemer med dette!

 

Jørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den billige enkle metoden :

 

Knus pæren - sett i ny.

 

 

Den sleipe og uærlige :

 

Knus pæren - sett i den org - fyll på en skvett vann. vent til det har dugget skikkelig å kjør å si at lykte dugger.

 

Den dyre :

 

kjøp ny lykt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat byttet begge lyktene foran på min bil, p.g.a samme problem. : bh : Pærene smeltet seg inn i reflektoren her også. Så, aldri mere xenonmatch-pærer på denne bilen!!!: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som selger disse pærene skulle fått litt bråk med dette ?

 

Virker som om de avgir alt for mye varme ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som selger disse pærene skulle fått litt bråk med dette ?

 

Virker som om de avgir alt for mye varme ...

 

 

Jeg selger selv Xenonmatch pærer her på forumet (så vidt jeg husker har du selv handlet av meg). Så fort jeg ble klar over dette problemet gjorde jeg følgende:

-La ut en STOR advarsel i tråden min http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=884529post884529

-Kontaktet produsenten av pærene jeg selger (Höen). Disse igjen satte i gang flere tester for og bl.a. sjekke temperatur på pærene. Resultatet fra de var som følger:

 

-Vanlig halogen pæren holdt en temperatur på 85 grader

-Höen Xenonmatch (riktig montert uten fingeravtrykk eller fett/olje) 100 grader

-Höen Xenonmatch montert ved at man tok direkte på fingrene og satte igjen fettmerker/olje 140 grader(i beste fall resultere dette kun i at pæren tar "kvelden" om trent med en gang)

 

Min leverandør mener at den økte temperaturen fra 85 til 100 grader ikke er nok til å gjøre disse skadene, men at dette er skader som har kommet etter at pæren er blitt feil montert( tatt direkte på pæreglasset eller ved et uhell kommet borti andre deler av motorommet som kan ha vært fettete) uten at jeg vil gå ut og påstå at det er årsaken. Jeg heller heller mot at pærene har for lite "luft" rundt seg og at det faktisk blir forvarmt som du mener.

 

Om du ser i linken til tråden min så vil du se at jeg tilbydde ALLE med A4 B7 som hadde montert disse pærene og retunere de og få pengene tilbake eller kosnadsfritt bytte til LED pærer (krever montering av motstand). Kun 1 person har gjort dette.

 

Som Jørn skriver så er det flere her på forumet som har hatt dette problemet (4 stykker som har handlet av meg). Alle disse fire har Kostnadsfritt fått tilsendt nye LED pærer for og prøve det i stedet. Jeg har hele tiden hatt en god dialog med de det gjelder, noe de helt sikkert kan bekrefte. De eneste tilfellene jeg og leverandøren min kjenner til er på Audi A4 B7. INGEN andre modeller har hatt dette problemet så vidt meg bekjent. Har selv kjørt med disse pærene i snart 2 år fordelt på Vw Touran, Audi A3, Golf 1 cab og Golf 3 uten noen form for skader på lykter eller pæreholderne.

 

Håper dette klarer opp i at i hvertfall jeg har tatt dette problemet alvorlig da jeg ikke er intressert i å ha missfornøyde kunder. Hva andre som selger tilsvarende produkter har gjort skal jeg ikke utale meg om da jeg overhodet ikke har noen form for grunnlag til å kunne gjøre det.

 

Ørjan: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å få ut lykten må du nåkk løsne fangeren på den siden lykten er.. å tar du av lykten må må lysene grunninstilles siden du har xenon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg selger selv Xenonmatch pærer her på forumet (så vidt jeg husker har du selv handlet av meg). Så fort jeg ble klar over dette problemet gjorde jeg følgende:

-La ut en STOR advarsel i tråden min http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=884529post884529

-Kontaktet produsenten av pærene jeg selger (Höen). Disse igjen satte i gang flere tester for og bl.a. sjekke temperatur på pærene. Resultatet fra de var som følger:

 

-Vanlig halogen pæren holdt en temperatur på 85 grader

-Höen Xenonmatch (riktig montert uten fingeravtrykk eller fett/olje) 100 grader

-Höen Xenonmatch montert ved at man tok direkte på fingrene og satte igjen fettmerker/olje 140 grader(i beste fall resultere dette kun i at pæren tar "kvelden" om trent med en gang)

 

Min leverandør mener at den økte temperaturen fra 85 til 100 grader ikke er nok til å gjøre disse skadene, men at dette er skader som har kommet etter at pæren er blitt feil montert( tatt direkte på pæreglasset eller ved et uhell kommet borti andre deler av motorommet som kan ha vært fettete) uten at jeg vil gå ut og påstå at det er årsaken. Jeg heller heller mot at pærene har for lite "luft" rundt seg og at det faktisk blir forvarmt som du mener.

 

Om du ser i linken til tråden min så vil du se at jeg tilbydde ALLE med A4 B7 som hadde montert disse pærene og retunere de og få pengene tilbake eller kosnadsfritt bytte til LED pærer (krever montering av motstand). Kun 1 person har gjort dette.

 

Som Jørn skriver så er det flere her på forumet som har hatt dette problemet (4 stykker som har handlet av meg). Alle disse fire har Kostnadsfritt fått tilsendt nye LED pærer for og prøve det i stedet. Jeg har hele tiden hatt en god dialog med de det gjelder, noe de helt sikkert kan bekrefte. De eneste tilfellene jeg og leverandøren min kjenner til er på Audi A4 B7. INGEN andre modeller har hatt dette problemet så vidt meg bekjent. Har selv kjørt med disse pærene i snart 2 år fordelt på Vw Touran, Audi A3, Golf 1 cab og Golf 3 uten noen form for skader på lykter eller pæreholderne.

 

Håper dette klarer opp i at i hvertfall jeg har tatt dette problemet alvorlig da jeg ikke er intressert i å ha missfornøyde kunder. Hva andre som selger tilsvarende produkter har gjort skal jeg ikke utale meg om da jeg overhodet ikke har noen form for grunnlag til å kunne gjøre det.

 

Ørjan: vinke :

 

Støtter Ørjan fulltog helt på dette!

 

Kjempe service Ørjan!

 

Har fått LED pærer av deg ,men ennå ikke fått montert de i pag mye annet å henge fingra i om dagen( Kjøpt hus)

 

Men bilder og info ang pærern kommer i tråden min!

 

Jørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg selger selv Xenonmatch pærer her på forumet (så vidt jeg husker har du selv handlet av meg). Så fort jeg ble klar over dette problemet gjorde jeg følgende:

-La ut en STOR advarsel i tråden min http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=884529post884529

-Kontaktet produsenten av pærene jeg selger (Höen). Disse igjen satte i gang flere tester for og bl.a. sjekke temperatur på pærene. Resultatet fra de var som følger:

 

-Vanlig halogen pæren holdt en temperatur på 85 grader

-Höen Xenonmatch (riktig montert uten fingeravtrykk eller fett/olje) 100 grader

-Höen Xenonmatch montert ved at man tok direkte på fingrene og satte igjen fettmerker/olje 140 grader(i beste fall resultere dette kun i at pæren tar "kvelden" om trent med en gang)

 

Min leverandør mener at den økte temperaturen fra 85 til 100 grader ikke er nok til å gjøre disse skadene, men at dette er skader som har kommet etter at pæren er blitt feil montert( tatt direkte på pæreglasset eller ved et uhell kommet borti andre deler av motorommet som kan ha vært fettete) uten at jeg vil gå ut og påstå at det er årsaken. Jeg heller heller mot at pærene har for lite "luft" rundt seg og at det faktisk blir forvarmt som du mener.

 

Om du ser i linken til tråden min så vil du se at jeg tilbydde ALLE med A4 B7 som hadde montert disse pærene og retunere de og få pengene tilbake eller kosnadsfritt bytte til LED pærer (krever montering av motstand). Kun 1 person har gjort dette.

 

Som Jørn skriver så er det flere her på forumet som har hatt dette problemet (4 stykker som har handlet av meg). Alle disse fire har Kostnadsfritt fått tilsendt nye LED pærer for og prøve det i stedet. Jeg har hele tiden hatt en god dialog med de det gjelder, noe de helt sikkert kan bekrefte. De eneste tilfellene jeg og leverandøren min kjenner til er på Audi A4 B7. INGEN andre modeller har hatt dette problemet så vidt meg bekjent. Har selv kjørt med disse pærene i snart 2 år fordelt på Vw Touran, Audi A3, Golf 1 cab og Golf 3 uten noen form for skader på lykter eller pæreholderne.

 

Håper dette klarer opp i at i hvertfall jeg har tatt dette problemet alvorlig da jeg ikke er intressert i å ha missfornøyde kunder. Hva andre som selger tilsvarende produkter har gjort skal jeg ikke utale meg om da jeg overhodet ikke har noen form for grunnlag til å kunne gjøre det.

 

Ørjan: vinke :

 

 

Selger du fortsatt de LED pærene?

Bare positive tilbakemeldinger på disse?

Kan ikke anbefale å montere Xenonmatch på B7 ivertfall.

Dette ble bare "kødd"!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdaget pluttselig at jeg er oppi dette selv.

 

Heldigvis har det ikke skjedd noe som helst hos meg. ( var riktignok nøye med å ikke få fett på pærene andre gang jeg gjorde dette - første røk etter noen dager )

 

Jeg bytter alikevel til dioder... ( får jeg trøbbel med autocheck da ? )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdaget pluttselig at jeg er oppi dette selv.

 

Heldigvis har det ikke skjedd noe som helst hos meg. ( var riktignok nøye med å ikke få fett på pærene andre gang jeg gjorde dette - første røk etter noen dager )

 

Jeg bytter alikevel til dioder... ( får jeg trøbbel med autocheck da ? )

 

Bra at det kan gå bra for noen da.

Til meg er reflektor og sokkelen til parklys pæren brennt.

Håper jeg kan få fikset noe på dette i morgen...

 

Lurer litt på autocheck i forhold til diode lyspærer jeg også...

Sikkert noen som har noen flotte tips til oss Geir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et kjent problem på b7 ja;)

Det samme har skjedd med min å jeg fikk igjen på garantien på lyktene....

bruker nå led-pærer å det funker fint... selv om jeg får feil-mld på di men di lyser da;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å koble på en kraftig motstand! En 5W motstand på ca 38OHM om ikke jeg husker feil!

 

Jørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom på Møller i dag.

Og de tar det på nybil-garantien.

De må skifte hele høyre lykt hos meg.Parklys, kjørelys,blinklys og bi-xenon.

Spurte også om pris på denne jobben, og de skulle ha 9250,- for èn lykt med jobben...

Bra jeg knuste pæra før jeg tok turen innom...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom på Møller i dag.

Og de tar det på nybil-garantien.

De må skifte hele høyre lykt hos meg.Parklys, kjørelys,blinklys og bi-xenon.

Spurte også om pris på denne jobben, og de skulle ha 9250,- for èn lykt med jobben...

Bra jeg knuste pæra før jeg tok turen innom...

DAMN for en pris!! :tilber:: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått samme problem eg,men bilen min er 2006 model dvs 4 år gammel,går jo ikkje på garanti.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.