#1 Skrevet September 3, 2004 Hei folkens, I mangel av bedre kunnskap ble ikke vannpumpa bytta samtidig med reg.reim bytte i mars. Er det mulig å bytte denne uten å måtte helt av med reg. reima? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 3, 2004 tror jeg ikke... men Hermann Stakseng kan verifisere! hjemme fra ES nå??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 3, 2004 Egil hadde ikke tid før neste uke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 3, 2004 ja de drev å jalla på S2en i gårkveld hvertfall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 3, 2004 Den grønne eller røde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 3, 2004 Øystein sin (grønne) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 3, 2004 Oki, var den jeg lånte på shoppingrunde med dama når jeg var oppi der det Hadde mer lyst å kjøre nedover igjen med den enn C4'n ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 3, 2004 Opprinnelig postet av Thomas Kjørnes Hei folkens, I mangel av bedre kunnskap ble ikke vannpumpa bytta samtidig med reg.reim bytte i mars. Er det mulig å bytte denne uten å måtte helt av med reg. reima? Takk takk Ola Jo, som kjent så sitter vannpumpa montert under dekselet over registeret, og er drevet av registerreima. For å skifte pumpa så må strengt tatt ikke registerreima av, men strammehjulet må løsnes og reima tas av vannpumpa før den skrues av. Det er nesten like mye arbeid å skifte pumpa som å skifte registerreima, bare at du nå slipper å bytte reim og strammehjul, og slipper å ta av balansehjulet/drevet på veiva. Kanskje du klarer å skru ut pumpa uten å trekke radiatoren litt fremover, men det blir da trangt som f... Du får nok begynne å demontere igjen, det positive er at det går MYE fortere den andre gangen Husk å tappe kjølesystemet før du tar av pumpa, og etterpå fyll på ny frostvæske 50%. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 3, 2004 Takk for et utfyllende svar Hermann! Den senterbolten sitter jo som f... er jo limt fast i tillegg til at den ble skrudd til med 2 meter lang "momentnøkkel"... Har besilt pumpe, får se hva om ikke jeg får lurt meg til en eller annen plassen på kveldstid. Irriterer meg at ikke pumpa ble bytta når jeg bytta reima i mars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 3, 2004 er ofte en fordel det ja! latmannsarm er en kjekk ting ja, absolutt hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 3, 2004 Opprinnelig postet av Thomas Kjørnes Den senterbolten sitter jo som f... er jo limt fast i tillegg til at den ble skrudd til med 2 meter lang "momentnøkkel"... Du trenger IKKE løsne den h11t's senterbolten, ei heller ta av reima for å skifte vannpumpa, kun løsne strammehjulet og reima. Skift pumpa og legg reima i rett trasè, stram den og monter alt sammen igjen. Det hele burde være gjort på en kveld, problemet er vel å komme i gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 3, 2004 Teori: 45 min demontering: - Hovedlykter m/blinkers - Tåkelys - Plate for lås til panser - Koble fra wirer for åpning av panser - Beskyttelsesplate under - Bolter i fanger - Skruer på innsiden av skjermene - Vips! fanger borte - Tapp av kjølevæske - Ta ut 2? skruer på venstre side av radiator (sett forfra) - Vipp radiotor ut - Fjern deksel på reg. reim. - Løsne strammehjul - Løsne vannpumpe Det er alltid enkelt å plukke fra hverandre ting 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 4, 2004 Om du er alene er kanskje 45 min. litt optimistisk, men stå på Hvorfor ta av hovedlyktene og blinklysene???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 4, 2004 Hehe Kanskje litt optimist da... Aner ikke hvorfor, kanskje fordi han fyren som hjalp meg med å bytte reg. reim gjorde det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 4, 2004 La lyktene stå, de kommer ikke i veien for deg under "operasjonen" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 4, 2004 Mulig det var fordi man tok bort den plata med panser-låsen i... Slik at luktene ikke skulle stå bare ved hjelp av skruene under på lyktene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 4, 2004 JA HUSK Å IKKE SMEKKE IGJEN PANSERET UTEN Å ORDNET LÅSEN! (erfaring...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...