#1 Skrevet Oktober 22, 2007 Hei. Som jeg nevner drar min Passat 2002 TDI Highline Tiptronic (130hk gått 163000km) ikke så godt plutselig. Først litt om hva som har vært/er problematisk med vogna for å gi et litt helhetlig bilde; Girkassen krangler i reversj (den skal skiftes med nyoverhalt snart, se annen tråd fra meg om den saken..), og var redd for at nå har det spredt seg til "forovergira" også. Imidlertid er det ikke samme "symptomer", siden det ikke er girkassen som slurer, men rett og slett virker som om motoren er dau.. Kjører jeg med gassen i bunn, så drar den saaakte opp i fart. Jo mer oppover det går, jo treigere/seinere aks har bilen. Av og til når jeg kicker pedalen brutalt i bunn (kickdown), så skjer det ingenting de første 3-5 sek, men SÅ kommer den normalt. Dette fungerte imidlertid heller ikke idag da jeg var ute og kjørte ikveld.. Greier greit å daffe opp i fart, men det går seeeint.. Hadde Longlife i Juni, og skiftet samtidig kjøleveske temp måler (Temperaturgiver 059 919 501 A) da denne har vært defekt. Dette minner litt om da, og symptomene nå er litt like. Imidlertid skjedde dette bare ved et par anledninger da temp målern var gåen, og da kun når motor var kald og jeg ga skikkelig gass i oppoverbakker. Det forsvant helt når motor ble varm. Samtidig ble det skiftet en turboslange nå i Juni (3b0 145 828G)som var defekt. Nå lurer jeg på om noen har tips på hva dette kan være? Turbo som krangler?? Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 22, 2007 Tenker litt på at dette er lignende symptom som jeg hadde på min... Begynte med periodiske feil, av og til gikk den normalt, og av og til fjusket den skikkelig, nesten ingen kraft.... Skiftet LMM etter diagnose på Møller, og bilen var fin igjen.. Men bare to dager etterpå så ble det enda verre..... Igjen diagnose, og da var magnetventilen gåen... Skiftet den også, og nå ser det ut til å fungere fint..... (Har en tråd innpå her en plass ang det...) Kan jo være en av delene med deg også, forstått det slik at det er gjengangere på disse motorene.... Håper du finner ut av det, kjedelig med slike problemer..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 22, 2007 Tipper i første omgang på defekt LMM ( luftmasse/mengdemåler ). Prøv å kjør en tur med denne koblet fra. Går bilen like bra/dårlig da, har den nok ingen funksjon lenger. Er denne defekt føles det som om bilen mangler turbo, noe som kan gi den adaptive ( selvlærende ) girkassa en litt merkelig oppførsel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 23, 2007 Tipper i første omgang på defekt LMM ( luftmasse/mengdemåler ). Prøv å kjør en tur med denne koblet fra. Går bilen like bra/dårlig da, har den nok ingen funksjon lenger. Er denne defekt føles det som om bilen mangler turbo, noe som kan gi den adaptive ( selvlærende ) girkassa en litt merkelig oppførsel. Ok, men hvor/hvordan kobler jeg ut LMM på min bil?? Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 23, 2007 Ok, men hvor/hvordan kobler jeg ut LMM på min bil?? Truls Du har mest sannsynlig en gummitropp på toppen av luftfilteret ditt, der det går ledninger inn til LMM? Løsne på gummien, og kople fra kontakten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 23, 2007 for å koble ut LMM, tar du rett og slett av kontakta. Lmm sitter skrudd inn i luftfilterboksen slik som vist på bildet her. Denne er nesten lik din bil vil jeg tro, men du har nok et plastdeksel over LMM. Fant noe her som kan være interresant for din del. http://www.trimchip.com/test/tekniske%20artikler/LMM.shtml 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...