Spm om El.nett (S2 3b motor)

Anbefalte innlegg

Syns jeg kunne fått noen ja:)

 

Hvordan går det med papirmølla forresten?

 

Vel.... har ikke sett så mye på godkjenning enda :P

 

Har egentlig ikke så fornuftige bilder: klø :... mest av kontakter jeg lurer litt på: haha :

 

Ulf : Det er bra..... mangler nok mye mer en bare det..... men jeg får iallefall motoren inn :)

 

Tror ikke det, for vi har funnet den til ekstra instr og høydefølerkontakten var kobla til føleren ... så de har vi:)

Men disse passer liksom ikke noen steder: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en slik kontakt liggendes løs i min og.. lå i gjennomføringa til pass. døra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

javel, da er det den.... fant den igjen på 7a nettet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump :)

 

Lurer fortsatt litt på disse kontaktene da...

 

Bilde 1 :utgår..

Bilde 2: Diagnose...? skal de til jord?

Bilde 3 og 5: Skal vel inn i sikkringsboks... problemet er vel hvor.... eneste som er ledig der , er for ekstra utstyr...

Så hvis noen kjenner igjen disse, og kan gi en peilepinn på hva de går til...

 

Bilde 4: Dette er den store gnager`n.... finner ikke noen steder/kontakter som passer med denne.....

Noen som kjenner igjen denne.....

 

Håper noen kan gi svar/forklaringer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den svarte med øyer på lurer jeg på om kanskje skal på klimaanlegget. Så den tror jeg du kan hoppe over. ;) Den røde med sort stripe på vil jeg tro skal ha 12v av noe slag med tanke på at den er rød..

 

edit: ser ut som den rød\sorte skal ha 12v når tenningen er på, iflg skjemaet på s2central.. (http://www.s2central.net/schematics/3B_S2/Norwegian/3B_Schematic_NO_p01.tif), ro/sw

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

diagnose kontaktene er "skjøta" med øyer i sikringsboksen. og vist du ikke har disse orginalt skjønner jeg veldig godt at du leter!

 

de på bilde tre og fem skal inn under sikringsboksen... vanskelig å forklare hvor, jeg passet på å merke det jeg tok av. De skal på der du tok noe av fra gamle nettet... vist du skjønner:)

 

den svarte med øyer har jeg ihvertfall kobla... b4 da....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Humm, nå var det jo diagnose på 7a motoren... men var ikke skjøta med "øyer"...

 

Interisant, da får vi sjekke opp koblingsskjema en gang til :D

 

Den siste var ikke på 7a nettet iallefall...... Ser du hva den muligens kan gå til..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel legge inn noen bilder så man får svar på dette forumet;)

 

Velvel... så langt har jeg kommet nå...motoren står i og er vel bare "småting" som gjenstår før oppstart....ehh...prøver å få start:p

90 20v quattro.jpg

motor s2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du drar denne med til ACR om du får tak i svinghjul/får den i gang til da?;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine bilen, savner den litt :( Blir bra når den kommer seg på veien! Er ikke lenge igjen bilen triller ut av lokalet på egne hjul tipper jeg.

 

ACR er ett must Bård, jeg vil veldig være påsitter! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det... :)

 

Håper den starter iallefall :)

 

Vidar: kommer du og monterer de 2 stikkene.... siden det var du som dro det ut :D

Hehe... jeg finner nok ut av det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan gi svar på den svartekontakten med de runde hullene da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal bruke 7A svinghjulet må du flytte på triggerpinnen...den står ikke på samme sted på 3B og 7A...ellers skal det være bolt on

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal bruke 7A svinghjulet må du flytte på triggerpinnen...den står ikke på samme sted på 3B og 7A...ellers skal det være bolt on

 

Har snakka med flere som har kjørt med det orginalt, så vi får se... :)

 

Nå er jeg mer interisert i den kontakten :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det... :)

 

Håper den starter iallefall :)

 

Vidar: kommer du og monterer de 2 stikkene.... siden det var du som dro det ut :D

Hehe... jeg finner nok ut av det :)

 

Får ta en ny "skruhelg" med oppstart neste gang.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den kontakten lagg løst rett over clutchen i området der ihvertfall på min... jeg har dog b4 2,3 10v uten klima... er du sikker på at du trenger den? har du fyra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

diagnose kontaktene er "skjøta" med øyer i sikringsboksen. og vist du ikke har disse orginalt skjønner jeg veldig godt at du leter!

 

de på bilde tre og fem skal inn under sikringsboksen... vanskelig å forklare hvor, jeg passet på å merke det jeg tok av. De skal på der du tok noe av fra gamle nettet... vist du skjønner:)

 

den svarte med øyer har jeg ihvertfall kobla... b4 da....

 

 

Var diagnose på denne orginalt, fungerte tilogmed i vag-com.

 

Hvor koblet du den sorte pluggen sa du, i sikringsboksen? Så ikke noe sted man kunne sette den som passet med plasseringen av pinnene..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den kontakten lagg løst rett over clutchen i området der ihvertfall på min... jeg har dog b4 2,3 10v uten klima... er du sikker på at du trenger den? har du fyra?

 

Sier du det..... tja...kansje det er noe av det b4 opplegget da.... vet ikke om den trengs, derfor jeg lurer litt på om noen her inn kansje vet hva den går til:)

 

Har ikke prøv å fyre nei... "litt" som gjenstår enda :)

Bytta motoren i Passaten forrige helg, så har hatt litt å gjøre der også... men den er i fullt bruk nå :)

Satser på å få ordna strøm/ledningsnett ol denne uka :)

 

Vidar: ja vi må prøve å få til det : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var diagnose på denne orginalt, fungerte tilogmed i vag-com.

 

Hvor koblet du den sorte pluggen sa du, i sikringsboksen? Så ikke noe sted man kunne sette den som passet med plasseringen av pinnene..?

 

les det jeg skrev for 2 min siden;P

 

der så du det ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble plutselig mye aktivitet på èn gang her. ;) Da er vel konklusjonen at om du får satt strøm på den rød\sorte kablelen ved tenning så skal dette være i boks. Den grønne fant vi vel ut sist at ikke var nødvendig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble plutselig mye aktivitet på èn gang her. ;) Da er vel konklusjonen at om du får satt strøm på den rød\sorte kablelen ved tenning så skal dette være i boks. Den grønne fant vi vel ut sist at ikke var nødvendig..

 

De grønne med svart stripe går til dysene, på ett eller annet vis :) skal ha 12v stryrestrøm :)

 

De 2 ledningene (grønn-rød og grønn-grå) med "Øyer" er fortsatt ikke oppkobla....(bilde side 2... bilde nr2 fra toppen)

Skjønner ikke helt hvor disse skal "oppkobles/skjøtes" i sikringsboksen?

Eller skal de til jord?

Grunnen til det, er at vi har ikke funnet de på noe som helst koblingsskjema for motoren....: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De grønne med svart stripe går til dysene, på ett eller annet vis :) skal ha 12v stryrestrøm :)

 

De 2 ledningene (grønn-rød og grønn-grå) med "Øyer" er fortsatt ikke oppkobla....(bilde side 2... bilde nr2 fra toppen)

Skjønner ikke helt hvor disse skal "oppkobles/skjøtes" i sikringsboksen?

Eller skal de til jord?

Grunnen til det, er at vi har ikke funnet de på noe som helst koblingsskjema for motoren....: klø :

De skal bare kobles sammen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skal bare kobles sammen....

 

Okey :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.