#1 Skrevet Oktober 23, 2007 Min 3B motor har fått noen ulyder som er lokalisert til enten rådebank eller bøyd(e) råder. Har også endel oljelekk og blårøyk på gamle. Tenkte å enten kjøpe en delemotor og oppgradere denne med sprekere råder og lager så det holder litt bedre, eller å fikse opp den jeg har. Men er redd for at det er like greit å finne en ny.... Da det ikker flust opp med slike motorer så lurte jeg på om det passer med aan/aby osv. motrorer bolt on? Vet at de andre 20vt motorene ikke bruker fordelertenning, men da kan jeg vel bare bytte ut med 3b fordeleren!? Andre ting jeg må bygge om? Har adz kasse (liten kubbe) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 23, 2007 Kjøper du en komplett motor med ledningsnett og greier kan du jo montere just hva du vil. Med mindre du har bestemt deg for på død og liv beholde fordeleren da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 23, 2007 Kjøper du en komplett motor med ledningsnett og greier kan du jo montere just hva du vil. Med mindre du har bestemt deg for på død og liv beholde fordeleren da... har tenkt tanken, men hadde no tenkt å beholde for å slippe å bytte chip og for å komme litt billigere ut. Men muligens jeg bare fikser opp den jeg har hvis det er noe håp. Men da blir det full makover med honing (i værste fall borring) nye ringer, råder osv... Men hvis det er rådebank jeg har, er det bare å bytte rådelager eller pleier veiv og slikt å ta skade? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 23, 2007 Veiv kan ta skade. Min veiv gjorde det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 23, 2007 Veiv kan ta skade. Min veiv gjorde det. Var det jeg frykta... Kan den slipes opp eller måtte du bytte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 23, 2007 Var det jeg frykta... Kan den slipes opp eller måtte du bytte? Du det vet jeg ikke. Jeg kjøper like gjerne ny. Har ikke kompetanse til og vite sånnt enda.. Men lagrene mine var nesten ikke mere igjen av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 23, 2007 Jeg har blokk fra en 96 modell S2 i min 200 Thorvald. Blokka er så og si lik, utenom en ekstra brakett på blokka, men den er ikke i veien. Har 3b bunnpanne montert på, og 3b toppen. Så er kun veiv, blokk, råder, og stempler som jeg har brukt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 23, 2007 Okey... kanskje skaffe meg en eller annen komplett 20vt blokk uten topp da. Sette inn skikkelige råder og nye lager og bruke den toppen jeg har etter en overhaling og nye kammer... hmm... Noen som har en blokk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 23, 2007 Ja. Men vet ikke hvor mye den er skadet. Men hvorfor ikke bruke din egen blokk? (du mener kanskje komplett bunndel du når du sier komplett blokk? Bunnpanne, råder, stempler, veiv, blokk.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 23, 2007 Ja. Men vet ikke hvor mye den er skadet. Men hvorfor ikke bruke din egen blokk? (du mener kanskje komplett bunndel du når du sier komplett blokk? Bunnpanne, råder, stempler, veiv, blokk.) Komplett bunndel ja... Får pelle det fra hverandre når jeg kommer hjem. Kan min motor reddes så er jo det flott Det jeg er redd for er at veiva ikke er helt i form. godt jeg ska handle meg en C4 diselpurke i tillegg så jeg har noe å kjøre med... Lei av å skru bil jeg? aldri! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 23, 2007 Akkurat hatt rådebank i S2'en min og der hadde ei råde og veiva tatt kvelden!.. Den ble slipt og normaliserte rådene så var den god som ny.. FIkk med råde og bærelager som passet.. Ble+0,25.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 23, 2007 Akkurat hatt rådebank i S2'en min og der hadde ei råde og veiva tatt kvelden!..Den ble slipt og normaliserte rådene så var den god som ny.. FIkk med råde og bærelager som passet.. Ble+0,25.. Her kom det et nyttig svar takk! Dyrt å få slipt veiva, og hvor handla du overdim lager? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 27, 2007 Vist jeg ikke husker helt feil så ble det rundt 5lapper for sliping av veiv, normalisering av alle råder og nye lager som de sendte med.. Husker ikke hva firmaet het men det var på Hamar.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 11, 2007 Vist jeg ikke husker helt feil så ble det rundt 5lapper for sliping av veiv, normalisering av alle råder og nye lager som de sendte med..Husker ikke hva firmaet het men det var på Hamar.. Takker se proskjet tråden min for vider framdrift 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...