Laderegulator S4 -93 delenr

Anbefalte innlegg

Noen som vet delenr til laderegulator på S4 AAN -93 modell, står en HELLA 14.5V regulator der i dag, men Møller har ikke Hella.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry, har ikke nummeret..

Men dette er da mye bedre å få hos f.eks. Mekonomen eller en bildel/bilelektroforretning? Er ikke så mange regulatorer å velge mellom..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok denne vis jeeg ikke tar feil.

snr: 068903803D eller 068903803DX

Dynamo.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok denne vis jeeg ikke tar feil.

snr: 068903803D eller 068903803DX

 

Er DX som du må bruke,er "byttedel" så du må levere inn den gamle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, takk for svar alle mann :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kjøpt denne Roy? Min er så og si død nå. Pris på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Laderegulatoren er vel ikke byttedel? Får kjøpt slike på bilrekvisitabutikker. Kjøpte i allefall bosch 15v for typ 100kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordeler/ulemper med å gå for en 15v isteden for 14.5? Noe som kan gå i stykker etc?

 

Betalte 450 for en slik via Viking en gang bilen stoppa :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du havner i Sahara eller andre varme ørkenområder med bilen, vil kanskje batteriets levetid reduseres :)

I nordisk klima er det ikke noe problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Batteriet får litt "hardere" ladding. Bare sørg for at det er vann over cellene, hvis du har den gamle typen batteri

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor bytter dere denne? Fordi dynamoen ikke lader nok eller fordi lader ugjevnt? jeg sliter med at dynamoen "jager" fra 14 til 15v på gjevnt turtall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen vits å sette på 15v regulator istedenfor 14.5v.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hva jeg har lest om 15v spenningsregulator står jeg over det valget. Er ikke bra med tanke på risiko for gassing og ødelegge batteriene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordeler/ulemper med å gå for en 15v isteden for 14.5? Noe som kan gå i stykker etc?

 

Betalte 450 for en slik via Viking en gang bilen stoppa :P

 

Og den koster det samme på Møller... : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.