#1 Skrevet Oktober 23, 2007 Min yngre bror sitter med tanken på å bytte motor i sin 97-mod A4 med 1.6L motor. Han ønsker å bytte til 20V turbo. Jeg har rådet han til å heller bytte bil, men han står fast ved at det er dette han ønsker å gjøre. Derfor trenger jeg noen tips på hans vegne. Noen som har gjort dette før? 1,8t motoren passer på motorfester? hvordan blir det med girkasse og andre overføringer? Er det mulig å få godkjent dette? Hvilke bremser må til får å evt få det godkjent? Takker for alle tips. Andreas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 23, 2007 her hadde det vært gull å få tak i en kollisjon skadet bil og flyttet alt over... Jeg satt med samme tanken som din bror når jeg hadde A4 med 1.6Literen, jeg fikk flere pristilbud fra diverse firmaer rundt om i norge og komplett motorbytte med chip, de lå på utrolige 70000,- Jeg betalte 42000 i mellom og fikk nyere bil med klima og sportsinteriør:D Men hver sin lyst..... Uansett lykke til, men hvis dere begynner så hadde det vært kjekt med en prosjekt tråd:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 23, 2007 her hadde det vært gull å få tak i en kollisjon skadet bil og flyttet alt over...Jeg satt med samme tanken som din bror når jeg hadde A4 med 1.6Literen, jeg fikk flere pristilbud fra diverse firmaer rundt om i norge og komplett motorbytte med chip, de lå på utrolige 70000,- Jeg betalte 42000 i mellom og fikk nyere bil med klima og sportsinteriør:D Men hver sin lyst..... Uansett lykke til, men hvis dere begynner så hadde det vært kjekt med en prosjekt tråd:D Takker for tips! Poenget til brodern er at han ønsker å lære seg å skru.. Et motorbytte er jo god erfaring tenker jeg. Så har det seg at jeg har en sliten 1.8t motor liggende som vi tenkte han kunne kjøpe billig, så får han erfaringen i å overhale også. Dersom dette blir noe av er det klart det kommer prosjekttråd! hehe.. Noen andre som har tips rundt topic? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 25, 2007 Bumper denne.. Ingen som har råd eller info? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 25, 2007 Sier bare det jeg har lest videre: - Motoren passer fysisk i bilen - Ledningsnett, bremser, eksos må byttes - Intercooler må monteres, hvis du går for front montert er det ikke noe problem. Hvis du skal ha den på orginal-plass er det vist moe annet som står i veien. (utifra det jeg vet og har lest om 1.8L) - Prosjektet er så dyrt at det koster mer enn det smaker ( tror jeg personlig på!) Håper det hjalp noe. men jeg legger ikke sjul på at det er folk her med myyyyyyyye mer erfaring og skills. Anyways, lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 25, 2007 Skru erfaring vil han nok i bøtter og spann:D I allefall hvis den må overhales også Lykke til:D:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 25, 2007 Sier bare det jeg har lest videre: - Motoren passer fysisk i bilen - Ledningsnett, bremser, eksos må byttes - Intercooler må monteres, hvis du går for front montert er det ikke noe problem. Hvis du skal ha den på orginal-plass er det vist moe annet som står i veien. (utifra det jeg vet og har lest om 1.8L) - Prosjektet er så dyrt at det koster mer enn det smaker ( tror jeg personlig på!) Håper det hjalp noe. men jeg legger ikke sjul på at det er folk her med myyyyyyyye mer erfaring og skills. Anyways, lykke til. Takker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 25, 2007 Skru erfaring vil han nok i bøtter og spann:D I allefall hvis den må overhales ogsåLykke til:D:D Stemmer bra det! hehe.. Han har allerede begynnt å plukke motoren fra hverandre, står ikke på vilje iallefall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...