motorbytte i A4, trenger råd

Anbefalte innlegg

Min yngre bror sitter med tanken på å bytte motor i sin 97-mod A4 med 1.6L motor. Han ønsker å bytte til 20V turbo. Jeg har rådet han til å heller bytte bil, men han står fast ved at det er dette han ønsker å gjøre. Derfor trenger jeg noen tips på hans vegne. Noen som har gjort dette før?

1,8t motoren passer på motorfester? hvordan blir det med girkasse og andre overføringer?

Er det mulig å få godkjent dette? Hvilke bremser må til får å evt få det godkjent?

Takker for alle tips.

Andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her hadde det vært gull å få tak i en kollisjon skadet bil og flyttet alt over...:)

Jeg satt med samme tanken som din bror når jeg hadde A4 med 1.6Literen, jeg fikk flere pristilbud fra diverse firmaer rundt om i norge og komplett motorbytte med chip, de lå på utrolige 70000,-

Jeg betalte 42000 i mellom og fikk nyere bil med klima og sportsinteriør:D Men hver sin lyst.....

Uansett lykke til, men hvis dere begynner så hadde det vært kjekt med en prosjekt tråd:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her hadde det vært gull å få tak i en kollisjon skadet bil og flyttet alt over...:)

Jeg satt med samme tanken som din bror når jeg hadde A4 med 1.6Literen, jeg fikk flere pristilbud fra diverse firmaer rundt om i norge og komplett motorbytte med chip, de lå på utrolige 70000,-

Jeg betalte 42000 i mellom og fikk nyere bil med klima og sportsinteriør:D Men hver sin lyst.....

Uansett lykke til, men hvis dere begynner så hadde det vært kjekt med en prosjekt tråd:D

Takker for tips!:)

Poenget til brodern er at han ønsker å lære seg å skru.. Et motorbytte er jo god erfaring tenker jeg. Så har det seg at jeg har en sliten 1.8t motor liggende som vi tenkte han kunne kjøpe billig, så får han erfaringen i å overhale også. Dersom dette blir noe av er det klart det kommer prosjekttråd! hehe..

Noen andre som har tips rundt topic?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne..

Ingen som har råd eller info?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier bare det jeg har lest videre:

- Motoren passer fysisk i bilen

- Ledningsnett, bremser, eksos må byttes

- Intercooler må monteres, hvis du går for front montert er det ikke noe problem. Hvis du skal ha den på orginal-plass er det vist moe annet som står i veien. (utifra det jeg vet og har lest om 1.8L)

- Prosjektet er så dyrt at det koster mer enn det smaker ( tror jeg personlig på!)

Håper det hjalp noe. men jeg legger ikke sjul på at det er folk her med myyyyyyyye mer erfaring og skills.

Anyways, lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru erfaring vil han nok i bøtter og spann:D I allefall hvis den må overhales også:D

Lykke til:D:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier bare det jeg har lest videre:

- Motoren passer fysisk i bilen

- Ledningsnett, bremser, eksos må byttes

- Intercooler må monteres, hvis du går for front montert er det ikke noe problem. Hvis du skal ha den på orginal-plass er det vist moe annet som står i veien. (utifra det jeg vet og har lest om 1.8L)

- Prosjektet er så dyrt at det koster mer enn det smaker ( tror jeg personlig på!)

Håper det hjalp noe. men jeg legger ikke sjul på at det er folk her med myyyyyyyye mer erfaring og skills.

Anyways, lykke til.

Takker! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru erfaring vil han nok i bøtter og spann:D I allefall hvis den må overhales også:D

Lykke til:D:D

Stemmer bra det! hehe.. Han har allerede begynnt å plukke motoren fra hverandre, står ikke på vilje iallefall!: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.