Anbefalte innlegg

Hva er riktig dekktrykk på en A4 sedan med quattro og 235-45-17" Sommerdekk?

Har prøvd å søke, men funka ikke:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg var hos min lokale dekkforhandler her fikk jeg beskjed om at jeg skulle fylle det som sto på dekket at var max psi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaha, får vel prøve det da... men er ikke det indeksen på hva dekket tåler da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ligget på mellom 3,5 og 4 bar på de dekka jeg hadde i denne dimensjonen, Continental. De var brukt et par sesonger når jeg kjøpte de, og var slitt litt mer på skuldrene enn på midten pga lavt trykk. Har hele tiden fulgt med dekktrykket, slik at slitasjen har jevnet seg ut, og de rullet sine siste km nå for et par uker siden, altså holdt de 4 sesonger totalt. Jeg kjører normalt 25.000km per år, så de har holdt lengre enn jeg på forhånd hadde trodd. Fattern kjørte bare 2 sesonger på sine 225/45-17 Continental av samme modell, vi kjører omtrent like langt, og jeg mistenker at han var "litt" sløvere enn meg med å følge med på dekktrykket :)

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takker for svarene, skal fyllei litt mer nå tenker jeg.:) Det er Toyo dekk på nå, (kjøtpe de nettop, brukt med felger) de er ikke slitt noe spes sted, men mer som dine. Så lufttrykket har vært rikig på de antar jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med 3bar på 235/35/19.

Hadde 2.7 på 225/40/18. Det ble ikke for lite det heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.