garanti på optima batteri??

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor lang garanti det er på optima batterier?

Har et red top optima som har konket etter under ett år. Satte det i nå i vinter, og det er allerede blitt dårlig.

Har hørt en plass at det skal være 3 års garanti på dem.. noen som vet om dette stemmer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte ganske nettopp, å mener det står 24mnd. på selve batteriet. Så er nok innenfor garanti da ja:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo bare å prøve, uansett er de flinke til å fiffe opp batteri igjen. jeg hadde et batteri som var rundt 1 1/2 gamnelt det ville de ikke bytte på garanti, men fikk hyggelig pris på et nytt. god service men hade trodd det skulle holdt litt lenger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel ikke bare bare å "fiffe opp" et gelbatteri da..

Uansett så skal det jo vare noen år, og ihvertfall mer enn 1/2 år.

Får ta meg en tur innom verkstedet der jeg kjøpte det og høre med dem hva de sier

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

optima rød er en kjennsgjerning at koker...prøv å få en god pris på et nytt, annet batteri! maxxima blue top er mitt tips..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt Optima Red Top har begynnt å få dårlig kapasitet nå. men det er først etter, hmm, 8 år? Står ihvertfal 1999 på batteriet. :o Og det begynnte å bli dårlig først etter at jeg dyttet inn 2 store forsterkere i bilen, og 2 kraftige 12" bass elementer, og et frontsett. Funka gull, og var masse strøm før. (JL 10w7 med JL 500/1 forsterker kunne spille LENGE med HØY lyd før)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel kanskje trekke den slutningen at det ikke er bra til stereobygg da kanskje.. har selv 11" focal på 600W monoblokk, og 6,5" focal frontsett på 2*200W forsterker...

Det gamle batteriet mitt funket som gull lenge, men byttet det ut med optima red for å få bort blinkinga i lysene.. dette er andre batteriet mitt på 2 år.. kan bli dyrt etterhvert hvis det skal fortsette på dette viset..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men byttet det ut med optima red for å få bort blinkinga i lysene.. dette er andre batteriet mitt på 2 år.. kan bli dyrt etterhvert hvis det skal fortsette på dette viset..

Er bedre å kjøpe seg kondensator da:)

Hvor kjøpte du Optima`en forresten, Dekkmann?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel noe som heter at disse batteriene aldri må gå helt tomme, har ditt gått helt tomt for strøm under bruk? eller blitt tappet pg.a dårlig kobling etc.? Da kan det være grunnen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bedre å kjøpe seg kondensator da:)

Hvor kjøpte du Optima`en forresten, Dekkmann?:)

hadde kondis, men ville teste ut et tips fra en kar her på forumet om å heller bruke skikkelig batteri, og det funket som bare det :)

Det første batteriet kjøpte jeg på autoparts, og det andre av kjøretøyspesialisten..

Det første jeg hadde var med 4 poler, og det nye med 2..

Er vel noe som heter at disse batteriene aldri må gå helt tomme, har ditt gått helt tomt for strøm under bruk? eller blitt tappet pg.a dårlig kobling etc.? Da kan det være grunnen..

Det har gått tom mens jeg kjørte. Har sjekket alle koblingene, og de sitter som de skal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel kanskje trekke den slutningen at det ikke er bra til stereobygg da kanskje.. har selv 11" focal på 600W monoblokk, og 6,5" focal frontsett på 2*200W forsterker...

Det gamle batteriet mitt funket som gull lenge, men byttet det ut med optima red for å få bort blinkinga i lysene.. dette er andre batteriet mitt på 2 år.. kan bli dyrt etterhvert hvis det skal fortsette på dette viset..

Tror Optima Yellow top egner seg bedre for bilstereobygge osv. Iallefall i flg. Optima selv: Om ditt fordon har mycket extra förbrukare som t.ex. extraljus, kraftiga stereo-/AV-paket, vinschar eller hydraulik så kräver det mer av batteriet. OPTIMA:s YellowTOP-batterier ger dig den där djupurladdningskapaciteten och extra kicken som ditt fordon behöver......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner til flere tilfeller hvor redtop-batterier har tatt kvelden. Har dog ingenting negativt å si om Yellowtop. Som nevt tidligere egner dette seg bedre til bilstereobruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt Redtop skal jeg innrømme at har gått tom for strøm ihvertfal 1 gang tidligere :o Tappet helt ut. (bilen stod over lenger tid(flere uker), med telefonlader koblet til sigarett tenner...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I manualen til mitt Stinger-batteri står det at det skal tåle noe over 300 utladinger før det skal begynne å miste kapasitet. Stinger/Oddysey er hvertfall noe jeg og flere jeg kjenner har hatt god erfaring med. Stinger SPV44 (som jeg har) skal være nogenlunde tilsvarende Yellowtop og kostet omtrent det samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.