Audi 100/200 Vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Hei bilen vil ikke starte. Det er en 87 modell Audi 100 som har fått bygd inn en 86 mod 200 motor med det gamle sprutet.

 

Jeg har skjekket følgende ting:

 

-Det er gnist på pluggen. (nye plugger)

-Pluggene er tørre etter startforsøk.

-Bensinpumpa går.

-Bilen starter med startgass og går bra når den første er startet.

 

Så jeg regner med at det er mangel på bensin som er problemet.

 

Jeg lurer meg litt på om det kan være den ekstra innsprøyninga i toppen som ikke åpner...

Vet noen hva den skal ha, og når den skal ha det? det ligger tre ledninger fram, men det er bare to ledninger inn på kontakten. en til jord og en jeg ikke vet hvor går.

 

Er det noen andre ting som kan ha innvirkning på om bensinen kommer fram til sylindrene? noen ventiler etc.?

 

Vel dette var mye rot, men jeg håper dere skjønner noe av det...

 

Mvh Kjell

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første du bør finne ut er hvor bensina stopper når bilen ikke går. Ta av slangen inn på bensinfilteret og sett på tenninga et øyeblikk, spruter det bensin da pumpa starter går du videre etter filteret. Har du sjekket at pumpa ikke stopper når du drar på starteren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet at pumpa går når starteren går, men jeg skal se hvor det stopper i dag...

 

Snakket med en i går som bablet noe om vastegaten? kan den ha noe med det og gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forsket mere, og det kommer bensin fram til bensinfordeleren, og fram til den ekstra dysa i innsuget...

 

Jeg tror det kan være styringa til den dysa i innsuget.

Vet noen hva som gir signaler til den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.