Vanntemp og bensinmåler flipper helt (video)

Anbefalte innlegg

Hei

Har et litt delikat problem med bensin og vanntemperatur målerne i en 2000 mod A4 avant. Legger ved en video her så dere får se selv..

Dette skjer umiddelbart etter at jeg har skrudd på tenninga, når motoren er varm normaliserer det seg.

Noen som har peiling på hva dette kan skyldes, om det er selve instrumentet som har klikket, eller om det er en eller annen sensor kanskje?

Tips mottas med stor takk

http://s231.photobucket.com/albums/ee162/ole_tigeren/?action=view&current=UTF-8BVmlkZW8wMDAuM2dw.flv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk lyst å spille flipperspill etter denne vidoen.. Sry off-topic

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde min tempmåler var ille, men det er jo ingenting mot dette. Dessverre ingen gode råd fra denne kanten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der så jo nesten ut som en sær parringsdans i david attenburough's filmer. :P

Jeg har bare vært ute for at bensinmåleren min går til 0 når den går forbi 50% merket, men det har jo en enkel forklaring, dvs at måleren er ødelagt. Det som du har her rimer jo ikke med den typen feil...

Hva er det egentlig som kontrollerer de to gaugene? Noe som er i nærheten av motoren, sånn at når den er kald, så er det dårlig kontakt, og når motoren er varm så har metallet utvidet seg nok?

Dette ble tatt med motoren av, men tenninga på? hadde det vært med motoren i gang, kunne det jo ha vært at motoren ristet ting sånn at det var veldig periodemessig i kontakt med hverandre.

Sikkert helt på vidda, men bedre enn ingenting håper jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gode kommentarer gutter, lol!!!

det skjer umiddelbart etter at tenninga er skrudd på.. er ikke noe som kommer og går , det skjer hver gang så lenge motoren er kald. Er usikker på hva som kontollerer gaugene, men skulle jo tro at bensinnåla ble styrt fra tanken da, mens vanntempen får signal fra motorrommet.. men ting er vel ikke så logisk for alle og enhver på dagens biler som de en gang var.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror nok at hvis du finner ut av hva det er som er fellesnevneren mellom de to målerne, dvs hvor de får hidden fra, så har du problemet der. Litt skeptisk til at bensintankmåleren og vanntempmåleren skal ha samme feil når de vel er på motsatte ender av bilen.

Tipper det er ett eller annet i motorrommet som enten har akkurat ikke nok kontakt når det er kaldt, men nok kontakt når det er varmt. Eller kan vel ikke tenkes at det er noe som slår tilbake via jordinga? (egentlig helt elendig på elektronikk, som er litt ironisk siden fattern er godkjent elektriker :P)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.