Anbefalte innlegg

Jeg har altid tidligere vasket med Blå supervask, men leste at den var alt for sterk mot lakk og voks.

 

Så på Audien siden den var ny har jeg kun brukt Meguiars Gold et eller annet.

Det jeg ikke liker er at jeg føler ikke den legger igjen nokk fett/ voks i lakken ved vask.

 

Med Supervask så prellet vannet rett av.

 

Med Meguiars så "flaker" det seg og forsvinner da også - men på en helt annen måte.

 

I tillegg så føler jeg at den sliter alt for mye på poleringen ??

Jeg har nå lagt på Meguiars gold polering steg 3 - 2 ganger etter at bilen var ny ( er 5 mnd ca nå ) og det har da vert EKSTREM forskjeld før og etter. Virket som om det meste av voksen var borte.

 

 

Noen som har andre bra såper/ shampoer til å vaske med ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gold wash er en av de mildeste såpene du finner, så rart at du mister voks av den. Da er det heller voksen som er dårlig, send meg en pm, har en fin voks til deg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gold Class skal være en rimelig mild såpe det, men det er en ren såpe, og inneholder ikkenoe voks.

Voks holder ikke for evig, og trenger en liten "fylling". Sprayvoks etter vask "fyller på" vokslaget.

 

5mnd høres ut som en grei varighet for voksen din. Ville vokset den igjen jeg. Eventuelt kan du bruke Meguiar's Soft Wash Gel. Denne skal være enda mildere.

 

Nå er jeg ikke helt sikker på om jeg svarte på det du lurte på men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken "spray voks" er best da ?

 

Prøvde Autoglym sin å må si meg mektig imponert.

( brukte den på firmabilen til en kammerat - ikke vasket på 2 år å så ny ut etterpå- og gjør det fortsatt 2 mnd etterpå )

Men har ikke prøvd dette på Audi en.

 

Syntes kanskje det begynner å blir voldlig mye arbeid å vaske bilen om den skal poleres hver gang ?

( vasker 2 biler opp mot 2 ganger i uken - 2-3 timer hver gang.. )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt vanlig NXT, og har ingen problemer mot at vokslaget tærer bort.

Og jeg vasker OFTE, litt for ofte!! Bruker MG 20 Sealent som voksforsegling da :P

(kanskje den er noe av det bedre)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt både gold class, soft wash og nxt fra meguiars. -Da oppå forskjellige vokser fra Meguiar´s.

Aldri hatt det problemet du beskriver.

Gold Class er min favoritt til dagligdags bruk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har oså brukt alle disse såpene gold class, soft wash og nxt fra meguiars uten noe problem..Vasker 1-3ganger i uka..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mulig bare jeg som tuller fulstendig.. Men var vant med at bilen preller skikkelig. Og det gjør ikke det av meguiars.

 

Men kjente på bilen når den var blitt tørr - og den er så absolutt full av voks. Helst mye tror jeg , hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.