Audi 3b motor som ikke starter

Anbefalte innlegg

Hei!

Kan noen fortelle meg hvorfor en audi 3b motor med autronic sm4 som har gnist og bensin ikke starter og går?

Bilen stoppet rett etter et hardt gasspådrag. døde ut akkurat som det var bensinmangel. stoppet og gikk til det var helt dødt. har ikke startet siden.

bensinpumper går.. det er bensintrykk i fuelrailen når pumpene går... måler + på dysene og de åpner tydligvis..

dårlig bensin? (tror ikke jeg har fylt på diesel!):) ikke god nok gnist? : bh :

Sleng ut tips og triks

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare vill gjetting.... men har du sjekka reg raima... reimhjulet på veiva er et svakt punkt... min 2,3 hadde samme symptomene... stoppa helt plutselig, fikk bensin, gnist, kinna litt raskt da. Da hadde kila på hjulet(eller utsparring) tatt kvelden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt er ok med hiddenspruten? Ingen sikringer eller lignende som har gått? brente kretsbaner? virker som det er tenninga det er noe problem med. Vet ikke hva som blir brukt på 3b motor med sm4, men tenningsmodul hvis du har det?

Som sagt, ingen erfaringer eller noe lignende siden du har 3b og sm4.. Kanskje jeg beveger meg på tynn is! hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for tips!

Har ikke sjekket reg reima noe nøye. Har vært inne på tanken om at den kanskje har hoppet et par hakk, men den skulle vel startet for det? hadde jo gått litt ruskete men... Skal sjekke videre!

Har koplet sprutet til pc uten noen feilmeldinger.

Får sjekke ting som dere kom med her!

Er det flere som har en ide, så for all del, kom med det!

Har blitt fortalt en gang at det ikke finnes dumme spørsmål..... Det finnes ingen dumme forslag heller!: rock :

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare vill gjetting.... men har du sjekka reg raima... reimhjulet på veiva er et svakt punkt... min 2,3 hadde samme symptomene... stoppa helt plutselig, fikk bensin, gnist, kinna litt raskt da. Da hadde kila på hjulet(eller utsparring) tatt kvelden...

...og jeg har hatt flaks?

Startet med at det ble tatt en komp test. Målte rundt 5 bar. Fant ut at veiv og kammer ikke var synkronisert. Det viste seg at kile på reimhjul var borte. Fikk satt det sammen igjen og tok ny komp test. Da målte jeg rundt 11 bar. :)

Etter dette har det vært tut og kjør!

Takk til Helge Gjerseth for lån av garasje og råd på vegen!:klapp:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startet med at det ble tatt en komp test. Målte rundt 5 bar. Fant ut at veiv og kammer ikke var synkronisert. Det viste seg at kile på reimhjul var borte. Fikk satt det sammen igjen og tok ny komp test. Da målte jeg rundt 11 bar. :)

hehe, godt det gikk bra da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare en ære å ha et slikt smykke av en bil i garasjen: smil :

Gøy det ordna seg! og at det ikke var mer skader av dette!!

med den flaksen der er du dum om du ikke leverer inn en lotto lapp:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til info så er jo både 6A tenningsforsterkeren og SM4\en såvidt ett år, så de skal holde ut en stund til...

Men flaks kan vi vel si at du har hatt ja!

Hvordan går det ellers med bilen ? Savner litt godlyden av denne i nærheten....: gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.