Anbefalte innlegg

Det ser ut til at jeg trenger en turbo til min 2000 Passat PD. GIK-turbo på Kongsberg skal ha 8000,- + mva. det er kanskje ikke så avskrekkende, men jeg leter etter alternativer. Er det noen som vet hvor det kan lønne seg å lete?

 

Jeg fant denne ved en enkel googling, men har ikke handlet på ebay før, og at det er på nederlandsk er jo en liten hindring

 

Noen tips?

 

http://cgi.ebay.nl/Turbolader-Audi-A4-A6-VW-Passat-1-9TDI-028145702R-H_W0QQcmdZViewItemQQitemZ320156775096

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kermatdi.com selger vnt-15 turbo for $899.

med den fine dollarkursen vi har nå så blir det billig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

turbopower har for ca 9000ink moms

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare lurer jeg men, hvor langt har passaten din gått?

hva har skjedd med turboen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skifta akkurat turbo på min 2000.mod Passat 1.9 tdi PD. Kjøpte turbo hos Tore Østhus på AUTOTRIM i Trondheim. Ring 73506506 for en hyggelig prat.

Betalte 6500kr. inkl mva for en fabrikksoverhalt turbo. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passaten har gått 427 000km, så det er ingen overrakselse eller skandale for meg at jeg må bytte turbo.

 

Jeg fant ut det med turboen da kona lånte bilen på jobben (Hennes er satt bort bl.a. for bytte av turbo(!)) Hun ringte etter en stund og sa at oljelampa lyste. Jeg syntes det var rart, da den ikke bruker mye olje, og det er ikke langt mellom hver gang jeg sjekker. Jeg la meg under bilen for å se etter en ev. oljelekkasje. Jeg fant ikke noe fra motoren, med det dryppet olje i skjøten mellom slange og intercooler. Jeg har lært at den sannsynligvis mister olje gjennom turboen og at det ikke er noe sunnhetstegn. med den kjørelengden og oljelekkasje regner jeg den som ferdig.

 

Jeg er usikker på motorens tilstand forøvrig. Ikke det at jeg har noen indikasjoner på at den er slitt, snarere tvert i mot. Den bruker ikke olje å snakke om, bruker lite drivstoff, og trekker godt på lavt turtall. Den er ikke spesielt turtallsvillig, men det kan vel tilskrives slitt turbo.

 

Jeg takker for tipset om turbopower og kerma. kerma har ingen original etter hva jeg kan se, men en oppgradert til 950$. Den skal ha 18% mer "compressor flow". Det er selvfølgelig veldig fristende, men jeg er usikker på hvor mye mer "juling" jeg skal gi den motoren som har gått så langt.

 

På den annen side; hvis jeg skulle være så uheldig at jeg kjører noe i stykker, så har jeg jo en flott turbo som fortjener en ny motor.

 

jeg er ikke sikker. Innspill?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det med att den drar kun fra bunn er pga programmet disse motorene har fått, før jeg chippet min dro den bare frem til ca 3.500 rpm, nå drar den fint til 4500-5000 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.