ABY kutter på høyt turtal

Anbefalte innlegg

Når jeg gir full gass å kommer opp i ca 5000rpm så kutter den momentant til jeg sliper gassen.

En jeg kjenner sa han hadde noe lignene med sin S2, å han mente på at de var mapsensoren. Kan de stemme?

Noen som er erfarne på dette problemet??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har peiling??

Var bare så kjipt da jeg skulle kjøre fra kompisen min (Volvo 740Turbo) her i går men så bare hakket den:o hehe

De var ikke so populært!:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du overskrider MAP sensorens grense på 1.5 bar overtrykk. Hadde det samme på min men da var det chippen som gav for mye trykk. Mener å ha lest endel om dette på http://www.sjmautotechnik.com/ men husker ikke symptomene nå.

Johan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

map sensoren fungerer bra om man overskrider 1.5bar, så sant man har en chip som er beregnet for å gi mer enn 1.5bar, og ikke skrur opp trykket uten at resten henger med...

Begynner den å lugge skikkelig ved 5k rpm? Og hver gang?

-Går an å plukke av dekselet over coilene og sjekke om det er fukt oppi der, evt plugghetter som er skadet, eller ledningene som går inn til dekselet, kan være overslag og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

map sensoren fungerer bra om man overskrider 1.5bar, så sant man har en chip som er beregnet for å gi mer enn 1.5bar, og ikke skrur opp trykket uten at resten henger med...

Begynner den å lugge skikkelig ved 5k rpm? Og hver gang?

-Går an å plukke av dekselet over coilene og sjekke om det er fukt oppi der, evt plugghetter som er skadet, eller ledningene som går inn til dekselet, kan være overslag og.

Nå vet ikke jeg om hans motor er original men ABY motoren har en 250 kpa MAP sensor originalt som vil kutte på 1.5 bars "overtrykk" altså 2.5 bar absolutt. Hvis chippen gir mer en 1.5 bar overtrykk med original MAP så kutter den bensin eller tenning.Husker ikke hvilken av dei to det var og da føles det som man henger i selene når det skjer.Kutter tvert ja, men reagerer litt på at det skjer helt oppe ved 5000 rpm...hmm....da er jo vanligvis trykket på vei nedover igjen.

Johan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg om hans motor er original men ABY motoren har en 250 kpa MAP sensor originalt som vil kutte på 1.5 bars "overtrykk" altså 2.5 bar absolutt. Hvis chippen gir mer en 1.5 bar overtrykk med original MAP så kutter den bensin eller tenning.Husker ikke hvilken av dei to det var og da føles det som man henger i selene når det skjer.Kutter tvert ja, men reagerer litt på at det skjer helt oppe ved 5000 rpm...hmm....da er jo vanligvis trykket på vei nedover igjen.

Johan

Kommer an på chip og resten av oppsett det vel? Eg har 3B som eg lader 1.72bar på 2.5bar mapsensor med stor suksess, så er ikke gitt at det er denne... Men kan jo være forskjeller i styreenheten 3b/aby som gjør at det tøyser seg på denne bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chipen har vert montert på bilen i over et år. først nå for noen uker siden var det problemet dukket opp. har ikke hatt noe problemer før de. Jeg lader med bare 1.3 så d skulle jo heller ikke være noe problem.

Jeg får ha meg av sted til det lokale bilvekstedet å få meg noen feilkoder. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns det høres ut som TPS jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg gir full gass å kommer opp i ca 5000rpm så kutter den momentant til jeg sliper gassen.

En jeg kjenner sa han hadde noe lignene med sin S2, å han mente på at de var mapsensoren. Kan de stemme?

Noen som er erfarne på dette problemet??

Fant du ut av dette eller? Jeg har fått samme problemet med at bilen ikke vil gå over 5000+-.

Dette skjer uansett hvilket ladetrykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns det høres ut som TPS jeg..

TPS? hva er det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.