#1 Skrevet Oktober 26, 2007 Fant meg noen billige 19" BBS felger her med ET50, felgen skal jeg ha på en Audi A4 1999 modell, går det?? passer de på bilen eller hva?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 26, 2007 Fant meg noen billige 19" BBS felger her med ET50, felgen skal jeg ha på en Audi A4 1999 modell, går det?? passer de på bilen eller hva?? Blir stående langt inn, men du har innpresset på "riktig" side så du kan bruke spacere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 26, 2007 Blir stående langt inn, men du har innpresset på "riktig" side så du kan bruke spacere.. så visst jeg har på spacere så kommer felgen på den rette plassen?? hvor stor må de spacerne være da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 26, 2007 så visst jeg har på spacere så kommer felgen på den rette plassen??hvor stor må de spacerne være da?? Hvor breie er felgene da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 26, 2007 du skal vel ha 45 og har 50 dvs med enkel matematikk 5mm spacere, men jeg anbefaler ikke universale, kjøp noe 10mm du så ser det litt bedre ut samt er lovlig og endre sporvidde 15mm og du endrer bare 10mm totalt med 2 stk 10mm spacere. Edit: er 35 så da kjøper du skrudde 20mm spacere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 26, 2007 Hvor breie er felgene da? er ikke helt sikker men tror de er 8,5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 26, 2007 du skal vel ha 45 og har 50 dvs med enkel matematikk 5mm spacere, men jeg anbefaler ikke universale, kjøp noe 10mm du så ser det litt bedre ut samt er lovlig og endre sporvidde 15mm og du endrer bare 10mm totalt med 2 stk 10mm spacere. er ikke inpresset 35 på en A4 da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 26, 2007 A4 har vel et 35 og S4 har et 45... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 26, 2007 A4 har vel et 35 og S4 har et 45... Flott, da var jeg 10mm på vei til bærturen:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 26, 2007 min a4 har hvertfall ET45... bare og se i vognkortet ditt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 26, 2007 er ikke helt sikker men tror de er 8,5 Ok.. Da ville jeg vel valgt spacere på rundt 20 men da blir nok felgkanten stående ganske jevnt med skjermen så da må du kjøpe dekk som ikke er superstore.. De fleste felgpakker ligger rundt ET35 og ser helt greit.. For å få 35 må du ha 15mm spacere og er en stor fordel med spacere som har sentreringsring på.. Men hva slags felger er egentlig dette? 5x112 og ET 50?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 26, 2007 Flott, da var jeg 10mm på vei til bærturen:P ja det var det jeg trodde jeg oxo:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 26, 2007 Ok.. Da ville jeg vel valgt spacere på rundt 20 men da blir nok felgkanten stående ganske jevnt med skjermen så da må du kjøpe dekk som ikke er superstore.. De fleste felgpakker ligger rundt ET35 og ser helt greit.. For å få 35 må du ha 15mm spacere og er en stor fordel med spacere som har sentreringsring på.. Men hva slags felger er egentlig dette? 5x112 og ET 50?? skjønner...ja får se om jeg slår til på disse... det er BBS CH 235/35-19 har samme felgene på bilen min nå men i 18", men synst de blir litt for små igrunn... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 26, 2007 Er det noen problem med å få det godkjent?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 26, 2007 kjøp noe 10mm du så ser det litt bedre ut samt er lovlig og endre sporvidde 15mm og du endrer bare 10mm totalt med 2 stk 10mm spacere.Sporvidden kan endres 15mm ja, men jeg regner med at han skal space på begge sider, så da blir sporvidden med 10mm spacer per hjul økt med 20mm per aksel (2x10mm). Er det noen problem med å få det godkjent??Endres sporvidden mer enn 15mm (7,5mm per hjul) kreves det ny godkjenning med dokumentasjon fra fabrikkant/TUV/lignende.I ditt tilfelle, hvor du bruker spacere i tillegg, må du ha dokumentasjon på disse også for å få disse godkjent. Mener forøvrig at ET på A4 B5 er 45, slik noen her nevner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 26, 2007 Sporvidden kan endres 15mm ja, men jeg regner med at han skal space på begge sider, så da blir sporvidden med 10mm spacer per hjul økt med 20mm per aksel (2x10mm). Endres sporvidden mer enn 15mm (7,5mm per hjul) kreves det ny godkjenning med dokumentasjon fra fabrikkant/TUV/lignende. I ditt tilfelle, hvor du bruker spacere i tillegg, må du ha dokumentasjon på disse også for å få disse godkjent. Mener forøvrig at ET på A4 B5 er 45, slik noen her nevner. Men regne stykker var ment som 2x10mm spacere = 20 mm - 2x5 mm pga impress på felger, men nå er kanskje bilen hans 35, dvs 15mm for langt inn pr side = 30mm og 2x20mm spacere = 40 som da blir helt lovlig... så montert stikker de bare ut 5mm pr side:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 26, 2007 Beklager, leste litt feil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 27, 2007 Fant meg noen billige 19" BBS felger her med ET50, felgen skal jeg ha på en Audi A4 1999 modell, går det?? passer de på bilen eller hva?? De passer og du kan få det godkjent fordi ET ikke endres mer enn 7,5mm per side, dvs hvis bilen din er oppgitt med ET over 42,5 i vognkortet. Når det er sagt, vil vil 8,5 med ET50 se rart ut på bilen din fordi det stikker for langt innunder bilen. At orig.offset er 45 på S4 sier egentlig ingenting fordi felgene fra fabrikk stikker langt under bilen og det ser ok ut med 7x16 eller 7,5x17 med ballongdekk men ikke med 19 tom. 10-15mm spacer er nok å foretrekke og det er forsåvidt greit men er litt ekstra jobb å montere ved hvert hjulskift samt at det kan/vil gi risting i rattet. Spacere med sentrering er et must over 5mm (er min erfaring) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 28, 2007 hm...nei får heller tenke på noen nye da med rett innpress... visst det blir seendes så rart ut blir d jo ikke noe fint... fikk forresten vite at felga var 8" brei.. 19x8" 235/35-19 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 28, 2007 BBS CH 8,5x19" med ET35 er iallefall perfekt på min S4, trodde A4 var likt? Så kjøp de og spander på noen spacere så har du fete felger på bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 28, 2007 BBS CH 8,5x19" med ET35 er iallefall perfekt på min S4, trodde A4 var likt?Så kjøp de og spander på noen spacere så har du fete felger på bilen ET på de felga jeg har funnet er 50 og visst det blir sånn at de blirstående "langt innom skjermen" vil det jo se rart ut...eller?? vet at de felga er rå men vil at det skal være perfekt oxo:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 28, 2007 A4 b5 har ET 45... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 28, 2007 45 er vanlig innpress på A4, men en 8" felg og ET50 ser rart ut etter min mening.. Løsningen din er spacer og da blir det bra... Om du setter felgene på bilen så måler du hvor mye plass du har råd til utover, kjøper spacere og kjører på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 28, 2007 Hvis felgene er veldig billige og det er et45 på bilen tror jeg at jeg ville ha kjøpt dem og satt på 15/20mm spacere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 28, 2007 Hvis felgene er veldig billige og det er et45 på bilen tror jeg at jeg ville ha kjøpt dem og satt på 15/20mm spacere... ja får se hva det blir til nå, fant noen andre så venter på litt info og pris for de oxo:) blir de for dyr så blir det de med ET50 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...