#1 Skrevet Oktober 26, 2007 Klarer ikke å holde på turbotrykket, er oppe i 1,4 - 1,5 ved ca 3500 til 4000 rpm, så detter det til 1.1.. Har prøvd å stramme den orginale fjæra max, ble kun tideligere ladetrykk, men holder fortsatt ikke på trykket. skal jeg da ha strammere fjær, eller er det en lekkasje et sted ?? steg 2 tenningschip av ES, men turbo XS trykkventil. N75 kun koblet til det elektriske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 26, 2007 Jeg vil tro det er for "liten" turbo i forhold til effekt når du kommer så høyt i turtall, dvs turboen klarer ikke levere så mye luft på f.eks 5000 rpm at den greier og holde 1.5bar. En annen ting er at på 5000 rpm så bruker motoren vanvittig mye luft som gjør at motstanden i systemet ditt blir sinnsykt mye høyere, som igjen gjør at du får trykk forskjeller. Dette kan du jo teste med og måle trykket rett etter turbo, er det 1.5 der er det pga dårlig flow. Men det kan self være mange andre ting, nå veit ikke jeg noe om hvordan du har bygd opp bilen din, men er jaffal noen teoretiske muligheter:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 27, 2007 Motor er helt orginal, kun byttet topppakning til stål. Det er orginal turbo som sitter i bilen, synes dette er merkelig, mener at disse skal holde 1.4 helt ut... Chippen er fra ES og er beregnet på orginalturbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 27, 2007 original k24 klarer ikke holde 1.4 helt ut...1.1 er mer enn nok. Stakkars turbon din..den skal hyle godt når du drar på. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...