Webasto Hot Shot, noen som har prøvd?

Hva tror du om Webasto Hot Shot  

9 stemmer

1. 1. Hva tror du om Webasto Hot Shot

• Fullstendig overbevist, dette skal jeg ha!
      1
    • Tja, tøft? kanskje...
      5
    • Absolutt ikke, dette er det dummeste jeg har sett. Ser ikke poenget
      2
    • Har absolutt ingen formening
      1

Anbefalte innlegg

noen som har prøvd dette?

klikk meg

Ser jo ikke helt kjempedumt ut, hvis det fungerer... :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor ? Skjønner påenget når det er så kaldt at spylervesken fryser .. men ikke ellers.

Greit nok at varmt vann løser opp dritt lettere en kaldt - men tror ikke helt på at du får den virkningen når det er snakk om en liten skvett spylerveske, som blir kald før den treffer ruta alikevell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

poenget er vel for det meste å spyle frontruten som er belagt med is? hvis spylervesken er 70grader så vil det vel bli hakket enklere å få isen av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper ikke den blir 70 grader. For da tror jeg det blir ny frontrute.

Tåler ikke tempratur forskjellene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tippe spylervesken holder langt fra 70 grader når den treffer ruten - får et enormt varmetap fra dysen og til ruten...

( husker jeg så på tv2 nyheten at de kastet opp kokende vand fra en panne i luften og den ble til snø før den traff bakken- ok det var jævlig kaldt da men det viser litt hvor mye kuldetap det er i vann som flyr igjenom luften )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke det langt pokkerivold oppi norge da Geir? Var vel snakk om 30 minus grader eller slik ute da, også kastet de kokende vann opp i lufta eller slik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, kulderekord i kautokeino eller karasjåk. ca minus 52 grader.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gamle trikset med å surre spylevæskeslangen noen runder rundt en kjølevannslange gjør jo at væsken renser bedre enn kaldt vann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt det i min allroad i snart 3 år, satt i selv.

Veldig kjekk å ha både sommer og vinter.

Om sommeren, så er ruta enkelte ganger ganske bedriten av insekter, og da fyrer jeg opp hotshot'en, og etter 3-4 omganger så er ruta betydelig renere enn om kald spylevæske hadde blitt brukt. Men det nytter ikke bare med rent vann, må ha skikkelig spylevæske. Den går i ca 10 sekunder i hver omgang.

Om vinteren tar den isen/rimet, om ikke webasto'en (bilen har det og) har fjernet dette. Veldig kult med rykende og dampende spylevæske!!

Har aldri hørt om noen som har hatt problem med at ruta har sprukket.

Men, den suuuuger strøm og masse spylevæske, så etter 3-4 omganger pleier jeg å stoppe den. Den går vanligvis 8 ganger automatisk.

Jeg savner et strøm-uttak på den som jeg kunne kjørt inn på bilens orginale vindusvæskespylerpumpemotor (oj det ble langt), da ville det blitt litt mere trøkk i spylinga, og også inn på vinduspussermotoren, så jeg må hjelpe til på vanlig vis med ratthendelen enkelte ganger. Men siden jeg har montert inn regnsensor, så starter også vinduspusserne som regel av seg selv.

Det største problemet i min bil var å finne en passende plass, men med en heimesnekra brakett gikk det greit. Dessuten ville jeg ha en mest mulig skjult plassert bryter på dashbordet.

Kostet meg 200 Euro fra Tyskland for 3 år siden. Koster sikkert det dobbelte her på bjerget!

Finner norsk info bl.a. her http://jarlsberg-travbane.no/hotshot%20folder/hotshot/index_dk.html

CIMG0668 (Large) (Medium).JPG

CIMG0672 (Large) (Medium).JPG

CIMG0671 (Large) (Medium).JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt det i min allroad i snart 3 år, satt i selv.

Veldig kjekk å ha både sommer og vinter.

Om sommeren, så er ruta enkelte ganger ganske bedriten av insekter, og da fyrer jeg opp hotshot'en, og etter 3-4 omganger så er ruta betydelig renere enn om kald spylevæske hadde blitt brukt. Men det nytter ikke bare med rent vann, må ha skikkelig spylevæske. Den går i ca 10 sekunder i hver omgang.

Om vinteren tar den isen/rimet, om ikke webasto'en (bilen har det og) har fjernet dette. Veldig kult med rykende og dampende spylevæske!!

Har aldri hørt om noen som har hatt problem med at ruta har sprukket.

Men, den suuuuger strøm og masse spylevæske, så etter 3-4 omganger pleier jeg å stoppe den. Den går vanligvis 8 ganger automatisk.

Jeg savner et strøm-uttak på den som jeg kunne kjørt inn på bilens orginale vindusvæskespylerpumpemotor (oj det ble langt), da ville det blitt litt mere trøkk i spylinga, og også inn på vinduspussermotoren, så jeg må hjelpe til på vanlig vis med ratthendelen enkelte ganger. Men siden jeg har montert inn regnsensor, så starter også vinduspusserne som regel av seg selv.

Det største problemet i min bil var å finne en passende plass, men med en heimesnekra brakett gikk det greit. Dessuten ville jeg ha en mest mulig skjult plassert bryter på dashbordet.

Kostet meg 200 Euro fra Tyskland for 3 år siden. Koster sikkert det dobbelte her på bjerget!

Finner norsk info bl.a. her http://jarlsberg-travbane.no/hotshot%20folder/hotshot/index_dk.html

takker, det var noe sånn jeg tenkte det var....

fikk en i posten fra USA, kom på 400,- kr inkl frakt... :)

nesten så jeg gleder meg til å montere den og se om det funker! : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men siden jeg har montert inn regnsensor, så starter også vinduspusserne som regel av seg selv.

på en 4b?

er det Hella sin? Det finnes vel ikke regnsensor til Allroad / A6 4B?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ga du 400 NOK ny for den inkl frakt, var jo det rått billig.

WAECO Magic Clear Regensensor MC-100-S Wischersteuerung

Regnsensor er ikke orginal, finnes ikke på 4b nei, se her: http://cgi.ebay.de/WAECO-Magic-Clear-Regensensor-MC-100-S-Wischersteuerung_W0QQitemZ330180553765QQihZ014QQcategoryZ61949QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Koster 130 Euro.

Grei å sette i den. Savner å kunne justere litte grann på følsomheten, men ellers betydelig bedre enn intervall.

mc-100-s.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var vel under 400 også tror jeg, 59 dollar. : rock :

fikk den nå i uka, var helt splitter ny ja. var tatt opp av esken, men ikke montert noengang.

jeg har kjøpt meg en Hella raintronic, litt spent på den.

fikk den i dag, her er auksjonen:

ebay auksjon

denne kom vel på nesten 500 med frakt... : haha :

fikk den i dag, syns selve sensoren som skal på ruta var helt enormt stor??? den er jo faktisk større enn Autopass brikken... :)

men den hadde (hvertfall jfr br.anvisningen) innebygd varmesensor og tråder, så hvis det var kaldt ute satte den i gang det og varmet opp akkurat der brikken er sånn at det ikke fryser til foran sensoren...

gleder meg til å montere dette også... må bare selge bilen så jeg får en ny til å montere i... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns selve sensoren som skal på ruta var helt enormt stor??? den er jo faktisk større enn Autopass brikken...

WAECO sin er som en femmer.........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.