Rare lyder i audi a4 (b5)=/

Anbefalte innlegg

hei. Har noen spørsmål anngående noen tikke lyder i bilen min =/ når bilen står på tomgang hører jeg tikkelyder fra motoren. Når jeg gir litt gass tikker det fortere. Høres litt ut som mekaniske ventil løftere som du hører i BMW om jeg ikke tar helt feil.. noen sier det er register reima, men da er det vel ganske ille hvist jeg hører at reg. reima begynner å bli slitt. Og i går begynte olje lampa å lyse og pipe noen ganger så stoppet det å lyset slukket! mange ganger. peilet olje og det var nåkk olje på den. var på olje service for 2 uker siden, skiftet olje filter og olje. Noen som har noe ideer om hva det kan være? evt. noen som har hvert borti det før?

Takker for alle svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koble en oljetrykksmåler til bilen for å sjekke oljetrykket. Mulig det er falsk alarm pga defekt oljetrykksbryter, men det kan også være dårlig oljetrykk. Dårlig oljetrykk kan medføre at hydrauliske ventilløftere begynner å gi lyd.

De vanligste årsaker til lavt oljetrykk: kokset oljesil i innsuget i bunnpanne, feil ved oljepumpe, utslitt motor (alle lagre lekker).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var sånn på min også, løsningen var en motorflush (fåes kjøpt på bilextra) samt. en teflonbehandling av motoren, dvs. tilsatt 1 liter teflonbehandling med oljeskift (quaker state). Kjør opp en tank og bytt olje igjen. Da er hele motoren smørt opp igjen, og lagt igjen ett tynt lag med ekstra smøring..

Det hjalp på min;) Kan ordne billig olje og behandling til deg. Helsyntetisk seff:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er denne bilen såpass ny at det benyttes longlifeintervaller på service?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er denne bilen såpass ny at det benyttes longlifeintervaller på service?

Vet ikke. Det er en 97mod 1.8T

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.