#1 Skrevet Oktober 27, 2007 Jeg koblet til min nye spiller idag, og glemte at jeg måtte bytte om rød og gul noe som resulterte i at at "alt ble svart" når jeg spillte litt høyt. 99,99% sikker at det må være en sikring som har gått og da en eller annen sikring som sitter på ledning som gjør at en får tenninga inn til stereoen. Har gått igjennom sikringene som sitter i sikringsboksen, men finner ingen feil der... kobler jeg alt inn på permanent strøm fungerer spiller (men da den ser ut til å være umulig å få slått av manuelt (AVIC-D3) MÅ jeg ha strøm fra tenning slik at jeg får slått den av...) Bilen er foresten en Seat ALhambra (samme som Sharan) men vil tro det ikke er av all verdens betydning hva bil det er da problemet ikke ser ut til å være blandt de vanlig sikringene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 28, 2007 INgen tips? Sikkert dårlig ordvalg å kalle det tenninga, men det er altså styrestrømen som kommer til stereoen når en vrir om nøkkel jeg har "mistet" og som jeg ikke finner sikringen til. Kan det være ett rele som har tatt kveld, isåfall hvilket?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 28, 2007 hmmm. man skal da ikke ta noen sikringer i dette det er jo bare to pluss cabler dette. som må byttes om av og til når det er litt forskjell på bilen sin inkomling med styre strøm og vanlig strøm. det er jo ikke noe jord ledning der den går jo i sort. så vet ikke helt hva problem skule være. får vis du har styre strøm på hovedstrømen inn og hovedstrøm på styrestrøm = at da fungere spilleren men alt av innstilinger slettes når du skrur av teninga og styre strøm på rikting og hovedstrøm på riktig da blir alt lagret og fungere som det skal. har kjørt spiller begge veier jeg uten at det har hent noe som helst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 29, 2007 Forskjell er at ene kabelen gir konstant strøm mens den andre kun gir strøm når en vrir om nøkkel. Den som gir konstant strøm er kraftigere dimensjonert siden det er der all strøm i praksis går igjennom, den fra nøkkel fungerer kun som styrestrøm/remote for å slå spiller av/på og er dermed ikke dimensjonert for å trekke noe særlig strøm, derfor vil jeg også tro at der er en liten sikring på den sammenlignet med hovedstrøm. Men det er altså denne sikringen jeg ikke finner så jeg har null strøm på styresignal/strøm som skal komme når jeg vrir om nøkkel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 29, 2007 Fant koblingsskjema - på russisk - prøver å finne ut noe men det var pokker ikke lett : http://volkswagen.msk.ru/electro/shar/shar_el_shemy_rus.zip 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 29, 2007 Hehe, ikke så lett å finne utav det der.. russisk er ikke det jeg er mest stø i. Men må da være noen som har peilig på dette? Skal det kun være den ene sikringen som er ilag med de andre (de som sitter under rattet) eller kan det være andre også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 29, 2007 Jeg har en 2001 bora og i haynes manualen står det at den røde ledn. i radio pluggen er fast + og sikret med 25A ( sikr. nr. F42) Den gule ledn. i radio pluggen er brutt+ (tenningsbryter) og sikret med 10A (sikr. nr. F10) Begge sitter i hovedsikringsboksen i dashbordet. håper dette er til hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 29, 2007 Hmmm, det understreker ihvertfall at det kun burde være den ene sikringen, men jeg finner ingen defekt sikring!!! Og utifra det jeg klarer å tolke av "sikringskortet" så står der en 20A sikring på tenningsbryter (og denne er altså OK), og jeg synes også det virker rart med så stor som 20A siden fast strøm også er 20A. Ditt forhold på 25A og 10A virker mer logisk. Er der noen som har Hayens manual e.l. til 03 Sharan som kan sjekke opp hva sikring det skal være som går fra tenning til stereo for å dobbelsjekke at det stemmer med det jeg klarer å tolke av sikringskortet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...