#1 Skrevet Oktober 27, 2007 Er det 60/40 fordeling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 27, 2007 50/50 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 27, 2007 Det er torsen drift på denne dvs den flytter kreften til den akselen med best grep inntil 80% svært sjeldent 50/50 på en quattro med mindre det er låst senterdiff På de nyeste rs4 og a5 er det 60/40 splitt med torsen er usikker på hvordan dette lar seg gjennomføre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 27, 2007 Det er torsen drift på denne dvs den flytter kreften til den akselen med best grep inntil 80% svært sjeldent 50/50 på en quattro med mindre det er låst senterdiffPå de nyeste rs4 og a5 er det 60/40 splitt med torsen er usikker på hvordan dette lar seg gjennomføre. Dette påsto Hans Frisak i en artikkel i Treffpunkt om S4-en han hadde. Denne skulle ha en fordeling på torsen-diffen som ga mer kraft bak, og derfor ble den bedre å kjøre på glatte veier (eller isbane:D). Jeg kan ikke finne noe annen dokumentasjon på dette, og trodde at alle med torsen-diff var som du skriver. Noen som vet noe mer om dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 27, 2007 Det er torsen drift på denne dvs den flytter kreften til den akselen med best grep inntil 80% svært sjeldent 50/50 på en quattro med mindre det er låst senterdiffPå de nyeste rs4 og a5 er det 60/40 splitt med torsen er usikker på hvordan dette lar seg gjennomføre. Ved angivelse av kraftfordeling antar man alltid at hjulene har likt feste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 27, 2007 Stor forskjell på teori og praksis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 27, 2007 Stor forskjell på teori og praksis I teorien er det 50/50 kraftfordeling når alle hjulene har samme feste og i praksis er det også 50/50 når det er likt feste så her stemmer teori og praksis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 27, 2007 bortsett fra at man har aldri likt feste foran og bak, ganske stor forskjell på en bil som har låst senterdiff og en med torsen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 28, 2007 bortsett fra at man har aldri likt feste foran og bak, ganske stor forskjell på en bil som har låst senterdiff og en med torsen Skjønner hva du tenker på, men du forutsetter at det er så glatt / man har så mye effekt at man spinner. Så lenge alle hjul går med samme hastighet har man 50/50. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...