Montering av Defa varmer i C4?

Anbefalte innlegg

Noen som har lur plassering til defa kupevarmer i Audi C4? Jeg tok ut skilleveggen og regga om bilen til 5 seter i sommer. Tidligere har kupevarmeren stått på skilleveggen, men nå har jeg liksom ikke noe sted å ha den. Jeg har tenkt litt på å ha den på tunellen, nede i fotbrønnen på passasjer siden. Noen som vet om det ligger noen ledninger bak teppet som man må passe seg for ved evt fastskruing av festet der?

-A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til høyre i fotbrønn på passasjerside, der sto min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har skrudd min fast i det tykke teppet på passasjesiden av tunnelen, ikke noe som ligger bak der..

Funker helt fint for min del, i hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fortsetter bare på denne, så slipper jeg å lage ny tråd:

Dette haster! Kan noen fortelle meg den beste gjennomføringen i C4 til DEFA-ledningen for kupevarmer?

Denne bilen har 1,8 motor og klima, så det er veldig trangt i vannkassa på passasjersiden. Eneste gjennomføring jeg kan se som mulig er sikringsboksen. Noen andre forslag? Haster! :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo bare borre et 20 mm hull der det passer og bruke den medfølgende gummimuffa til tetning :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger an til at det blir gjort i sikringsboksen, ja... Er jo bare noen få relèer der uansett, så er jo god plass. Men jeg har egentlig ikke så stort bor :P Jaja, jeg får bare prøve. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken sikringsboks, den i vannkassa på førersiden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I vannkassa på førersiden, ja. Skar ut en firkant i selve boksen, mot lokket, slik at jeg fikk inn den muffa som medfølger (samt ledn., selvsagt:p), og fikk festet lokket på normal måte.

Dro den ned bak pedalene og stripset fast.

Hadde akkurat nok ledning til at jeg fikk festet vifta i tunnellen på pass.siden, da jeg måtte dra ledn. til denne bak konsollen for å nå tak i DEFA-kontakten. Men det gikk i hvert fall! : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok inn min rett ved siden av clutchpumpa, er en svær muffe med ledig plass der på S4'n, i hvertfall!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke akkurat mye plass å se (ovenfra) annet enn sikringsboksen på 1,8 gitt...

Men det funket utmerket det, bare litt kronglete, siden verkstedet hadde lagt opp ledninga langs traversen og over på høyre siden av motoren... Dette medførte da at ledningen går på tvers av motorrommet to ganger; en under og en i vannkassa :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.