Anbefalte innlegg

Hvordan er forbruket på en RS2 kontra en S4 (C4)?

Vedlikehold av disse bilene sykt kostbart?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva en S4 bruker på mila, men min Rs2 går på 1,2-1,3 på blandet kjøring. Da er det mest bykjøring/småkjøring og jeg tenker ikke spesielt på forbruket når jeg bruker gassen.. ;)

Langkjøring med minimalt med gassbruk så ramler den ned under liter'n.. 0,95 er vel det laveste jeg har hatt den ned i.

Bilen er helt original utenom et innsatsfilter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips :D

 

Tror ikke du bør kjøpe en sånn bil hvis du tenker å spare på bensin kronene :)

Sjeldent disse går under liter`n ved (normal) kjøring.....

 

Tviler på at det er noe stor forskjell på s4/rs2 :)

Husker vi kjørte S2`n i fra oslo til trøndelag på 0,9..... men da var det som mål å få den under liter`n :)

 

lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare nysjerring på hva de bruker jeg.. om det er tilnærmet likt med s4. har tidligere hatt en s4 og at disse bilene bruker suppe er jo helt klart en selvfølge!

 

Dyrt og holde vedlike en rs2? med tanke på slite delser osv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare nysjerring på hva de bruker jeg.. om det er tilnærmet likt med s4. har tidligere hatt en s4 og at disse bilene bruker suppe er jo helt klart en selvfølge!

 

Dyrt og holde vedlike en rs2? med tanke på slite delser osv..

 

Bremsene er iallefall dyre og kjøpe orginalt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bremsene koster vell ca15-1600 per skive framme og klosser må dy ikkje finne på å kjøpe org. har gjort det ein gang og aldrid meir da vill eg heller anbefale green stuff billigere og betre. angåande slite deler ellers so er det ikje nokomeir på desse forholsvis til andre biler, det er ijalle fall mine erfaringer. og den bruker fort 1,9 til 2 liter på mila og du klare å få den under literen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er jo i bunn og grunn en Audi 80 med store bremser og stor motor, så med unntak av det koster vel ikke slitedeler mer enn på en A4 eller en A3..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forbruk: fra 0.77l/mil ved pen langjøring til 5L/mil ved testing...

 

Vedlikehold: ikke så galt. Mye Audi 80 deler. Bremsedeler har hatt rykte på seg for å koste skjorta, men skivene koster rundt 1000kr per stykk hos Autotuning, så det er mye rimeligere enn det en gang var.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er masse deler i utlandet og heller ikke noe problem å få tak i. med tanke på forbruk så er det bare teit viss du tenker slik på disse 2bilene, du kjøper en slik bil for å opplevelse og kjøre glede, er biler som bruker bensin, de skal det. Min ligger vel på 1,3 ved veldig fin kjøring (kanskje lavere også, men det er jo ikke gøy), men er jo ingen problem å komme over 2+++ vis du vil det, kommer jo ann på hvor gass villig du er. Er jo biler som liker å bli brukt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, er litt enig med disse karene lengre opp i tråden din :)

skal du ha en S eller RS går det nok ikke ann å tenke på Forbruket :D da er det vell heller andre ting som står på spill!

skulle jeg hatt en bil som var billig i drift, ville jeg nok ikke kjøpt meg en S4 nei ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke merka noe vannvittig forskjell på forbruket fra S4-RS2. Strengt tatt burde RS2`en vær billigere å kjøre da den er lettere, men det merker man ikke så mye til tror jeg.

Angående driftsutgifter så er det ikke noe problem å serve en Rs2 så lenge man gjør ting selv og finner deler i utlandet osv... Levere man en slik bil inn hos møller ser du pengetegna i øya på de med engang, og da blir det en dyr bil å drifte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare 90kg minder i rs2 enn s4 da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare 90kg minder i rs2 enn s4 da...

 

Det er en del det, du kan jo prøve å lette Rs2`en din med 90 kilo og se hva du sitter igjen med:) Nå fikk jeg 145 kilo forskjell i forhold til vognkort, og RS2 ble vel også "justert" opp slik at den kunne registreres som varebil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg og en kamerat som målte bilene væres, han har s4 og jeg rs2, da fant vi 90kg i forhold... men så har jeg nå en sub som du er 2for å ta ut også, så er nok litt lettere også, er snakk om en voksen person liksom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg og en kamerat som målte bilene væres, han har s4 og jeg rs2, da fant vi 90kg i forhold... men så har jeg nå en sub som du er 2for å ta ut også, så er nok litt lettere også, er snakk om en voksen person liksom.

 

Sikkert sedan dere hadde da? Jeg referer til min egen S4 avant og den veide 1750, en Rs2 veier ca 1595. Da er det en vektforskjell på 155 kilo: rolleyes

Det er merkbart på kjøreegenskapnene jaffal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert sedan dere hadde da? Jeg referer til min egen S4 avant og den veide 1750, en Rs2 veier ca 1595. Da er det en vektforskjell på 155 kilo: rolleyes

Det er merkbart på kjøreegenskapnene jaffal.

 

 

Det som står i vognkortet avviker ofte med mye. Har nylig veid en B6 A4, Mk V Golf GT og en Mini. De var alle langt unna oppgitt vekt (tyngre).

Minien veide ca 1200kg med halv tank, Golf GT veide 1350kg med litt over halv tank. A4'en veide 1600 blank med full tank (ca 48kg). Den var oppgitt til 1525kg i vognkortet.

RS2'en min er oppgitt til 1595 kg. Den veier 1525kg i testmodus med noen få liter V-Power Racing på tanken. Den er lettet en del: lettvekts batteri, fjernet reservehjul og jekk, styrofoam plate over reservehjulsbrønnen, fjernet bakseteryggene. Vareveggen veier dog sine heftige 16kg.

Vektreduksjon er den beste form for tuning: bedre aks, bedre bremsing, mer G i svingene, pluss lavere forbruk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert sedan dere hadde da? Jeg referer til min egen S4 avant og den veide 1750, en Rs2 veier ca 1595. Da er det en vektforskjell på 155 kilo: rolleyes

Det er merkbart på kjøreegenskapnene jaffal.

 

S4/c4 sedan ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg veide min s2 avant for endel måneder siden, med meg og halv tank. 1800 blank, 990 foran, 810 bak. Vognkortet sier vel noe ala 1550 hvis jeg ikke tar feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg hadde 200 20v kjørte jeg helt fint langkjøring på rundt 0.85, ikke noe problem.. Min erfaring er at en noenlunde original 20v turbo ikke bruker noe mer enn f.eks. 2.3 sugemotoren på 136 hk ved normal bruk.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

what is this "normalt bruk" of which you speak? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, noenlunde normal kjøring uten noe herjing eller gassing til det dobbelte av fartsgrensen.. ;) Bare rask normal kjøring og å holde seg utenfor den verste bytrafikken..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg veide min s2 avant for endel måneder siden, med meg og halv tank. 1800 blank, 990 foran, 810 bak. Vognkortet sier vel noe ala 1550 hvis jeg ikke tar feil.

 

Hmm.. varebil eller hvite skilter? Hvor mye veier du?

Var det vekta på Biltilsynet på Økern?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det s2 for tiden uten hvite skilt? uansett, med hvite skilt i denne gården, gitt :)

 

Jeg tror jeg selv ligger et sted mellom 90 og 100, og det var vel den vekta på vei inn til oslo rett før nordstrand.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det s2 for tiden uten hvite skilt? uansett, med hvite skilt i denne gården, gitt :)

 

Jeg tror jeg selv ligger et sted mellom 90 og 100, og det var vel den vekta på vei inn til oslo rett før nordstrand.

 

Når jeg tenker etter så har jeg vel ikke sett på mange S2 Avant på grønne skilter, men det finnes jo plenty med S4 og RS2 vare fortsatt, så hvem vet.

Den vekta skal være rimelig nøyaktig, ja. (den på Økern har derimot vist mye rart). Synes det likevel var høy vekt for en S2. Stor stereo, skistativ eller noe slikt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope. Det var med en liten møkkasub som ble kasta ut noen måneder senere (og faktisk stjålet etter innbrudd i boden ... men gateslicksa lot de være. tåper. :P), men det er ca alt som var ekstra som jeg kan komme på. Tror det var før jeg skifta til sommerdekk og, så det var bare 16"'erne i tillegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.